וואווי הציגה את ה-Ascend P7

מכשיר הדגל החדש של היצרנית הסינית מהווה קפיצת דרך אל הקו הראשון של המכשירים ● הוא מציע מסך בגודל 5 אינץ', צפיפות פיקסלים מרשימה של 445 פיקסלים לאינץ' ומערכת קירור מיוחדת המשתמשת בג'ל ● בישראל צפוי המכשיר לעלות כ-2,200 שקלים

וואווי (Huawei), ענקית התקשורת הסינית, שהצליחה בשנה החולפת להשתלט על המקום השלישי בעולם ברשימת יצרניות הטלפונים החכמים, הכריזה אתמול (ד') בפריז על יורש העצר החדש, טלפון הדגל שאמור להוביל אותה קדימה: ה-Ascend P7.

במהלך ההשקה, הציגה החברה את הנתיב המדויק בו היא רוצה לצעוד. ביותר מאשר שקופית אחת היא השוותה את המכשיר החדש למכשירי הדגל של החברות המובילות בשוק, סמסונג (Samsung) ואפל (Apple) תוך שהיא טוענת שהיא מספקת יכולות שלא נופלות, ואפילו עולות, על אלו של מתחרותיה.

על הנייר, לפחות, ה-P7 אכן מהווה קפיצת דרך רצינית קדימה, אל עבר הקו הראשון של המכשירים, בחלק העליון עד מאוד שלו אפילו. בכל מקרה,מדובר בשדרוג משמעותי של ה-P6, תוך שהחברה מנצלת זאת כדי לומר שזהו השוק בו היא רוצה התמודד, ולא עוד בשוק מכשירי הביניים והטלפונים החכמים ברמת הכניסה.

כמו בהשקות של טלפונים רבים לאחרונה, גם בהשקה של ה-Ascend P7 רוב הפרטים העיקריים התבררו כנכונים ומדויקים. המסך של המכשיר הוא בגודל 5 אינץ' ברזולוציית אבחנה גבוהה מלאה (1,920×1,080 פיקסלים) והוא מציע צפיפות פיקסלים מרשימה של 445 פיקסלים לאינץ', שעולה על זו של המתחרים, ה-Galaxy S5 של סמסונג, וה-iPhone 5s של אפל.

המערכת על שבב היא מבית היוצר של חברת הבת של וואווי, HiSilicon, ומדובר ב-Kirin 910T מרובע הליבות שפועלת במהירות של 1.8 ג'יגה-הרץ ומספקת שדרוג משמעותי, גם מבחינה גרפית, לעומת ה-P6, טלפון הדגל הקודם של החברה. המכשיר מגיע עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, 16 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון, ואפשרות הרחבת זיכרון של עד 64 ג'יגה-בייט נוספים באמצעות כרטיס microSD. אחד החידושים שמציע המכשיר קשור לכרטיס הזה: במקומו, ובדיוק באותה תושבת, אפשר לשלב כרטיס סים נוסף, וזאת לצד התושבת המיועדת רק לכרטיס סים.

מעבר לכך תומך המכשיר ב-LTE לצד חיבור דור שלישי, וכמובן לצד תמיכה ב-Wi-Fi ובבלוטות'. לטענת החברה, היא שילבה במכשיר אנטנה מתקדמת שמאפשרת איכות תקשורת טובה יותר וגם יציבה יותר. כמו כן הציגה החברה מערכת קירור מיוחדת, בה היא משלבת ג'ל קירור מיוחד, שאמור לשמור על טמפרטורה יחסית נמוכה של המכשיר גם בזמן עבודה מאומצת. לטענתה המכשיר כעת מתחמם ב-7 מעלות פחות מאשר ה-P6.

ה-P7 קצת עבה יותר מקודמו, כשעוביו עומד על 6.5 מ"מ לעומת 6.14 מ"מ, אבל בתוספת הקלה הזו מוצאים כאמור את שבב ה-LTE וגם זכוכית גרילה מסוג 3 מקדימה וגם מאחור, בציפוי מקצה לקצה, דבר שמקנה למכשיר מראה יוקרתי.

אבל החלק העיקרי אליו התייחסו דוברי החברה היה המצלמות של המכשיר, והדגישו את צילומי הסלפי. המצלמה הקדמית היא מצלמת 8 מגה-פיקסלים, לא פחות, שגם מציעה אפשרות לצלם באופן פנורמי כדי לשפר את איכות תמונות הסלפי, כולל תמונות סלפי קבוצתיות. מנוע הצילום מאשר להציג על המסך את התמונה המצולמת בפועל כדי לראות מה תהיה התוצאה, וכן מסופקים כמה כלים המאפשרים צילומי תמונות סלפי במספר שלבים.

המצלמה האחורית מגיעה עם חיישן BSI דור רביעי של סוני (Sony) באיכות של 13 מגה-פיקסלים עם מבזק LED בודד ועם רגישות גבוהה לאור, ועם מעבד תמונה של חברת ALTEK שמייצרת פתרונות לשוק מצלמות ה-DSLR. לדבריה, מעבר ליכולת לצלם וידאו ברמה של HD מלא, מעבד התמונה הזה מאפשר לצלם תמונות איכותיות גם בתנאי תאורה גרועים.

ה-Ascend P7 יתחיל להימר בסוף החודש ב-33 מדינות ברחבי העולם תמורות 449 אירו. לארץ הוא יגיע לקראת סוף יוני לאחר התאמות לעברית, והמחיר, לפי היבואנית אלפא טלקום, אמור להיות כ-2,200 שקלים.

הכותב היה אורח אלפא-טלקום באירוע ההשקה בפריז

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים