מנכ"ל בלקברי הפתיע והציג שני מכשירים חדשים

ג'ון צ'ן הציג את Passport ו-Classic, שיושקו רק בספטמבר ● המטרה בהצגה המקדמת הייתה לשדר שבלקברי נמצאת בכיוון חיובי

סוף עידן? בלקברי

מנכ"ל בלקברי (BlackBerry), ג'ון צ'ן, הפתיע במסיבת עיתונאים כשהציג את שני הטלפונים הבאים של החברה: Passport ו-Classic. מכשירים אלה אמורים להגיע לשוק לא לפני ספטמבר, אך צ'ן בחר להציג אותם כבר כעת כדי להראות שהכיוון של בלקברי חיובי. תוך כדי כך נחשפו חלק מהפרטים הטכניים של שני הטלפונים.

ה-Passport הוא ללא ספק אחד המכשירים המוזרים ביותר שמגיעים השנה לשוק. מסך המגע שלו הוא בגודל של 4.5 אינץ', והוא מרובע לחלוטין: הרזולוציה שלו עומדת על 1,440×1,440 פיקסלים בצפיפות יחסית גבוהה, של כ-453 פיקסלים לאינץ'.

הטלפון מבוסס על המערכת על שבב Snapdragon 800 של קוואלקום (Qualcomm) בעלת ארבע ליבות, כשמערכת ההפעלה היא בלקברי 10.1 (BlackBerry 10.1). אין עדיין פרטים לגבי זיכרון העבודה, זיכרון האחסון, הסוללה והמצלמות של המכשיר. עם זאת, ידוע כי אחד המאפיינים שלו הוא שמקלדת ה-QWERTY הפיזית והמלאה, כמיטב המסורת של החברה, מכילה שלוש שורות בלבד – ולא ארבע. מקש הרווח "נדחף" בין האותיות B ו-V וככלל, המקשים שטוחים ומרובעים יותר מאשר במקלדת הקלאסית של מכשירי בלקברי.

לעומת ה-Passport בעל הצורה המרובעת, ה-Classic שומר על הצורה "הרגילה" של מכשירי החברה – עם הפינות העגולות, מקלדת ה-QWERTY בעלת ארבע השורות והמקשים הבולטים, וגם עם כפתור הניווט שמוכר היטב למשתמשי סדרת ה-Bold הוותיקה. גם המסך של המכשיר הזה הוא מרובע, אבל בגודל של 3.5 אינץ' בלבד. ייתכן שגם הרזולוציה שלו תהיה זהה לזו של ה-Passport, מה שאומר שצפיפות הפיקסלים תעמוד על פחות מ-582 פיקסלים לאינץ' – צפיפות גבוהה במיוחד בשוק הטלפונים. מבחינת תצורה טכנית, אמור ה-Classic להיות זהה כמעט לחלוטין ל-Passport.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים