ריצ'רד צ'יימברס, איגוד המבקרים הפנימיים: "הרחבת פעילות המבקר תביא לצמצום הסיכונים בארגון"

כנס איגוד המבקרים הפנימיים סיפק השנה במה לדובריו על מנת לשוב ולחזק את הצורך במוסד הביקורת והמבקרים בארגונים השונים וגם העלה על המוקד את תפקידם של הפוליטיקאים בחשיבותה של הביקורת

"על המבקר הפנימי בארגון להוכיח את יכולתו להביא ערך לארגון. ערך משמע צמצום הסיכונים, יכולת לנהל אותם טוב יותר ועיתים – השגת רווח עסקי. על הנהלות ארגונים להביא לכך שתפקידו של מבקר הפנים יגדל ויהיה משמעותי", כך אמר ריצ'רד צ'יימברס, נשיא ומנכ"ל IIA, איגוד המבקרים הפנימיים העולמי.

צ'יימברס דיבר בכנס המקצועי החצי שנתי של IIA ישראל – איגוד המבקרים הפנימיים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את הכנס הנחו רו"ח דורון רונן ודורון רוזנבלום, סגני נשיא IIA ישראל.

לדברי צ'יימברס, "חשוב שהביקורת הפנימית תסייע להנהלה גם בתחזיות כלפי העתיד, כדי שהנהלת הארגון תוכל לנהל את הסיכונים באופן מיטבי". הוא ציין כי ב-IIA  יש 187 אלף חברים ב-190 מדינות.

אחת מפעילויות האיגוד שהוא עומד בראשו, אמר צ'יימברס, "היא להוכיח ולחשוף את החשיבות של ערכו של מבקר הפנימי. מבקר פנימי בעל ערך הוא איש מקצוע, הוא כזה שהוא בעל סמכויות, נמצא בתקשורת ישירה עם הנהלת הארגון, והוא פועל על פי תקנים בינלאומיים. כבר כיום, להערכתנו, 80-90% מהמבקרים הפנימיים בארגונים בעולם נמצאים בקשר ישיר עם הנהלות הארגונים שלהם".

על פי צ'יימברס, "אנו פועלים רבות על מנת שגם בעיתות מצוקה, לא ייגרעו תקציביו של מבקר הפנים הארגוני". כך, סיפר, באחד מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם, אותו לא נקב בשמו, "הבינו את החשיבות של הביקורת הפנימית למניעת סכנות עתידיות וליצירת ניהול סיכונים מיטבי. בעידודנו, כמות כוח האדם של הביקורת הפנימית בגוף זה צמחה מאלף ל-1,500 עובדים".

צ'יימברס ציטט מחקר שנערך לבחינת הכישורים הנדרשים לתפקיד מבקר פנימי מוצלח בארגון, ממנו עלה כי בראש סדר העדיפויות נמצאת היכולת לחשיבה אנליטית ביקורתית, ולאחריה: יכולת ליצירת תקשורת בארגון, הבטחת ניהול סיכונים, ידע מקצועי-מגזרי וידע כללי-טכנולוגי.

רו"ח דודי גולדברג, נשיא לשכת רואי החשבון בישראל. צילום: קובי קנטור"אנו חשים גידול רב בחשיבות של הביקורת פנימית בארגונים", סיכם נשיא ומנכ"ל IIA, "ההוכחה הניצחת לכך היא הגידול שחל במספר חברינו בתוך עשור: ממאה אלף לכמעט 200,000. אנו מבחינים כי למבקרים הפנימיים בארגונים מוקצים יותר משאבים. להערכתי 2014 תהיה השנה הטובה ביותר לתחום".

מחיר הפוליטיזיציה של ההבטחות
רו"ח דודי גולדברג, נשיא לשכת רואי החשבון בישראל, אמר כי "לפני הבחירות הפוליטיקאים מבטיחים הבטחות. לאחר הבחירות האזרחים משלמים את המחיר של הפוליטיזציה, כאשר הבטחות אינן מיושמות". אך יחד עם זאת שני נושאים חשובים, אמר נשיא לשכת רואי החשבון, "לא מגיעים לכלל פתרון: יוקר המחיה ומצוקת הדיור. אבל הם לא הנושאים היחידים שלא מטופלים: מחירי המים, עלויות מס הכנסה ומחירי הארנונה – כולם עלו".

שני נושאים חשובים, אמר נשיא לשכת רואי החשבון, "לא מגיעים לכלל פתרון: יוקר המחיה ומצוקת הדיור. אבל הם לא הנושאים היחידים שלא מטופלים: מחירי המים, עלויות מס הכנסה ומחירי הארנונה – כולם עלו".

הוא ציין כי "חלק מהתלמידים במדינה עובדים במקום ללמוד, על מנת לסייע בפרנסת המשפחה. מעמד הביניים מתפצל, ויש בו קיטוב, יש בעצם שני מעמד ביניים".

לפני שנה וחצי, אמר רו"ח גולדברג, "הופרחו לחלל האוויר שני בלוני ניסוי, לטובת ההקלה של מצוקת הדיור. אולם בפועל – דבר לא נעשה. המדינה מצויה בתחום הדיור במצב חמור, של קיפאון בעולם הנדל"ן: הקבלנים לא בונים ומנגד הרוכשים מחכים לחקיקה שתקל בעלויות הדירות. שני אלה מחשקים האחד את השני ומביאים לקיפאון. מצב זה יביא לכך שהקיטוב ואי השיוויון במשק יגדלו".

את הכנס סיים גולדברג באמירה כי "רשות המסים קיצצה בעשור האחרון בכוח אדם שלה ובהשקעה בטכנולוגיה. אני אומר להגדיל את כוח האדם ולהשקיע בטכנולוגיה ברשות המסים – כי אז המדינה תוכל לגבות יותר מסים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים