נט-אפ תרמה לבית טרזין פתרון איחסון לשימור עדויות של ניצולי שואה

המערכת שנתרמה לבית טרזין היא מסוג FAS2020 ובעלת נפח של 12 טרה-בייט ● בתהליך תרומת הפתרון הייתה מעורבת TIE, מפיצת נט-אפ בישראל ● באמצעות מערך האחסון של נט-אפ יוכלו בבית טרזין לשמר את החומר הרב על גבי איחסון יעיל ואמין יותר וכן לשמר את כל החומר יקר הערך

נט-אפ (NetApp) תרמה פתרון אחסון לבית טרזין, מוזיאון וארכיון להנצחת זכרם של חללי גטו טרזיינשטאט. עודד ברידא, מנכ"ל בית טרזין – ובעל 24 שנים ניסיון בהיי-טק הישראלי, קיבל הצעה לתרומת מערכת אחסון מנט-אפ. בתהליך של תרומת הפתרון הייתה מעורבת TIE, מפיצת נט-אפ בישראל.

המערכת שנתרמה לבית טרזין היא מסוג FAS2020 של נט-אפ הינה בעלת נפח של 12 טרה-בייט. בית טרזין רכש מכונה נוספת מסוג FAS2020 שתשמש להתאוששות מאסון (DR) באתר אחר. שתי המערכות יכילו את כל פתרונות ניהול הנתונים (SnapManager) של נט-אפ, ליצירת שכפולים והורדת התלות בגיבוי לקלטות.

בית טרזין נמצא בעיצומו של תהליך דיגיטציה של כל קלטות האודיו והווידיאו הנמצאות בארכיון שלו, על מנת לשמר את העדויות רבות הערך של ניצולי השואה למשך שנים רבות קדימה ולאפשר לחוקרים ומבקרים גישה קלה למידע האצור בהן. בית טרזין חיפש אחר מערכת יעילה ואמינה שתאחסן את החומרים יקרי הערך הללו, הזקוקים למרחב איחסון גדול.

באמצעות מערך האחסון של נט-אפ יוכלו בבית טרזין לשמר את החומר הרב על גבי איחסון יעיל ואמין יותר וכן לשמר את כל החומר יקר הערך. המעבר לחומר דיגיטלי יצר בעיית איחסון והמכונות של נט-אפ יספקו לבית טרזין את פתרון ה-IT הטוב ביותר לאחסן ולארכב את המידע.

לדברי עודד ברידא, "העברת הנתונים לפורמט דיגיטלי חשובה מאוד לארכיון בית טרזין, כדי למנוע איבוד של חומרים חשובים שהיו מאוחסנים בקלטות וידאו ואודיו ישנות, מזה כ-30 שנה. תהליך הדיגיטציה חשוב ביותר להמשך מחקר, וכן לניצולים ובני משפחותיהם. בעקבות תהליך הדיגיטציה והעברה למערך אחסון חדש, המידע יהיה נגיש לעיון כלל הציבור. אנו מודים לחברת נט-אפ על הנכונות לתרום לנו מערכת. עקב היכרותי עם שוק התשתיות הארגוניות, אני יודע שזכינו למערכת הטובה ביותר".

רפי שקולניק, מנכ"ל נט-אפ ישראל, הוסיף, כי "אורן שרון, מנהל לקוחות מגזר צבאי בנט-אפ, הכיר לנו את בית טרזין ולאחר ששמענו, כי הם עוברים תהליך דיגיטציה החלטנו להרים את הכפפה ולתרום לעמותה חשובה זו מערכת איחסון וארכוב. אנו גאים להעניק להם ליווי צמוד של הפרויקט ונלווה אותם עד להשלמתו של הפרויקט בהצלחה, לקראת יום השואה תשע"א. עם השלמת הפרויקט, עובדי חברת נט-אפ יוזמנו לבית טרזין ליום עיון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים