הנהלת פייסבוק הסירה דף למען החטופים

המלחמה הישראלית-פלסטינית בפייסבוק צברה תאוצה בעקבות חטיפת שלושת הצעירים הישראלים, וגולשים פרו-פלסטינים דיווחו להנהלת הרשת החברתית על קמפיין רשת למענם ● זו הסירה את הדף, אולם החזירה אותו כעבור שעות ארוכות

הנהלת פייסבוק (Facebook) הסירה דף שהעלו גולשים ישראלים למען שלושת הצעירים שנחטפו בסוף השבוע. עם זאת, הדף הוחזר לאוויר – לאחר שעות ארוכות.

מנהלי הדף קראו לגולשים לצלם את עצמם נושאים שלט למען החזרתם של החטופים: אייל יפרח בן ה-19, וגלעד שאער ונפתלי פרנקל – שניהם בני 16. הסיסמה אותה התבקשו הגולשים לכתוב על השלט היא "Bring back our boys" – שמתכתבת עם הקמפיין להחזרתן של התלמידות שנחטפו בניגריה על ידי ארגון אסלאמי קיצוני, שנשא את הכותרת "Bring back our girls". המנהלים ביקשו לתייג את התמונות תחת ההאשטאג BringBackOurBoys#.

ואמנם, בתוך שעות החל הדף להתמלא בתמונות של גולשים מישראל וממקומות נוספים ברחבי העולם, שמביעים דאגה לחטופים ומביעים תקווה שהם ישובו הביתה בשלום.

הקמפיין עצבן גולשים פרו-פלסטינים, שהציפו את הנהלת פייסבוק בתלונות אודותיו. זו הסירה בתגובה את הדף, בטענה להפרה של תנאי השימוש, אולם כאמור, לאחר זמן מה החזירה אותו לאוויר.

התשובה הפלסטינית: החטיפה כאות ניצחון. מתוך עמוד הפייסבוק Free Palestine

מקרה החטיפה העלה את הווליום של המאבק הקיברנטי בין הגולשים הפרו-ישראלים לגולשים הפרו-פלסטינים, שרבים מהם נענו לקריאתו של בכיר בחמאס להכריז אינתיפאדה על ישראל דרך פייסבוק. מנהליו של עמוד הפייסבוק Free Palestine העלו את נושא האסירים הפלסטינים ופרסמו פוסט בו שאלו: "ישראל מבקשת את עזרתן של בריטניה וארצות הברית בחיפוש אחרי שלושה מתנחלים בגדה המערבית. אבל מה עם 5,271 אסירים בבתי הכלא הישראליים?" בפוסט אחר פרסמו מנהלי העמוד תמונה בה נראות שלוש אצבעות – כשלושת החטופים הישראליים – תחת הכותרת "התהילה להתנגדות".

אגב, בחלקים אחרים של העמוד נראות תמונות שמלגלגות על ציונים: אחת מהן מראה "ציוני" שמן מאוד, שנייה מראה "ציוני" שיושב בתוך שירותים כימיים נישא על ידי אדם אחר, כשלידם בנות מלגלגות, ובתמונה שלישית מושווים הציונים לטלטאביז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים