איך לממש את היכולות הדיגיטליות של הארגון?

"מנמ"רים נדרשים לגזור מתוך האסטרטגיה העסקית את אסטרטגיית ה-IT ולתכנן ולפקח על השינויים ברכיבי IT שונים, באופן שמבטיח מענה מלא לדרישות העסקיות בארגון", אמר ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל, בשיחה עם אנשים ומחשבים

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: אור יעקב

העידן הדיגיטלי, שהולך וחודר למגזרים שונים בתעשייה ובשירותים, מייצר עוד ועוד אתגרים למנהלי מערכות המידע והתשתיות הארגוניות. כיום, כל ארגון רוצה להיכנס לקטגוריה של ארגון דיגיטלי, כזה שנותן שירותים אונליין, שמספק ללקוחותיו הרבה יותר ממה שהם מצפים לקבל. אלא שבדרך מההכרזה או ההחלטה לצאת לכיוון הדיגיטל ועד לביצועים בשטח הדרך ארוכה. החיבור בין הדיגיטל לתשתיות המידע של הארגון דורש שינויים רבים כדי להתאימו למציאות המשתנה.

חוסר היכולת של הארגונים לקבל מידע אמיתי, מזוקק, בזמן אמת על התוצאות של התהליכים העסקיים שלהם יוצר מציאות שבה הארגון הדיגיטלי לא ממש ממצה את עצמו. התסכול גדול יותר לאחר שמגלים כי יש בשוק חבילות של פתרונות וכלים שמסוגלים לסייע למנמ"ר ליירט טוב יותר את המידע הנחוץ לו כדי שיוכל לספק את השירות הטוב ביותר ללקוח.

"מנמ"רים נדרשים לגזור מתוך האסטרטגיה העסקית את אסטרטגיית ה-IT ולתכנן ולפקח על השינויים ברכיבי IT שונים, באופן שמבטיח מענה מלא לדרישות העסקיות בארגון", אמר ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל, בשיחה עם אנשים ומחשבים. "ארגונים רבים נמצאים כיום בעיצומו של מעבר מהותי לדפוסי עבודה של ארגון דיגיטלי, תוך מתן מענה עבור כל אחד מארבעת הכוחות: ענן, מובייל, Social ו-Big Data. היישומים שלנו לניתוח מערך ה-IT מספקים למנמ"רים את המידע הנדרש לקבל את ההחלטות הנכונות בנוגע לאסטרטגיית ה-IT כדי לבצע המעבר החלק לעבר הארגון הדיגיטלי".

האזרח הדיגיטלי
"מדברים כיום הרבה על האזרח הדיגיטלי, שמקבל שירותים רבים אונליין, אבל האמת היא שאנחנו תקועים אי שם ב-2008", ציין. "יש דיבורים רבים אבל בפועל, נותר עוד הרבה מה לעשות, וזה התחום שהחברה שאני שייך אליה מפתחת ומטפלת בו מזה כמה שנים".

אלראי מוטרד מאוד מכך שארגונים לא מספיק מודעים לחשיבות של ניטור וניתוח מעמיק ומלא יותר של המידע שזורם מהארגון ואליו. הוא תולה זאת בשילוב תפיסת העבודה של המנמ"ר עם העולם העסקי שהארגון מצוי בו – מגמה שמדברים עליה כמה שנים. לדבריו, המעבר לדיגיטל הוא אחד המבחנים הקשים של המנמ"ר בתחום זה.

כדי להמחיש את הפער שבין המגמה הדיגיטלית שקיימת בשוק לבין המציאות נזכיר, למשל, את תופעת ה-NFC, הנפוצה בזכות חדירת המובייל לחיינו. לכאורה, אם יש ללקוח יישום NFC בטלפון הוא אמור לקבל את כל המבצעים שחלם עליהם אי פעם בזמן אמת ובדיוק לפי טעמו. המציאות רחוקה מזה. "כדי שזה יקרה נדרשים ארגונים לבצע שורה של שינויים בתהליכים העסקיים שלהם", אמר אלראי. "עליהם להתקין מערכות וכלים שמאיצים ביצועים ולגלות עד כמה הביצועים שלהם משתפרים, כיצד הלקוח מקבל בזמן אמת את מה שהוא צריך באמת ולא סתם מטרטרים אותו לחנות הקרובה, שבכלל לא יכולה להציע לו את מה שהוא רוצה".

"שם המשחק הוא יירוט המידע הנכון בזמן הנכון", הוסיף. "המידע הזה יכול להיות פרופיל של הלקוח, מידע בזמן אמת על ביצועי מערכות בתחומים שונים, שמשפיעים על קבלת ההחלטות ברמת משאבי ארגון, או מערכות לניהול נכסי הארגון, שמגלות על כמה אפליקציות מיותרות הארגון יכול לוותר כדי לא להיכנס להוצאות מיותרות".

כאן מגיעים ל-IBO (ר"ת Intelligent Business Operation). יצוין כי Software AG מטפחת את ה-IBO מזה כמה שנים. אלראי ציין כי קיימים בשוק כלים רבים שתפקידם ליירט את הרגלי הצריכה של הלקוח בנקודת הזמן בה הוא שוהה ולהציע לו את המבצע שלא יוכל לסרב לו.

כאמור, התכונה העיקרית של כלי ה-IBO היא יכולת היירוט שלהם. ניתן להגדיר, למשל, יירוט של כל מידע הקשור לתחום הפעילות של הארגון או כל מידע הדרוש למניעת הונאות. כך, לדוגמה, Software AG ביצעה לא מכבר פרויקט ענק ב-PayPal להאצת ערוצי הפצה ומניעת הונאות – דבר שהביא, לדברי החברה, לגידול עצום ברווחיות. חברה אחרת היא קוקה קולה (Coca Cola) העולמית, שהשתמשה בכלי IBO כדי לבצע אוטומציה מלאה של ניהול נכסי החברה והביאה להתייעלות מקסימלית בהקצאת המשאבים הארגוניים ושיפור של 98% בזמן הטיפול והשירות ללקוח.

השורה התחתונה: בעולם הדיגיטלי, שם המשחק הוא שיפור ביצועים ב-In Memory ומתן אפשרות לטיפול טוב יותר ב-Big Data.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים