הכנסת הקימה שדולה לשימוש נבון באינטרנט

השדולה, בראשות חבר הכנסת זאב בילסקי, שמה לה למטרה לפעול בדרכים ציבוריות וחקיקתיות על מנת למנוע מילדים ובני נוער שגולשים ברשת להיות חשופים למעשי אלימות, בעיקר ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ● ההכרזה על הקמת השדולה נערכה במסגרת כנס מיוחד שערך ח"כ בילסקי בשיתוף עם עמותת אשנ"ב ● לימור מזרחי, שבנה התאבד בחודש ינואר השנה בעקבות הצקות של חבריו לכיתה באמצעות הפייסבוק: "הגיע הזמן לשבור את קוד השתיקה סביב הפייסבוק"

הכנסת הקימה שדולה לשימוש נבון באינטרנט. השדולה, בראשות חבר הכנסת זאב בילסקי (קדימה), שמה לה למטרה לפעול בדרכים ציבוריות וחקיקתיות על מנת למנוע מילדים ובני נוער שגולשים ברשת להיות חשופים למעשי אלימות, בעיקר ברשתות חברתיות כגון פייסבוק (Facebook). ההכרזה על הקמת השדולה נערכה במסגרת כנס מיוחד שערך היום (ב') חבר הכנסת בילסקי בכנסת בהשתתפות כ-120 מוזמנים ובהם מחנכים, אנשי היי-טק, חברי עמותת אשנ"ב וקבוצה של תלמידי תיכון מירושלים וגבעת ברנר.

חבר הכנסת בילסקי אמר בפתיחת הכנס, כי "הסכנות בפייסבוק הן נושא חשוב מאוד שעומד על סדר היום הציבורי".

השדולה הוקמה בשיתוף עם עמותת אשנ"ב, המקיימת מזה 13 שנה פעולות הסברה והדרכה בקרב מבוגרים וצעירים לשימוש נבון ברשת. הכנס נערך ביום השנה למותו של ערן אדרת ז"ל, בנו של ד"ר אבשלום אדרת, ממייסדי העמותה וחבר הנהלה בה. ערן התאבד לפני 13 שנה לאחר שקיבל הנחיות מגולשים בעולם כיצד לשים קץ לחייו. בדבריו בכנס הקריא ד"ר אדרת מכתב לבנו ערן ז"ל בו כתב: "היית ילד מוכשר. היינו בטוחים שכשאתה גולש באינטרנט אתה מנצל את זה כדי להעמיק את כישוריך. לא חלמנו ש'החברים' שהכרת דרך האינטרנט הם אלו שיסבירו לך בדם קר כיצד לשים קץ לחייך".

בכנס השתתפה גם לימור מזרחי, שבנה התאבד לאחר שספג הצקות חוזרות ונשנות מחבריו לכיתה באמצעות האינטרנט. "קראתי את כל הפוסטים של ילדי, ולא האמנתי בחלומותיי השחורים ביותר שפוסט אחד יותר מדי יביא להתאבדותו". מזרחי הפנתה אצבע מאשימה כלפי מערכת החינוך, משרד החינוך וההורים: "הגיע הזמן לשבור את קוד השתיקה סביב מה שקורה בפייסבוק", אמרה.

חבר הנהלת אשנ"ב, עו"ד יהונתן קלינגר, הציג בכנס אפליקציה שפיתח יחד עם תלמידי התיכון האזורי מגבעת ברנר, שמהווה כפתור מצוקה לפייסבוק שנועד להתריע מפני סכנות האורבות לילדים הגולשים ברשת.

ברוך הינוך, יו"ר אשנ"ב, סיפר על הפעילות העקבית של אשנ"ב למניעת סכנות ברשת, ובהם מיזמי הדרכות משותפים עם חיילים וקציני צה"ל, שבאים לבתי הספר ומסבירים לבני הנוער כיצד לגלוש בזהירות. לדברי הינוך, עד היום השתתפו בהדרכות אלו 30 אלף בני נוער, ואלפי הורים ומבוגרים. הוא בירך את ח"כ בילסקי ואמר, כי הוא מקווה שהשדולה אכן תקדם את הנושא – הן ברמה הציבורית והן ברמת החקיקה.

בכנס השתתף גם ד"ר ישע סיון, ראש התוכנית לניהול ומערכות מידע במכללה האקדמית ת"א ומומחה לאינטרנט, שאמר כי הוא מקווה שהשדולה תחוקק חוקים שיאפשרו לגורמים השונים למנוע מצבים שבהם ילדים חשופים לסכנות ברשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים