ענקיות אבטחת המידע: זו שכובשת וזו שהולכת הביתה

סימנטק-אלג'יריה הציגה אתמול (ב') חגיגה של כדורגל וניצחה את דרום קוריאה-אינפורמטיקה 4:2 ● לעומתה, קספרסקי ומדינת האם שלה, רוסיה, יראו כנראה את שמינית הגמר של המונדיאל ממוסקבה

הסיבוב השני של שלב הבתים במונדיאל תם אמש (ב') בעוד יום עם חגיגת שערים, בעיקר במשחק אחד: בין אלג'יריה, שבטור שלנו מיוצגת על ידי סימנטק (Symantec), לדרום קוריאה, או אינפורמטיקה (Informatica). סימנטק כבשה לשער של אינפורמטיקה 4 שערים וזו השיבה לה רק ב-2.

אל המשחק הזה עוד אשוב, אבל קודם אני רוצה להעיר על שתי תופעות שבלטו בסיבוב השני – ריבוי שערים שנכבשים במחצית השנייה, ואפילו בדקות האחרונות של המשחק, ומיעוט בפנדלים. השופטים כבר לא קונים את ההצגות של השחקנים שנופלים להם בתוך הרחבה.

בחזרה אל משחקי האתמול: בראשון מביניהם שיחקה בלגיה, שמיוצגת בטור על ידי טאבטייל – להזכירנו, סטארט-אפ ישראלי מדליק שמייצר משחקי מחשב לאינטרנט ולמובייל, מול רוסיה, או ענקית אבטחת המידע הרוסית קספרסקי (Kaspersky). המשחק היה מעניין ודו צדדי, אבל עד הדקה ה-88 לא נכבש בו ולו גול אחד. אלא שאז באה בלגיה-טאבטייל ולאחר מבצע קבוצתי מרשים הבקיעה את שער הניצחון.

פתרונות המובייל של טאבטייל ניצחו את פתרונות אבטחת המידע של קספרסקי. נראה שהרוסים עדיין לא הפנימו שהעולם הולך למובייל. בלגיה-טאבטייל צפויה להמשיך לשלב הבא בעוד שהרוסים-קספרסקים יקפלו את הזנב ויחזרו הביתה.

בניגוד לקספרסקי, ענקית אבטחת מידע אחרת דווקא עשתה חיל אתמול במשחקים: כאמור, סימנטק-אלג'יריה ניצחה את דרום קוריאה-אינפורמטיקה ומסתמנת כעוד נבחרת מפתיעה. האלג'ירים שטפו את המגרש עם רצף שערים, במיוחד במחצית הראשונה. בדומה לסימנטק, שמספקת דיווחים בזמן אמת על איומים דיגיטליים כמעט בכל מקום בעולם, כך ידעה אלג'יריה לסכל חלק ניכר מההתקפות של דרום קוריאה, לכבוש שערים יפים ברצף ולהכריע את המשחק עוד בטרם יצאו הנבחרות להפסקה. אינפורמטיקה-דרום קוריאה הצילה במעט את הכבוד של אסיה ובמהלך עיקש וסיזיפי, כמו שבמהלכי טיוב הנתונים של אינפורמטיקה היא מנסה לטייב כמויות אדירות עם שגיאות ונתונים חסרים, ניסתה לצאת מהבור בשני גולים מצמקים. אלא שהיה זה מעט מדי ומאוחר מדי, מה גם שאלג'יריה-סימנטק הבקיעה בתווך גול נוסף.

לנבחרת הצפון אפריקנית מצפה בסיבוב השלישי של שלב הבתים משחק קשה מול בלגיה (ענקית אבטחת מידע מול סטארט-אפ צעיר), אולם להערכתי, זה לא ימנע את עלייתה לשמינית הגמר.

מיטיבי הלכת שנשארו ערים למשחק השלישי צפו במשחק של פורטוגל, שמיוצגת בטור על ידי רד-האט (RedHat), מול ארצות הברית, שמיוצגת על ידי מיקרוסופט (Microsoft). בשלב הראשון היה נראה שהקוד הפתוח מנצח שוב את ענקית התוכנה עם גול שהבקיעה פורטוגל-רד-האט כבר בדקה החמישית של המשחק. הגול התאפשר כתוצאה מטעות של ארצות הברית-מיקרוסופט, שמזכירה את הטעות של הענקית מרדמונד כאשר היא פספסה את עולם החיפוש ומערכות ההפעלה של עולם המובייל.

אולם, ארצות הברית-מיקרוסופט לא נכנעה וכמו שלעתים לוקח למיקרוסופט זמן עד שהיא מוציאה פתרונות מנצחים, הנבחרת האמריקנית עשתה מהפך – במחצית השנייה ועלתה ל-2:1. סייעה לכך גם העובדה שרונאלדו אמנם היה שם פיזית, אבל הוא ממש לא הגיע לאליפות הזאת, וללא רונאלדו אין לפורטוגל מה להציע. אלא שפורטוגל ורד-האט לא רצו לרדת מהמגרש כמפסידות ובמאמץ אחרון כבשו שער שוויון בדקה האחרונה של המשחק. עובדה זו מוכיחה שתפיסת הקוד הפתוח לא תיכנע בקלות ליצרניות הקוד הקנייני דוגמת מיקרוסופט והמלחמה על הלקוח תהיה עד הדקה האחרונה.

ההכרעה אילו קבוצות תעלינה מהבית של ארצות הברית ופורטוגל תיפול רק בסיבוב השלישי. אני צופה שהמשחק המסקרן בין גרמניה-סאפ (SAP) לארצות הברית-מיקרוסופט יסתיים בתיקו ושתי הנבחרות הללו יעלו לשמינית הגמר – גרמניה מהמקום הראשון בבית וארצות הברית מהמקום השני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים