אנדרואיד הכניסה למיקרוסופט פי חמישה יותר מאשר חלונות פון

בעוד שמערכת ההפעלה מבית גוגל הכניסה לקופתה של הענקית מרדמונד בשנה האחרונה 150 מיליון דולרים, מערכת ההפעלה שלה עצמה הכניסה לה 30 מיליון ● זאת, לאחר שמיקרוסופט הגיעה לפשרה עם HTC בתביעה שהגישה נגדה, שלפיה זו תעביר לה חמישה דולרים על כל מכשיר מבוסס אנדרואיד שתמכור ● מיקרוסופט הגישה תביעות דומות נגד רוב יצרניות הסלולר, וייתכן שתגיע לפשרה גם עמן - מה שיגדיל את הכנסותיה מאנדרואיד

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

ההכנסות של מיקרוסופט (Microsoft) ממערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) היו בשנה האחרונה גדולות פי חמישה מאלה שהניבה לה חלונות פון 7 (Windows Phone 7) – מערכת ההפעלה שלה עצמה – כך עולה ממחקר שפרסם וולטר פריטצ'רד, אנליסט מהתאגיד הבנקאי סיטי (City).

על פי פריטצ'רד, הענקית מרדמונד שלשלה לקופתה 150 מיליון דולרים ממכירות של טלפוני HTC מבוססי אנדרואיד, לעומת כ-30 מיליון בלבד ממכירת רישיונות לאספקת חלונות פון 7.

נתונים אלה התקבלו לאחר שבהסכם פשרה שהושג בשנה שעברה בין מיקרוסופט ל-HTC נקבע, כי זו תשלם לענקית מרדמונד חמישה דולרים עבור כל מכשיר אנדרואיד שתמכור. בסך הכול, מכרה HTC מאז החתימה על ההסכם, על פי דיווחיה, 30 מיליון מכשירים שכאלה. הסכם הפשרה הושג בעקבות תביעה שהגישה מיקרוסופט נגד יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בטענה שיש במכשירים מבוססי האנדרואיד שהיא מוכרת הפרה של כמה פטנטים בתחום הקניין הרוחני ששייכים לה.

באותה תקופה מכרה מיקרוסופט, לפי דיווחיה שלה, כשני מיליון רישיונות של חלונות פון (Windows Phone). על פי ההערכות, כל אחד מהמכשירים הללו שמיקרוסופט מכרה הכניס לקופתה 15 דולרים.

HTC אינה החברה היחידה שמיקרוסופט הגישה נגדה תביעה בגין שימוש בפטנטים שלה, לכאורה, במכשירי אנדרואיד. ככלל, הענקית מרדמונד לא תבעה ישירות את גוגל, אלא הגישה תביעות נגד רוב יצרניות הטלפונים החכמים. נראה שמיקרוסופט תגיע לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט גם עם החברות האחרות, כך שתזרים ההכנסות שלה בזכות אנדרואיד רק ילך ויגדל. זאת, לאור הגידול החד במכירות של טלפונים, וכנראה שבקרוב גם של טאבלטים, שמבוססים על אנדרואיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים