קידום אתרים או האח הגדול? דף הפרופיל האישי שלי בגוגל

האם הייתם מעוניינים לשלוט בתוצאות החיפוש אודותיכם? לשם כך בדיוק מיועד "פרופיל גוגל", אשר שם אתכם על מפת החיפוש

בשנתיים האחרונות בהן הלכו ופרחו הרשתות החברתיות, בלט בהיעדרותו שחקן חסר בשולחן – גוגל (Google). אך לא עוד! בקרוב נוכל להכריז על גוגל כעל גורם משמעותי גם בתחום המדיות החברתיות.

כידוע, מושתתת אימפריית גוגל על פונקצית החיפוש שלה, המובילה בעולם. אתר הסרטונים יו-טיוב (YouTube) נמצא מתאים להפליא למודל עסקי זה, כיוון שהמשתמשים מתבססים עליו בחפשם קטעי וידיאו. גם חדשות גוגל השתלבו בתפקיד, בהיותן ספרית ענק לאיתור ידיעות חדשותיות.

ומה נותר? חיפוש פרופילים אנושיים. ואמנם כצעד ראשון לקראת המטרה השיקה גוגל השנה את דף הפרופיל האישי המכונה "פרופילי גוגל" (Google Profiles). הכוונה לדף אינטרנט אישי, אשר אמור להיות כרטיס הביקור שלכם ברשת ולתפוס מקום של כבוד בעולם הרשתות החברתיות.

הפרופיל האישי של גוגל כבר כאן
הפרופיל של גוגל מאפשר לכם לייצר דף אישי הכולל קישורים לפרופילים שלכם ברשתות החברתיות השונות. דף זה נועד לאפשר לכם לשלוט מעט יותר במידע אודותיכם ועל ידי כך לשפר את תדמיתכם ברשת. תוכלו לנסח ולשתול בו פרטים ולהעשירו בתמונות מפליקר (Flickr) או מפיקאסה (Picasa). הוא מזמין לשבץ בו קישורים לחשבונותיכם בפייסבוק (Facebook), במיי-ספייס (MySpace), בטוויטר (Twitter) או בלינקדין (Linkedin), לינקים לבלוגים שלכם והפניות לאתר החברה בה אתם עובדים. באמצעותו תוכלו לקבל הודעות מבלי לחשוף את כתובת המייל שלכם ואף לסמן במפה את מקום מגוריכם ואת כל הערים בהן טיילתם.

זכרו: כל המרבה הרי זה משובח. ככל שתוסיפו אינפורמציה ל"פרופיל גוגל" שלכם, כך יגבר הסיכוי שהדף שלכם ידורג גבוה בחיפוש של גוגל עבור השם שלכם. השירות של "פרופיל גוגל" מופעל גם בישראל. בארצות הברית השירות מורחב יותר: שם מוצגים הפרטים כתמונה ממוזערת בתחתית עמוד תוצאות החיפוש עבור אותו השם.  ניתן להגדיר את כל הפרופיל האישי בשפה העברית. בעלי חשבון גוגל יכולים לערוך את "פרופיל גוגל" שלהם בכתובת הבאה. לחיפוש פרופיל אישי יש להשתמש בכתובת הבאה. דוגמה לדף פרופיל אישי בשפה העברית אפשר למצוא בפרופיל האישי של ארנון רצון.

מה צפוי בשלב הבא?
נראה כי מתכונת ראשונית זו מהווה רק את ההתחלה. אני משוכנעת כי בעתיד הקרוב יתווספו פונקציות נוספות והפרופיל של גוגל יוסיף וישתכלל. אם גוגל תגשים את תקוותיה, Google Profiles יתפוס מקום מרכזי בעולם הרשתות החברתיות. בעתיד, במקום לעדכן את החשבונות שלכם במיי-ספייס, פייסבוק, טוויטר או לינקדין, פשוט תעדכנו את הדף בגוגל, אשר ימלא תפקיד של פרופיל מרכז. משם יתבצע העדכון בכל שאר החשבונות שלכם.

מה צופן הדמיון לגבי השלב הרחוק יותר?
הואיל ומה שגוגל יודעת לעשות טוב הוא לסרוק, לתור ולאנדקס, אזי הגיוני כי גם הפרופילים של גוגל יושתתו על חיפוש. שימו ליבכם לתסריט הבא: ראשית, יסרוק הפרופיל של גוגל את דף הפייסבוק שלכם כדי ליצור לינקים ל-"חברים" ולדפי הפרופיל שלהם בגוגל. מכאן קצרה הדרך לרשת חברתית מאוחדת ומהירה! כדי לוודא שהכללתם את כולם, יגיע גוגל גם למיי-ספייס, כמו גם לכל הרשתות החברתיות הקטנות שמתפתחות בנישות השונות. באופן בסיסי יהפוך גוגל לפרופיל המאסטר הראשי שלכם ויציג את כל האינפורמציה שהכנסתם לאינטרנט על גבי עמוד אחד.

גוגל אף יוכל לסרוק את הפרופיל שלכם בלינקדין ולהציג את הרזומה והקשרים שלכם. אם הוא יגלה כי יש לכם בלוג או חשבון בטוויטר ירוכזו כל הפרסומים שלכם, ובכללם הפוסטים והציוצים, על גבי הפרופיל האישי. בהמשך יסרוק גוגל טוקבקים מפרי עטכם. תגובות שפורסמו על ידיכם כמענה לכתבה או לסיפור חדשותי כלשהו, יכולים להיות מקושרים אף הם לדף הפרופיל שלכם.

האם נוכל להפיק תועלת מהפרופיל של גוגל?
התשובה חיובית. אם בוחנים את הרעיון של "פרופיל גוגל" מבינים שהצעד הזה הוא פשוט מתבקש. הוא מהווה את השלב הבא בשיווק באינטרנט. בין אם מדובר בשיווק חברתי ובין אם בשיווק עסקי, הפרופיל של גוגל שם אתכם על המפה, על מפת החיפוש ברשת.

הואיל וכך, אוסיף פה מספר טיפים כיצד להשתמש בפרופיל של גוגל ככלי שיווקי:

– השתמשו בשמכם האמיתי.
– העלו תמונות. הדבר עוזר לבניית אמון ומאפשר לאחרים להכיר אתכם.
– שבצו בפרופיל שלכם תוכן שימושי. שקלו להכניס מילות מפתח הקשורות לעיסוקכם.
– הוסיפו לינקים לאתר של העסק שלכם וכן לבלוגים שכתבתם.
– הוסיפו קישורים לרשתות החברתיות בהן אתם חברים.
– הוסיפו קישורים למאמרים שפרסמתם ועוד.
– ציינו את השירותים והמוצרים שאתם מוכרים.

בהצלחה!

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר

    מצורפת דוגמא טובה לקידום אתרים מקצועי: המון חברות משתתפות בפרוייקט הקמת בית האח הגדול, בבנייה ,עיצוב, וכד', חברות אלו כמובן מעוניינות לשווק עצמם ללמנף את הרייטינג הגבוה של תכנית הראילטי "האח הגדול" רשמתי בגוגל :עיצוב האח הגדול" ובתוצאה הראשונה או השנייה של הדף הראשן יופיע אתר בשם gan-brother.co.il , אתר קידום כל נושאי העיצוב בבית האח הגדול

אירועים קרובים