תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ה-GPS של ה-IT

12/03/2014 13:39

המהפכה הטכנולוגית שעבר העולם בעשורים האחרונים, הביאה לאבולוציה מהירה במעמדם של אנשי ה-IT. ההכרה כי מערכות ה-IT הינן המנוע העסקי של כל ארגון מודרני, הזרימה תקציבים ועוצמה רבה אל מחלקות ה-IT.

מחלקות ה-IT הינן כיום חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית של הארגון ומעמדו של המנמ"ר – CIO – עלה לרמת מנהל בדרג C-Level ובארגונים רבים משמש כסמנכ"ל טכנולוגיות ואף משנה למנכ"ל. כיום, סמנכ"ל הטכנולוגיות הוא האיש שלוחש על אוזנו של המנכ"ל באלו מערכות ראוי להשקיע על מנת לייעל את פעילותו של הארגון, לשפר את הקשר עם לקוחותיו, לחסוך בעלויות, ובאופן ממוקד לייעל ולהאיץ את השגת המטרות העסקיות של הארגון.

כתוצאה מכך, משקיעים ארגונים רבים מדי שנה סכומי כסף גדולים בתשתיות IT מתקדמות שאמורות להצעיד אותם אל העידן הדיגיטלי. למרבה הצער, לחלק ניכר מהארגונים אין תמונה אחודה ועדכנית של מערך המחשוב הקיים ומיפוי של מערך זה לתהליכים וליעדים העסקיים של הארגון. שנים רבות של פעילות, תחלופת כח אדם ואי רצף בעדכניות המצאי הינם חלק מהסיבות לקבלת החלטות ללא מפה חיה ונושמת של המצאי הקיים והתיעול שלו לתועלת מקסימלית ליעדי הארגון. הדבר משול למכונית ספורט עתירת ביצועים המורכבת מרכיבים איכותיים שמשמשת לנהיגה בעיר בלבד מכיוון שבעליה אינו יודע לנצל את מלא כוחה.

חברת Software AG, מובילה עולמית בפיתוח פתרונות לניהול תהליכים עסקיים, אינטגרציה ו-Big Data, מציעה פתרונות Enterprise Architecture כמענה לבעיה זו. פתרון ה- EA של Software AG הינו פתרון מתקדם למיפוי וניהול מערך ה-IT הארגוני (Enterprise Architecture Management) בראייה עסקית, הכולל גם יכולות ניתוח, תכנון, אופטימיזציה וניטור.

רויטל שרעבי, סמנכ"לית שירותים מקצועיים ב-Software AG ישראל: "על מנת שמחלקת ה-IT תוכל לקבל החלטות מושכלות עליה לדעת מה יש באמתחתה. איך ניתן לקבל החלטות לייעול/שיפור/רכש/הסבה/פיתוח וכד' בלי מיפוי מלא ועדכני של התהליכים העסקיים של הארגון ואיך ה-IT מספק להם מענה? הכוונה אינה בעבודה חד פעמית אלא למערכת מידע ככלי ארגוני לתפעול שוטף וקבלת החלטות – אילו מערכות יש לנו כיום? מה הקשרים ביניהן? לאיזה צורך/תהליך עסקי הן מספקות מענה? אילו טכנולוגיות מנוהלות, על ידי מי ואלו מערכות הן משרתות ? מיפוי נכסי ה-IT הקיימים באמצעות כלי הארכיטקטורה הארגונית מאפשר לארגון לבצע שימוש מיטבי בנכסים אלו ולתרגם את החזון העסקי לכלים טקטים לשם השגת צמיחה עסקית מירבית.

הפתרון נותן תמונה ברורה של מערך ה-IT לכל בעלי העניין הטכנולוגים והעסקיים ומסייע להם לחשוב במונחי תועלת עסקית. מניסיון החברה בארץ ובעולם, הפתרון מצמצם למעשה כפילויות ועלויות במערך ה-IT, משפר את ההלימה בין הביזנס לבין ה-IT, מגדיל את הגמישות התפעולית ואת השקיפות ומקנה אמת אחת וטרמינולוגיה אחידה לבעלי תפקידים שונים.

בשורה התחתונה, פתרון ארכיטקטורה ארגונית מבית Software AG מספק תמונה עדכנית וחיה לקבלת החלטות מושכלות שייתמכו בצורה המיטבית בהשגת היעדים העסקיים של הארגון".

פלטפורמת ARIS משלבת בין תוכנה, מתודולוגיה, Best Practices והתמחות בארכיטקטורת מחשוב ארגונית. ARIS תומכת במגוון סביבות העבודה ל-EA ומציעה יכולות ניתוח מתקדמות לשיפור קבלת החלטות על בסיס מספר מקורות מידע – בכללם הרשתות החברתיות (Social Collaboration), הענן (Cloud), הסלולר (Mobile) ו-Big-Data. בשנה שעברה דורגה Software AG על ידי חברת המחקר גרטנר כחברה המובילה בישומי IIPA (ר"ת IT Portfolio Analysis) בהיבטים של חזון עסקי מושלם ויכולת ביצוע.

רויטל שרעבי מוסיפה: "כאשר כל המידע הרלוונטי מתגבש לכדי תמונה ברורה, יכולים כל הנוגעים בדבר לתת מענה מהיר לאתגרים עסקיים בשוק. הם יכולים לבצע מידול מסודר ומהיר לשינוי בתהליכים, להפעיל שירותים חדשים מתוך נכסי IT קיימים ולגזור מתוכם יישומים חדשים לתועלת לקוחותיהם. אם עד כה גישש הארגון במידע רב, מוכפל ולעיתים סותר בבואו למנף את תשתיות ה-IT שלו, הרי שעתה, מעניק לו ARIS EA סוג של GPS מדויק המסייע לו לנווט ולהניע טוב יותר כל המערכות העומדות לרשותו, ולהגיע אל היעד העסקי".

אירועים קרובים