החל ממחר: יבוטלו קנסות היציאה ללקוחות חברות הסלולר המצויים בהסכמים קיימים

לקוחות שיש להם הסכם עם חברת הסלולר ומבקשים לעבור לחברה אחרת יהיו פטורים מקנס יציאה, אולם יחויבו בתשלום של 8% מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו למנוי בתקופת ההתחייבות לחברה ● כמו כן, החברות הסלולריות תחויבנה לאפשר למנוי שביקש לעזוב את החברה לפרוע את התשלומים שנותרו לו באמצעות עסקת אשראי עם פריסה לתשלומים, ולא בדרך של פירעון מיידי

קנסות היציאה ללקוחות חברות הסלולר יבוטלו החל ממחר (ג'), ה-1 בפברואר – גם למנויים הנמצאים בהסכמים קיימים, שבבעלותם עד 50 קווי טלפון – כך קבע משרד התקשורת. מהמשרד נמסר, כי החל ממחר, גם הלקוחות הללו, פרטיים או עסקיים, יוכלו לעבור מחברה לחברה תמורת תשלום סמלי עבור הפסקת ההתקשרות: 8% מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו למנוי בתקופת ההתחייבות לחברה הסלולרית שלהם.

כמו כן, ייאסר על החברות לפרוע באופן מיידי את התשלומים שנותרו למנוי עבור המכשיר. בכך הן תחויבנה לאפשר למנוי שביקש לעזוב את החברה לפרוע את התשלומים שנותרו לו באמצעות עסקת אשראי עם פריסה לתשלומים, ולא בדרך של פירעון מיידי, כפי שהן נוהגות כיום. זאת, מאחר שלפי המשרד, הפירעון המיידי מהווה חסם משמעותי למעבר בין החברות.

ההחלטה הסופית לביטול הקנסות נתקבלה לאחר שחברות הסלולר הגישו בקשה לשר התקשורת, משה כחלון, שבה דרשו ממנו לדחות את מועד החלת החוק – והוא השיב לה בשלילה.

ביטול הקנסות למנויים הנמצאים בהסכמים קיימים מהווה המשך המגמה שנוקט בה השר כחלון. בתחילת השנה נכנס לתוקף החוק האוסר על חברות הסלולר להכניס מרכיב של קנסות יציאה בהסכמים החדשים שלהן עם מנויים המחזיקים בבעלותם עד 100 קווי טלפון, בין אם הם ללקוחות פרטיים או עסקיים. בנוסף, החל ב-1 בינואר האחרון מחויבות החברות הסלולריות לפתוח ללא תשלום כל מכשיר נייד שנמכר על ידן בעבר כשהוא נעול לשימוש ברשת אחרת.

השר כחלון אמר, כי "המהלך יאפשר לצרכנים מעבר חופשי ויסייע להגברת התחרות בשוק, שתתבטא בחסכון כספי משמעותי עבור כל לקוח".

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אמר ש-"הקנסות היוו חסם מעבר משמעותי שפגע בתחרות ובצרכנים הפרטיים. לקראת כניסתן של חברות סלולריות נוספות – וירטואליות ובעלות תשתית – המהלך יקבל משמעות גדולה עוד יותר".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחקי שמעון

    משהו מפריע לשדר את המיילים הללו... כל הכבוד לשר על שנלחם למען האזרח הקטן כנגד ההון ושלטון ההון. עלה והצלח וילמדו ממך יתר השרים וראש ממשלתנו בתוכם.פ

  2. אזרחית

    אין שום הבדל ! ואין שום שינוי אותה הגברת בשינוי אדרת

אירועים קרובים