איגוד האינטרנט הישראלי ישקיע 272,750 שקלים במימון שבעה פרויקטי קוד פתוח

השבעה נבחרו מתוך עשרות פרויקטים מבוססי קוד פתוח שהוגשו ● הפרויקטים שנבחרו יזכו במימון של עד 50,000 שקלים כל אחד ● אלעד זלומונס, חבר הנהלת איגוד האינטרנט הישראלי: "אני רואה בקידום פעילות הקוד הפתוח ערך רב לפרט ולחברה, שכן זו מאפשרת את המשכיות האינטרנט כפלטפורמה לחידוש וליצירתיות"

איגוד האינטרנט הישראלי הכריז היום (א') על שבעה פרויקטים מבוססי קוד פתוח שנבחרו במסגרת מיזם לקידום שימוש במערכות פתוחות וחופשיות לכלל הציבור הישראלי. הפרויקטים שנבחרו יזכו במימון של עד 50,000 שקלים כל אחד, ובסך כולל של 272,750 שקלים. כולם נבחרו על ידי הוועדה הטכנולוגית של איגוד האינטרנט, מתוך עשרות בקשות מימון שהוגשו על ידי יחידים, קבוצות וארגונים.

שבעת הפרויקטים הנבחרים הם: פיתוח אתר "כל זכות", הסבת שיעורים לעברית – מכללת קהאן, יצירת גופן מסך חדש בעברית, "אושהידי" – כתיבת מדריכים והתאמתם לעברית, "התקציב הפתוח" – שיפור זמינות מערכת תקציבים של גופי שלטון, "לינט" – מערכת הנהלת חשבונות ופרויקט "המפה הפתוחה" – הצגת מידע סביבתי על גבי מפה.

מידע נוסף על הפרויקטים הזוכים ועל פרויקטים נוספים שהוצגו, ניתן לקבל באתר איגוד האינטרנט

אלעד זלומונס, חבר הנהלת איגוד האינטרנט הישראלי: "מטרת המיזם הינה מתן הזדמנות ליחידים ולקבוצות לקדם פרויקטים חשובים לטובת הציבור תוך שימוש במערכות פתוחות וחופשיות. אני רואה בקידום פעילות הקוד הפתוח ערך רב לפרט ולחברה, שכן זו מאפשרת את המשכיות האינטרנט כפלטפורמה לחידוש וליצירתיות. במסגרת המיזם הקודם של שנת 2009, תמכנו בפרויקט 'Moodle 2.0', המהווה דוגמה למערכת קוד פתוח שעברה הסבה לעברית ונקלטה בארץ בהצלחה רבה. מספר המשתמשים במערכת  גדל בהתמדה הן באקדמיה ובמוסדות הוראה והן בחברות פרטיות. לשמחתנו, זכינו גם השנה להיענות יפה ולהצעות מעניינות בתחומים שונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים