גוגל VS האיחוד האירופי – סיבוב נוסף

הרשויות באירופה שוקלות לשנות את הפשרה אליהן הגיעו עם גוגל בטענה שהיא נותנת עדיפות לשירותים שלה ● אבל זה לא הכל, חקירות נוספות עשויות להיפתח כנגד גוגל באיחוד האירופי גם ביחס למערכת ההפעלה אנדרואיד

קנסות נגד גוגל. האיחוד האירופי

ברשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי שוקלים לחדש את החקירות על התנהלותה של גוגל (Google) בחזיתות שונות, ואף להכניס שינויים בתנאים של הסכם הפשרה שנחתם עמה – על פי ידיעה שפורסמה בוול- סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

החקירה כנגד גוגל נפתחה באיחוד האירופי בשנת 2010, בעקבות כתריסר תלונות שהגישו חברות שונות, ובהן מיקרוסופט (Microsoft), על כך שגוגל מקדמת את שירותיה שלה על חשבון שירותים מתחרים שלהן. בחודש פברואר האחרון הסכימה גוגל לבצע תיקונים באופן שבו היא מציגה קישורים של חברות מתחרות, וחתמה על הסכם פשרה ששם קץ לחקירה – ללא קנס.

ובכל זאת ההסכם שנחתם עם גוגל גרר ביקורת עזה, הן מצד חברות עסקיות והן מצד פוליטיקאים באירופה, שטענו כי הוא אינו מספק. הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, ג'ואקין אלמוניה, הודה כי הסכים לקבל את התיקונים שהציעה גוגל מבלי להיוועץ עם המתלוננים – ועל כך ספג ביקורת קשה.

אמש (ג') אישר אלמוניה כי הוא בודק תלונות רשמיות שהוגשו בעקבות הסכם הפשרה, ומסר כי בכוונתו לקבל החלטה בנושא בחודש ספטמבר. "עד תחילת אוגוסט אנו אמורים לקבל את כל התגובות בהליכים המתנהלים. אנו נבדוק אותן בצורה יסודית ועל פי תוצאות הבדיקה יחליט אלמוניה בחודש ספטמבר על הצעדים הבאים" מסר דובר הנציבות של האיחוד האירופי.

חקירות נוספות עשויות להיפתח כנגד גוגל באיחוד האירופי גם ביחס למערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) המותקנת בכ-80% מהטלפונים החכמים ברחבי העולם (על פי הידיעה בוול-סטריט ג'ורנל, הסבירות שתיפתח חקירה רשמית בנושא זה גבוהה); ולאתר יוטיוב (YouTube) – בנציבות בודקים אם גוגל מנצלת לרעה את מעמדה הדומיננטי בשוק של הווידיאו באינטרנט; ובנושאים נוספים.

את תגובת גוגל לא ניתן היה לקבל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים