חדש: מיזם לגישור, יעוץ וניהול קונפליקטים עם התמחות בתחום ה-IT

בית גישור.טק מבטיח לקדם פתרונות יצירתיים באמצעות מגוון שירותים, לרבות גישור במחלוקות וסכסוכים בין ארגונים או פרטים העוסקים ב-IT, ניהול קונפליקטים פנים ארגוניים בדרך שיתופית, יעוץ "מאחורי הקלעים" בניהול קונפליקטים למנמ"רים ומנהלים בכירים אחרים והקניית מיומנויות ניהול קונפליקטים בנושאי IT במסגרת סדנת פרימיום למנהלים בכירים ● היוזמה היא פרי שיתוף פעולה בין פלי הנמר, אמיר רסקין ועו"ד גלעד לוי

מתוך הכרה בצורך גובר והולך בשוק לשירות ייעודי, חברו יחד פלי הנמר מאנשים ומחשבים, אמיר רסקין מ-B-Pro ועו"ד גלעד לוי, להקמת מיזם חדש לסיוע בניהול קונפליקטים פנים ארגוניים ובין ארגונים בתחום ה-IT – בית גישור.טק.

תחום ה-IT הינו תחום בעל מאפיינים ייחודיים ואשר כלל הפועלים בו – ספקים, לקוחות ומתחרים – מכירים זה את זה ויש להם אינטרס משמעותי בישוב מוצלח של מחלוקות, גם בשדה הבין ארגוני. בנוסף, מחקרים מראים, כי מנהלים משקיעים כ-40% מזמנם בטיפול בקונפליקטים ומחלוקות בעבודה. מכאן, שניהול אפקטיבי של מחלוקות אלה, מאפשר חסכון במשאבי זמן וכסף יקרים.

בית גישור.טק מבטיח לקדם פתרונות יצירתיים באמצעות מגוון שירותים. כך, יספקו השלושה גישור במחלוקות וסכסוכים בין ארגונים או פרטים העוסקים ב-IT, דוגמת יחסי ספק-לקוח, סכסוכים בין מתחרים, עובד-מעביד ועוד. בנוסף, יספק גישור.טק שירות לניהול קונפליקטים פנים ארגוניים בדרך שיתופית, תוך מזעור נזקים, האצת תהליך קבלת החלטות והגעה לפתרון איכותי. תחום נוסף בו יעסוק גישור.טק הוא יעוץ "מאחורי הקלעים" בניהול קונפליקטים למנמ"רים ומנהלים בכירים אחרים והקניית מיומנויות ניהול קונפליקטים בנושאי IT במסגרת סדנת פרימיום למנהלים בכירים.

אמיר רסקין, B-Proעל פי שלושת המייסדים, תפיסת העולם העומדת בבסיס המיזם מושתתת על ההנחה, כי קונפליקטים ומחלוקות הינם חלק בלתי נפרד מעולמנו, ומהווים אינטראקציה אנושית וארגונית טבעית. אינטראקציה זו, אף שנתפסת לרוב כחוויה שלילית, מהווה הזדמנות לחיזוק מערכת היחסים, לשינוי ולצמיחה.

הכלים העומדים לרשות המיישמים את התפיסה מבוססים על מתן כבוד ולגיטימיות לאחר ולשונה, עוסקים בברור משמעותי של צרכי הזולת וצרכי הארגון, מאפשרים ניתוח וטיפול ענייני בסוגיה – ללא הזנחה של האלמנטים הבין אישיים הקיימים במחלוקת, מדגישים את ההקשבה לזולת ואת היצירתיות בפתרון הבעיה, מסייעים לנוגעים במחלוקת לייצר פתרונות מוסכמים – אליהם יהיו מחויבים בהמשך הדרך ומאפשרים חסכון בזמן, באנרגיה ובמשאבים נוספים בעת יישוב המחלוקות ובניית ההסכמות.

היוזמה, כאמור, היא תוצר של שיתוף פעולה ייחודי בין שלושה אנשי IT וגישור:

פלי הנמר פעיל זה 46 שנה בתעשיית ה-IT בישראל ובעולם. הוא יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים, אותה הקים לפני 30 שנה יחד עם דליה אסיא-פלד, המנכ"לית. פלי הנמר הוא מוותיקי מרכז המחשבים הצה"לי, ממר"ם ומנהל לשעבר ב-יבמ (IBM) ישראל. הוא מאמין – ובהתאם לכך חי ופועל – שכבוד וההערכה הדדיים הם המפתח להצלחה בעשייה ובתעשייה. בדרך זו סייע ומסייע לאנשים לא מעטים, הנופלים במלכודות של קונפליקטים מיותרים, לסיים אותם, ולעבור לאורח עבודה לתועלת ולהנאה הדדיים. בז'רגון הנמרי, זה נקרא "מפרק יציקות". המוטו שלו: "אנשים חשובים ממחשבים וכשהם עובדים בהרמוניה החיים יותר טובים. לכולם". כך הוא נעשה ל-"איש של אנשים שיחד עובדים כהלכה".

עו"ד גלעד לויאמיר רסקין הוא שותף ויועץ ראשי בחברת B-Pro. הוא מתמחה בהובלת תהליכי מיקוד ארגוני באמצעות יעדים ומדדים בקרב הנהלות של ארגונים גדולים ומורכבים. רסקין עוסק בתחום קבלת ההחלטות, ניהול הביצועים והמידע העסקי. בנוסף, הוא מגשר בוגר קורס גישור ופרקטיקום גישור בדיני עבודה, בית הדין האזורי לעבודה, חיפה.

עו"ד גלעד לוי הוא מראשוני המגשרים המקצועיים בישראל. הוא עוסק משנת 1998 בגישור כעיסוק בלבדי. עו"ד לוי ניהל עד כה מאות תהליכי גישור. בין 2001 ל-2006 שימש כשותף ומנהל במרכז גבים לגישור והנחה את תכנית הפיילוט של פרקטיקום בגישור מטעם משרד המשפטים. הוא משמש כמרצה בכיר בקורסי גישור וסדנאות לניהול קונפליקטים ומו"מ.

להלן דוגמאות לפעולות גישור מוצלחות שביצעו השלושה (תיאורי המקרה שונו על מנת להגן על פרטיות הצדדים):

•    תביעה של מנכ"ל לשעבר בגין פיצויי פיטורין וסוגיות נוספות, כנגד החברה שהעסיקה אותו, הועברה על ידי בית הדין האזורי לעבודה להליך של גישור. במסגרת הבירור המקדים התברר למגשר, כי המנכ"ל לשעבר היה לפנים הבעלים הבלעדי של החברה, אשר נרכשה על ידי תאגיד אחר, כשבמסגרת עסקת הרכש נותר מייסד החברה בעל מניות מיעוט (10%) וכמנכ"ל. במסגרת סכסוך שפרץ בין בעלי המניות, הוא פוטר. מאחר ולבית הדין לעבודה אין סמכות להכריע בסכסוך "האמיתי" בין הצדדים (שליטה וניהול החברה), הכרעה בתביעה לא היתה מסיימת את המחלוקת, שכן הוא נשאר בעל מניות מיעוט. במסגרת הליך הגישור הגיעו הצדדים להבנות אשר כללו את רכישת מלוא חלקו של המייסד ופיצויי פיטורין לסיום סופי ומלא של המחלוקת.

•    בין חברה גדולה לספקית מהגדולות בשוק היה הסדר רב שנתי. עם התקרב מועד סיום ההתקשרות, פרצה מחלוקת כאשר הלקוח לא היה מרוצה מהשירות ולפיכך עיכב אצלו תשלומים לספק. עורכי הדין הציעו ללקוחותיהם לנסות וליישב את המחלוקת במסגרת הליך גישור. הליך הגישור אפשר לצדדים לא רק ליישב את המחלוקת, אלא גם הביא להסכמה על הארכת תקופת ההתקשרות לשביעות רצון שני הצדדים.

•    בחברה למתן שירותים שימש במשך שנים מנהל פיתוח מוכשר ביותר. במשך כל השנים הוא תיפקד למעשה מבלי להיות כפוף מקצועית או ארגונית לאיש פרט למנכ"ל. במסגרת צמיחת החברה הוחלט להכפיף את מנהל הפיתוח למנהל הטכני החדש של החברה. בתגובה הודיע איש הפיתוח על עזיבתו את החברה, בניגוד מוחלט הן לרצונו האמיתי והן לאינטרסים של החברה, שחששה מאוד מלאבד אותו. במסגרת תהליך גישור פנימי סוכם, לאחר דיאלוג פתוח וכן, כי הכפפת מחלקת הפיתוח למנהל הטכני תתבצע רק בחלוף שנה מכניסתו של המנהל הטכני לתפקידו, כאשר במהלך התקופה הזו יתקיים דיאלוג בין מנהל הפיתוח למנהל הטכני, במטרה הן להביא להיכרות אישית טובה יותר והן להבנות ביחס ליחסי העבודה והמרות, כאשר בתום התקופה תוכפף מחלקת הפיתוח למנהל הטכני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים