פסקל אודיק-גה, נט-אפ: "נשים יכולות ונדרשות לשנות את עתיד העולם – ובתוכו את עתיד ה-IT"

נדרש שילוב רב יותר של נשים בתפקידי הנהלה בכירים, עד רמת המנכ"ל, אמרה אודיק-גה, מנהלת השיווק של החברה לאזור דרום מזרח אירופה, במפגש של בכירות ההיי-טק

"נשים יכולות לעבוד אחרת, להתנהל בדרך שונה מול הלקוחות. אני מאמינה שנשים יכולות לשנות את העתיד ובתוכו את עתיד ה-IT", כך אמרה פסקל אודיק-גה, מנהלת השיווק לאזור דרום מזרח אירופה בנט-אפ (NetApp).

אודיק-גה הייתה דוברת המפתח במפגש שערך אמש (ב') הסניף הישראלי של ענקית האחסון בו השתתפו עשרות בכירות מלקוחות החברה – נשים בלבד. המפגש, שהופק על ידי אנשים ומחשבים, נערך בריברסייד, על גדת הירקון בתל אביב.

לדברי אודיק-גה, "הגברים חושבים על הצרכים, אבל שוכחים עובדות ונתונים. הם שוכחים שנשים מהוות 51% מהעולם. מחקרים מצביעים על כך שנשים מעורבות ב-80% מהתהליכים בחברה, אולם הן לא תמיד מעורבות בכך בתפקידי הנהלה בכירים. למשל, אף על פי שנשים טובות יותר במתמטיקה מאשר גברים, רק 20% מהן מגיעות ללימודי מדעים באקדמיה ומשם לתעשייה הטכנולוגית. דוגמה נוספת שנדרש לשנות היא המצב בו 95% ממנהלי הארגונים הם גברים".

"גברים הם המניעים את העתיד – והטכנולוגיה היא קריטית לעתיד", אמרה. "אנחנו יכולות לשנות זאת, אנחנו צריכות לשנות זאת. נשים רבות מקבלות את ההחלטות המכריעות בבית והגיעה העת שכך יהיה גם בעבודה".

היא דיברה על החברה בה היא מועסקת ואמרה כי "נט-אפ מייחסת חשיבות רבה לנשים. רב-גוניות חשובה לעתיד החברה. אנחנו מאמינים שנוכל לשנות תפיסות מוטעות שקיימות לגבי נשים ולהביא להבניה של מנהיגות נשית". לדבריה, "בנט-אפ לא משנה מה הדת, המוצא, המין או הנטייה המינית שלך. לא משנה הרקע שלך. אתה ואת יכולים להיות חלק מהחדשנות ולהוביל אותה, אם אתה או את טובים. כל הנשים יכולות להצליח, אם הן מודעות".

היא ציינה כי "מחצית מהמנהלים האזוריים במדינות שבאחריותי – צרפת, ישראל, ספרד, איטליה ופורטוגל – הן נשים. כל מנהלות השיווק הן נשים. ברמת התאגיד כולו, שלוש מתוך כלל סגני הנשיא הן סגניות נשיא – למשאבי אנוש, שיווק ואסטרטגיה".

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל. צילום: סנדרה וסרמןהיא סיכמה באמרה כי "עלינו, הנשים, לעמול קשה, על מנת לשנות את ההווה, כי יש לנשים יותר מדי מחסומים לפרוץ. נשים יכולות להצליח, אם הן מודעות. גבר שמועמד למקום עבודה מביט על הג'וב הבא, בעוד האישה מביטה על הג'וב הנוכחי. כדי לקבל תפקיד, גבר צריך לענות ל-60% מהדרישות בעוד שאישה צריכה לענות ל-100% מהן. למה? הכול עניין של ביטחון עצמי. ניתן לשנות את העתיד".

"עלינו לדאוג לכך שהמצב ישתנה", סיכמה אודיק-גה. "הכול מתחיל בחינוך – בבית ובבית הספר. זהו אתגר יומיומי, ונמשיך לפעול על מנת לשנות את העתיד".

הסופרת והעיתונאית ליהיא לפיד הרצתה במהלך המפגש על נשיות, קריירה ואמהות. בין הבכירות שנכחו באירוע: איילה חכים, בנק מזרחי-טפחות; שמעונה נווה, אקסלנס נשואה; יעל ג'וראדו, שלומית בן יאיר, אורלי גלעדי ונטלי מור-יוסף, פלאפון; עדית שטרוימן, קוקה קולה (Coca Cola); עטרה רון, שירותי בריאות כללית; לאה בן טובים, עיריית רמת השרון; סנדרה לוי, צים; ונעה הראל ושרון שמעונוב, מגדל.

חלק נכבד מהאירוע עסק בנשים בהיי-טק ובעולם התעסוקה בכלל, אולם נישאו בו גם דברים של שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל. הוא אמר כי "שנת הכספים, שנגמרה בסוף מאי, הייתה שנת שיא בכל היבט: בהשגת לקוחות חדשים, הרחבת ההיצע אצל לקוחות קיימים ובכלל בהיקף המכירות". לדבריו, "נט-אפ נערכת לקראת המהפכה שמיחשוב הענן מוביל בעולם הטכנולוגי. זה שינוי גדול ואנחנו בוחנים איך להשתלב בו, עם מערכות חדשות שתתאמנה לענן בן כלאיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים