זוג קשישים טוען: הוט מאשימה אותנו בחוב דמיוני – ושלחה עורך דין לביתנו במטרה להפחיד

לדברי בני הזוג, הוט גבתה מהם 350 שקלים במקום 99 לחודש ● למרות שהחברה הודתה בטעות, בחרו שם לנתק אותם מהשירות ולחייב אותם במאות שקלים שלא כדין ● פרקליטת הקשישים, עו"ד חוה קליין: "חרף המכתבים המפורטים שכתבו בני הזוג לחברה, הם נענו בכל פעם בהסברים שונים ומשונים, שהצדיקו בכל פעם בחישוב אחר ושונה לחלוטין, את החוב" ● הוט בתגובה: "החוב קיים מזה תקופה ארוכה, והלקוחות מודעים לו היטב"

זוג קשישים בני 80 מבת ים נפל, לטענתו, קורבן להתעמרות ממושכת מצד הוט (HOT). בני הזוג גילו להפתעתם, כי החברה מחייבת אותם בסכום הגבוה פי 3.5 מהסכום אותו הורגלו לשלם. כך, המנוי הבסיסי אותו רכשו כלל תשלום של 99 שקלים בחודש, בעוד שחיובי החברה הגיעו לפתע ל-350 שקלים בחודש.

לאחר שגילו את החיוב הגבוה, פנו בני הזוג בכתב לחברה. הוט הודו בחיוב השגוי, טענו כי הוא נעשה בתום לב ובשל טעות טכנית, והבטיחו להם שיזוכו בחשבונם בחודש הבא. הזיכוי מעולם לא הגיע, ובמקומו הגיע חיוב נוסף על סך 350 שקלים, ובהמשך עוד חיובים באותו הסכום.

בצר להם, פנו בני הזוג לחברת האשראי, אשר העלתה בשיחת ועידה את נציגי הוט, שגם בשיחה זו הודו בטעותם והבטיחו לתקנה בהקדם. משלא נעשה כך, החליטו בני הזוג להגביל את הוראת הקבע לתשלום המנוי, וביקשו מחברת האשראי שלא לאפשר חיוב חודשי של הוט בסכום הגבוה מ-99 שקלים.

לאחר כמה חודשים, בערב שבת, כבו לפתע שידורי הכבלים בביתם של בני הזוג הקשישים. הם פנו למחלקת השירות של החברה, ונענו כי בחשבונם נצבר חוב של 2,000 שקלים, המשתווה לדמי המנוי שלהם לאורך 20 חודשים.

לדברי פרקליטתם של הקשישים, עו"ד חוה קליין, "חרף המכתבים המפורטים שכתבו בני הזוג למחלקת השירות של החברה, הם נענו פעם אחר פעם בהסברים שונים ומשונים, אשר הצדיקו, בכל פעם בחישוב אחר ושונה לחלוטין, את 'החוב הגדול' של בני הזוג להוט".

לדברי הקשישים, ערב אחד צלצל באינטרקום ביתם אדם שהציג את עצמו כעורך הדין של הוט, ואמר, כי הוא מעוניין לשוחח עימם על "הבעיה המשפטית שנוצרה" וביקש לערוך סיור בדירתם כדי לקחת את הממירים. בני הזוג מיהרו להתקשר אל עו"ד קליין, שייעצה להם לגרש את עורך הדין, וכך אכן עשו.

עו"ד קליין פנתה שוב להוט, ולאחר התערבותה הודו בהוט – שוב – בטעותם והגישו חוב מתוקן, הפעם על סך 300 שקלים "בלבד", במקום 2,000 השקלים שנתבעו מהם קודם לכן. אלא שלצידו של החוב, הופיע חוב חדש, גם הוא על סך 300 שקלים. הנימוק לחוב החדש, לדברי עו"ד חוה קליין, היה מקורי בהחלט: "החזר הוצאות משפטיות" – אותן הוצאות שנכפו כביכול על הוט בשל הטעות בחיוב שלה עצמה, טעות שהסבה לבני הזוג חודשים של סבל וטרחה.

מהוט נמסר בתגובה, כי "קיים ללקוחות חוב מזה תקופה ארוכה, שלגביו הם מיודעים היטב. החוב נובע מאי תשלום מתמשך של דמי המנוי שסוכמו עם הלקוח, החזר הטבה בעקבות בקשה לניתוק מוקדם ואי השבת הממירים שהיו ברשותם. רק באחרונה החזירו הלקוחות את הממירים, ולפיכך – החוב הופחת והוא עומד כיום על כ-900 שקלים. לצערנו, על אף התראות חוזרות ונשנות בעל פה ובכתב, החוב טרם הוסדר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים