מחלוקת בין ענקיות אבטחת המידע: האם האנטי וירוס מת?

סגן נשיא בכיר בסימנטק הפתיע את עולם אבטחת המידע כשהספיד את האנטי וירוס ● מייסד קספרסקי השיב באמרו ש-"נכון שמזה זמן האנטי וירוס לא יכול לספק הגנה כוללת, אבל הוא עדיין נדרש, כחלק ממערך הגנה רב שכבתי" ● מי צודק?

שמים סוף לפרצה. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

עולם אבטחת המידע והסייבר הופתע לקרוא בראיון שהעניק באחרונה בריאן דיי, סגן נשיא בכיר בסימנטק (Symantec), כי הוא סבור ש-"האנטי וירוס מת".

דיי אמר לוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) כי "סימנטק לא רואה באנטי וירוס כמקור הכנסה בכל דרך שהיא" וכי התוכנות הללו לא יכולות לשמור מפני כניסת האקרים לארגונים. לכן, לדבריו, מה שנדרש הוא להתמקד במעקב מודיעיני אחרי פעילות ההאקרים לפני שהם פורצים. בנוסף, הוא העריך כי תוכנות האנטי וירוס עולות על כ-45% בלבד ממתקפות הסייבר. דיי ציין כי הוא "מוביל את מאמץ ההמצאה מחדש בחברה, המשקף את השינוי הרחב יותר בתעשיית האבטחה המקוונת".

הסיבות להפתעתם של אנליסטים, עיתונאים ומומחי אבטחת מידע מדבריו של דיי הן שתוכנות האנטי וירוס מניבות לחברה 40% מהכנסותיה ושהיא מתגאה בעיתונות המקצועית במעלות של מוצר הדגל שלה לתחום, Norton 360. אחד העיתונאים אמר כי התשובה הקצרה לשאלה האם האנטי וירוס מת היא "לא" והתשובה הארוכה היא "לא, לא, לא, לא, לא, לא, לא".

אחד הבולטים מבין אלה שחלקו על דעתו של סגן הנשיא הבכיר בסימנטק הוא יוג'ין קספרסקי, מייסד ומנכ"ל המתחרה, שנושאת את שמו (Kaspersky). הוא אמר כי "השמועות על מות האנטי וירוס מוגזמות. האנטי וירוס קיים, מאוד חי ובועט, והוא עדיין חשוב, אבל לא הכי חשוב. זה כמו חגורת הבטיחות במכונית – נדרש שהיא תהיה וצריך לחגור אותה, אבל יש דברים יותר חשובים" לשמירה על הזהירות בדרכים.

בהתייחסו לדבריו של דיי אמר קספרסקי כי "שמעתי את האמירה הזו יותר מדי פעמים בעבר, לאורך השנים. האנטי וירוס כבר נקבר כמה פעמים, והנה – הוא עדיין איתנו. נכון שמזה זמן האנטי וירוס לא יכול לספק הגנה כוללת, אבל הוא עדיין נדרש, כחלק ממערך הגנה רב שכבתי. הגנה מיטבית תיווצר בשילוב של טכנולוגיות שונות: שיטות היוריסטיות, 'ארגז חול', הגנה של מיחשוב ענן ועוד רבות אחרות. לצד כל אלה, האנטי וירוס ימשיך לפעול".

בוגדן דומיטרו, מנהל טכנולוגיה ראשי ב-BitDefender, אמר כי "הסתמכות לצרכי הגנה רק על האנטי וירוס תוביל לדרך ללא מוצא. זה נכון כבר שמונה שנים לפחות". אולם, ציין, "להגיד שהאנטי וירוס מת זה כמו להגיד שהאספירין מת כי הוא לא מהווה תרופה לסרטן, איידס וכל המחלות האחרות של האנושות".

הוא ציין כי "אנטי וירוס הוא רק חלק מחבילות האבטחה, שמציעות כלים מיוחדים יותר להתמודד עם איומים חדשים, מיוחדים ומתקדמים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונן

    חברה האנטיוירוס מת מת מת. לסינמטק היתה פליטת פה אבל זה באמת נכון האנטיוירוס מת.

אירועים קרובים