גרטנר: שוק הפיירוול ליישומי ווב זינק – אימפרבה הישראלית היחידה ברביע הקסם המוביל

גרטנר חושפת נתונים על יישומי פיירוול עם הפתעה ישראלית בראש בעוד שאר המתחרות נמצאות הרחק הרחק ● גאווה ישראלית

שוק הפיירוול ליישומי ווב (Web Application Firewalls) גדל במהירות מבסיס קטן של ספקיות שהן שחקניות "טהורות" וברביע הקסם נמצאת בבדידות מזהרת אימפרבה (Imperva) הישראלית – כך עולה מדו"ח חדש של גרטנר (Gartner).

על פי חברת המחקר, שוק ה-WAF גדל בשנת 2013 בשיעור של כ-30% – מ-259 מיליון דולרים ב-2012 ל-337 בשנה החולפת, כאשר רוב הצמיחה הייתה מונעת על ידי קומץ של ספקים. השוק בצפון אמריקה היה הגדול ביותר, ועמד על 45% מכלל השוק. אזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה) אחז ב-29% מהשוק, ואילו יתרת נתח השוק, של אזור אסיה/פסיפיק, אחזה ב-26%. בתוך אזור EMEA, המזרח התיכון הפגין את שיעור הצמיחה הגבוה ביותר, ואילו באירופה הייתה הצמיחה בשיעור הנמוך ביותר.

ברביע הימני העליון, של מובילות שוק, מדורגת אימפרבה לבדה. על החברה הישראלית נכתב בדו"ח כי "היא ממשיכה להגדיל את חלקה בשוק ה-WAF. יש זיקה טובה בין מוצר ה-WAF שלה ובין כלל היצע אבטחת המידע שלה. היא מובילה את השוק בתחום, עם הנפקת רכיבים חדשים המאלצים את מתחריה להגיב, יש לה טכנולוגיות הגנה יעילות ומתקדמות".

אימפרבה הוקמה ב-2002 על ידי שלמה קרמר. קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט (Check Point), עזב את ענקית האבטחה הישראלית ב-1998, כשבאמתחתו חצי מיליארד דולר. היא הונפקה בנאסדא"ק ב-2011 בשווי של 400 מיליון דולרים וכיום שווה יותר מ-700 מיליון.

ברביע הקסם השמאלי העליון, של חברות בעלות אתגר, מדורגות F5, סיטריקס (בCitrix), ברקודה (Barracuda Networks) ואקמאי (Akamai). את הרביע השמאלי התחתון, של שחקניות נישה, מובילות פורטינט (Fortinet) ולצדה רדוור (Radware) הישראלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים