גוגל תשקיע 50 מיליון דולר בפרויקט שנועד לעודד בנות ללמוד תכנות

כמה פעמים יצא לכם לפגוש מתכנת? רוב הסיכויים שמדובר בפעמים לא רבות ● בגוגל החליטו להרים את הכפפה ולהקים פרוייקט לימוד תכנות מיוחד לבנות ● קוד לנשים בלבד?

במסגרת השאיפה של גוגל (Google) לעודד נשים רבות יותר לבחור קריירה בעולם ההיי-טק, הכריזה החברה, באירוע שערכה ביום ה', על פרויקט Made by Code, שבו תשקיע סכום של 50 מיליון דולר.

באירוע השתתפו ידועניות רבות, ובהן צ'לסי קלינטון, בתם של נשיא ארצות הברית לשעבר ומזכירת המדינה הנוכחית, והשחקנית והקומיקאית מינדי קיילינג, שסיפרה כי יש לה רעיונות רבים לאפליקציות אך היא אינה יודעת כיצד לממש אותם. "יש לי רעיון לאפליקציה שתצלם בחור ותגיד לי אם הוא פנוי ואיזה מכונית יש לו, או אפליקציה שתזהה בושם כמו ש-Shazam מזהה שיר" – אמרה קיילינג והוסיפה: "לאנשים יש המון רעיונות, אך אין להם מושג כיצד לממש אותם".

על פי משרד העבודה של ארצות הברית, נשים סובלות מייצוג חסר בעולם ההיי-טק. כך למשל, רק כ-20 ממפתחי התוכנה בארצות הברית הן נשים,  בחודש שעבר הודתה גוגל עצמה כי רק 17% מאנשי הטכנולוגיה בחברה הן נשים. פער המגדר הוא בעיה קשה מבחינתן של חברות היי-טק דוגמת גוגל, אשר זקוקות למהנדסים כדי לצמוח ולחדש, והעובדה שחלק גדול מהאוכלוסיה אינו נכלל במאגר של העובדים הפוטנציאליים אינה מסייעת. מאחר וכיום רק 12% אחוזים מהסטודנטים לתארים במדעי המחשב הם נשים, לא נראה שהבעיה תיפתר בעתיד הקרוב.

בגוגל מבקשים להעלות שיעורים אלה, ובאתר האינטרנט של פרויקט Made by Code מבקשת החברה לעודד בנות בגילאים של חטיבת ביניים ותיכון ללמוד תכנות. הפרויקט הוקם בשיתוף עם תנועת הצופות של ארצות הברית ו-Girls Inc., וגוגל התחייבה להשקיע בו סכום של 50 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים