דו"ח ה- MoneyTree: היקף הגיוסים ברבעון הראשון גדל ב-18% ל-232 מיליון דולר

בשלושת החודשים הראשונים של השנה ביצעו 38 חברות היי-טק ישראליות גיוס הון, זאת לעומת 51 חברות ברבעון המקביל

חברות היי-טק המגובות הון סיכון (חברות בהן אחד המשקיעים בסבב ההשקעה הוא קרן הון סיכון) גייסו בישראל, 232 מיליון דולר במהלך הרבעון הראשון של השנה. הנתון מהווה קיטון של 23% לעומת הרבעון הקודם, בו גויסו 300 מיליון דולר, וגידול של 18% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו גויסו 196 מיליון דולר; כך עולה מדו"ח ה-MoneyTree אותו פרסמה PwC ישראל.

עוד עולה מן הנתונים כי 38 חברות היי-טק ישראליות גייסו הון ברבעון הראשון של שנת 2014, לעומת 44 חברות שגייסו הון ברבעון הקודם ו-51 חברות שגייסו הון ברבעון המקביל אשתקד. ממוצע ההשקעה בחברה עמד על 6.1 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, לעומת 6.8 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-3.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בעסקאות מעל 10 מיליון דולר, ברבעון הנוכחי הושקעו ב-7 עסקאות 121 מיליון דולר (52%) לעומת 10 עסקאות שהסתכמו ל-196 מיליון דולר (65%) ברבעון הקודם ו-9  עסקאות שהסתכמו ל 128 מיליון דולר (65%) ברבעון המקביל אשתקד.

רובי סולימן, שותף, ראש מגזר היי-טק ב-PwC ישראל, אמר כי "כבר רבות דובר על התקופה הנוכחית בהיי-טק הישראלי, הצלחות חסרות תקדים באקזיטים, הנפקות מוצלחות וכתוצאה מכך – שיפור משמעותי בתשואות של קרנות הון סיכון". עם זאת, אמר, "אנו עדיין לא רואים מגמה זו בכל העוצמה גם בצד ההשקעות מהקרנות. אנו כן רואים יציבות מסויימת ברמת ההשקעות עם נטייה לעליה מסוימת ברבעונים האחרונים. בפועל, כמות הכסף הזמינה להשקעות מצד הקרנות ומשקיעי היי-טק אחרים גדלה באופן משמעותי. לכן, ניתן לצפות שככל שהצלחות ההיי-טק יימשכו – כמות ההשקעות גם היא תגדל".

בשני הרבעונים האחרונים, הוסיף, "אנו עדים לשיא בגובה השקעה ממוצעת בחברה. זוהי עדות נוספת לבגרות ההיי-טק הישראלי והצורך בהשקעות משמעותיות לחברות בוגרות יותר, כמו כן, לזמינות הכסף לסוג ההשקעות הללו. בנוסף, אנו רואים עליה נוספת בהשקעות בחברות בשלב ה-Seed, הנובעת בין היתר משפע היצע של חברות בשלבים התחלתיים ושילוב של זמינות הכסף להשקעות אילו מצד קרנות חדשות או ותיקות שגייסו קרנות המשך".

בנוסף להשקעות בחברות ישראליות, דווחו במסגרת הדו"ח 4 השקעות בסכום של כ-114 מיליון דולר בחברות רשומות כזרות, רובן המכריע בארה"ב. לגבי חברות הנהנות מסיוע של המדען הראשי, הרי ש-5 חברות, המהוות 13% מכלל החברות אשר גייסו הון ברבעון הראשון של 2014, נהנות מסיוע של המדען הראשי. כ-45 מיליון דולר (19%) מסך כל ההשקעות הוזרמו לחברות אלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים