פעילים חברתיים תובעים את עיריית סן פרנסיסקו בגלל שירותי ההסעות של חברות ההיי-טק

הם טוענים כי הפעלת האוטובוסים, שמסיעים את העובדים מהעיר למשרדים של חברות כגון גוגל ויאהו!, יוצרת אפליה בינם לבין שאר האזרחים

פעילים חברתיים הגישו בסוף השבוע לבית המשפט העליון בסן פרנסיסקו תביעה נגד עיריית סן פרנסיסקו ומנהלת המחוז בשל תוכנית ניסיונית שמתירה לאוטובוסים המסיעים עובדים למשרדי גוגל (Google) וחברות היי-טק נוספות לעצור בתחנות אוטובוס עירוניות. טענתם היא כי מדובר בהעדפה פסולה של עובדי היי-טק בעלי משכורות גבוהות על פני תושבים בעלי משכורות נמוכות.

התביעה היא סימן נוסף למתח הגואה באזור המפרץ של סן פרנסיסקו בשל פערי ההכנסות, שמתרחבים בקצב מואץ עקב השגשוג של חברות ההיי-טק הגדולות. בסוף השנה שעברה החלו פעילים חברתיים לחסום אוטובוסים המסיעים עובדים למשרדים של גוגל, יאהו! (!Yahoo) ופייסבוק (Facebook), שממוקמים מדרום לעיר, במחאה על הפערים שיוצרות הכנסות העתק של חברות אלה.

ההסעות החלו לפעול במסגרת תוכנית ניסיונית לשנה וחצי. האוטובוסים בהם נוסעים עובדי ההיי-טק מצוידים ב-Wi-Fi והנסיעה עולה דולר אחד לכל תחנה ליום.

התובעים, שכוללים פעילים שעוסקים בתחבורה ובדיור וכן איגודי עובדים, טוענים כי מלבד האפליה נגד עובדים המשתכרים משכורות נמוכות יותר, האוטובוסים הללו מגבירים את זיהום האוויר ואת הסכנות הנשקפות להולכי רגל ורוכבי אופניים, ומפריעים לפעילותה הסדירה של התחבורה הציבורית.

"זה טוב שעובדים נוסעים לעבודה באוטובוסים, אבל יש לכך השלכות ועל העירייה לבדוק אותן ולצמצם את הנזקים ככל האפשר", אמר ריצ'רד דרורי, עורך דין המייצג את התובעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים