שוקי פלג, ממשל זמין: "במתקפת סייבר ישנה אי וודאות – האם המתקפה כלל מתרחשת"

מסיבה זו, אומר פלג, מנהל אבטחת מידע במערך ממשל זמין, "חשוב להפעיל טכנולוגיות אשר מזהות התנהגות לא שגרתית של המערכות הממוחשבות ומסוגלות להתריע על ניסיונות תקיפה ברמות שונות של סבירות" ● לדבריו, יצירת תמונת מצב אחודה, חינוך והסברה ופיתוח כלים לזיהוי מתקפות והתאוששות מהן, הם המרכיבים המרכזיים להגנה מפני טרור קיברנטי ● "נזק כתוצאה ממתקפת טילים, עם כל הפחד והאימה שבדבר, מוחשי יותר לתפיסה, ונמצא במודעות של הציבור וגופי ההצלה כבר שנים רבות", אומר פלג, שיהיה אחד הדוברים בכנס GovSec 2011

"אחד המאפיינים של מתקפת סייבר הוא חוסר הוודאות בנוגע לשאלה האם בכלל מתרחשת מתקפה. לכן חשוב להפעיל טכנולוגיות אשר מזהות התנהגות לא שגרתית של המערכות הממוחשבות ומסוגלות להתריע על ניסיונות תקיפה ברמות שונות של סבירות", כך אמר לאנשים ומחשבים שוקי פלג, מנהל אבטחת מידע במערך ממשל זמין במשרד האוצר. פלג יהיה אחד הדוברים בכנס GovSec 2011 שייערך ב-12 בספטמבר במרכז הכנסים אווניו.

לדברי פלג, אחת הדרכים לסייע להגנה על מערכות החשופות להתקפה, היא באמצעות טכנולוגיה אשר מאפשרת לעצור את המתקפה מחוץ לגבולות הרשת הארגונית. "מימוש טכנולוגיות אלו נעשה בדרך כלל באמצעות שיתוף פעולה עם ספקי שירותי התקשורת של הארגונים", אומר פלג.

פלג מציין שמערך ממשל זמין באוצר יהיה חלק מהפעילות של המיזם הקיברנטי הלאומי עליה הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו, בראשותו של פרופסור יצחק בן ישראל.

לדברי פלג, המרכיבים המרכזיים של הגנה מפני התקפות סייבר הם יצירת תמונת מצב אחודה של אירועי סייבר – הכוללת את המגזר האזרחי, חינוך והגברת המודעות של הציבור, ופיתוח כלים לזיהוי מתקפות והתאוששות לאחר מתקפה.

פלג מסביר, כי אחת הבעיות בהסברה על הערכות מפני מתקפת סייבר היא העובדה שהיא נתפסת כבלתי מוחשית. "נזק כתוצאה ממתקפת טילים, עם כל הפחד והאימה שבדבר, מוחשי יותר לתפיסה, ונמצא במודעות של הציבור וגופי ההצלה כבר שנים רבות", אומר פלג ומוסיף, כי יש חשיבות גם לתוצאה של מתקפת הסייבר, האם המתקפה גרמה לנזק מיידי לתשתיות פיזיות או שהנזק הוא בשיבוש של מידע אשר מופץ לציבור על ידי גופים ממשלתיים ומסחריים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים