מוזילה מפתחת מערכת הפעלה בקוד פתוח לטלפונים סלולריים ומחשבי לוח

המערכת מכונה Boot to Gecko, והקוד שלה יוצע לציבור בזמן אמת - הבטיחו במוזילה ● היישומים המיועדים לפרויקט לא יתבססו על ערכות פיתוח קיימות אלא על ממשקי API לאינטרנט, שיאפשרו לתמוך בהתקנים ושירותים דוגמת מכשירי טלפון, הודעות SMS, מצלמות, חיבורי USB, בלוטות' ושבבי NFC ● הפרויקט יתבסס חלקית על הקוד של אנדרואיד

מוזילה (Mozilla) חשפה אתמול (ב') תוכניות ראשוניות לפיתוח מערכת הפעלה בעלת קוד פתוח לטלפונים סלולריים ולמחשבי לוח. המערכת תתבסס על מנוע Gecko של הדפדפן פיירפוקס (Firefox) ותוכנת הדואר האלקטרוני Thunderbird.

הפרויקט מכונה Boot to Gecko, והקוד יוצע לציבור בזמן אמת – הבטיח אנדריאס גל, חוקר ממוזילה, בהודעה שפרסם בבלוג. זאת, בניגוד למערכות אנדרואיד (Android), שהקוד שלהן אמנם מוגדר כפתוח, אך נחשף לציבור רק לאחר שגוגל (Google) מעניקה אור ירוק לחשיפה. "העבודה תיעשה בפתיחות מלאה, הקוד ישוחרר לציבור בזמן אמת ונפעל בהתאם לכל התקנים הרלוונטיים. היישומים יוכלו לפעול באינטרנט – ולאו דווקא בפיירפוקס", כתב גל.

מייק שייבר, סגן נשיא לאסטרטגיה טכנית במוזילה, ציין שהיישומים המיועדים לפרויקט Boot to Gecko לא יתבססו על ערכות פיתוח קיימות אלא על ממשקי API לאינטרנט. ממשקים אלה יאפשרו לתמוך בהתקנים ושירותים דוגמת מכשירי טלפון, הודעות SMS, מצלמות, חיבורי USB, תקשורת בלוטות' (Bluetooth) ושבבי NFC.

הפרויקט יתבסס ברמה מסוימת – ובכלל זה הגרעין ומנהלי ההתקנים – על הקוד של אנדרואיד, ומשום כך תוכל מערכת ההפעלה החדשה לפעול, לפחות בתיאוריה, גם במכשירים שמבוססים על מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל. היעד העיקרי של הפרויקט, על פי גל, הוא "לנתק את אחיזת החנק של טכנולוגיות קנייניות בעולם המכשירים הניידים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים