מומחי אבטחה בנו מכשיר שמגן על מכוניות מפני תקיפות סייבר

המכשיר נושא תוכנה הבנויה מאלגוריתמים ש-"מקשיבים" לתנועה בתוך הרשתות של המכונית ● כאשר מתבצעת מתקפה, המכשיר מזהה סטייה בפעילות התקשורת וחוסם אותה ● הוא יוצג בחודש הבא בלאס וגאס

טכנולוגיה לפיתוח רכב אוטונומי - לבית המשפט. אילוסטרציה: אימג'בנק

שני מומחי אבטחה שחשפו לפני כשנה שיטות לפריצה למכוניות הודיעו כי פיתחו טכנולוגיה שתגן על כלי רכב מפני תקיפות סייבר.

כריס ואלאסק וצ'רלי מילר, שני חוקרי אבטחה, הציגו לפני כשנה בוועידת האבטחה DefCon בלאס וגאס כמה דרכים לבצע תקיפות מסוכנות, כולל התערבות בפעולת הבלמים של מכוניות תוך כדי נסיעה בשני הדגמים טויוטה פריוס ופורד אסקייפ. אתמול (ג') הודיע ואלאסק כי יציג יחד עם עמיתו, מילר, אבטיפוס של מכשיר למניעת חדירה בוועידת Black Hat, שתתקיים בחודש הבא בלאס וגאס.

לדבריו, המכשיר האלקטרוני נושא בחובו תוכנה הבנויה מאלגוריתמים ש-"מקשיבים" לתנועה בתוך הרשתות של המכונית, כדי לבחון את פעולת הרכיבים שלה. כאשר מתחוללת פריצה, המכשיר מזהה סטייה בפעילות של התקשורת בתוך רשת המכונית וחוסם את הפעולה הזדונית.

"האמת היא שלא אכפת לי אם יפרצו לדפדפן שלי ויגנבו את כרטיס האשראי", הוסיף, "אבל התנגשות של מכונית היא עניין של חיים או מוות. זה דרמטי. רצינו לקחת חלק בפתרון הבעיה".

המחקר שפרסמו השניים בקשר למכוניות של טויוטה (Toyota) ופורד (Ford), כמו גם עבודות של מומחים נוספים הנוגעות לדגמי מכוניות שונים, עוררו דאגות שיום אחד מישהו עלול לנסות להעתיק את המחקר שלהם ולבצע התקפה אמיתית.

בכלל, רשויות תחבורה וגורמים בתעשיית הרכב הגבירו באחרונה את מאמציהם לזהות ולפתור סיכונים אפשריים של אבטחת סייבר הנוגעים למכוניות. זאת, בייחוד לאור התפתחות האינטרנט של הדברים, כמו גם המעורבות הגדלה והולכת של מיחשוב ותקשורת בתעשיית הרכב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים