לפני גוגל: אפסון משיקה משקפיים חכמים

החברה הוותיקה, המפורסמת בעיקר מתחום ההדפסה, הציגה ב-CES את הגרסה שלה למשקפיים חכמים

בין שלל החברות שמציעות משקפיים חכמים, החליטה גם אפסון (Epson) הוותיקה לנסות את מזלה. במסגרת תערוכת CES 2014, שמתקיימת בימים אלה בלאס וגאס, הכריזה החברה על ה-Moverio BT-200, שיהיו זמינים למכירה לציבור ממאי השנה במחיר שינוע סביב ה-699 יורו. המשקפיים כוללים מצלמה, ג'ירוסקופ, GPS, מצפן וחיישנים שמודדים האצה שמתחברים באמצעות מערכת הפעלה המבוססת על האנדרואיד (Android) של גוגל (Google), במטרה לאפשר למפתחים קיימים להשיק אפליקציות מתאימות בקלות יחסית. אפסון מקדימה עם השקה זו את המשקפיים המדוברים של גוגל.

משקפי ה-Moverio BT-200 שוקלים 88 גרם בלבד והם מציגים בפני המשתמש, כך לפי החברה, תמונת מסך בגודל של 320 אינץ' באיכות HD מלאה. מעבר לשימוש בהם כמשקפיים, באפסון מייעדים את המכשיר לשימוש כמרכז מדיה שיאפשר לצפות בסרטים ובמשחקים גם בתלת-ממד, עם קול באיכות דולבי (Dolby).

המערכת עצמה, אליה מתחברים המשקפיים, סובבת סביב מעבד כפול ליבה במהירות של 1.2 ג'יגה-הרץ, ומעבר לחיישנים שמוטמעים במשקפיים עצמם היא מציעה התחברות לאינטרנט באמצעות Wi-Fi, כמו גם אפשרות לחיבור למכשירים ניידים אחרים באמצעות Miracast, בלוטות' (Bluetooth) ועוד. היא מגיעה עם זיכרון מובנה של 8 ג'יגה-בייט לאחסון ועם חריץ הרחבה לכרטיסי SD. זמן העבודה הרציף המתוכנן למשקפיים הוא שש שעות בין טעינה לטעינה.

"מיחשוב לביש הוא עסק חם כיום", אמר אורן פליישר, מנכ"ל אפסון ישראל. הוא הוסיף כי "ההערכות לשוק המיחשוב הביתי מדברות על צמיחה משמונה מיליארד דולר כיום ל-19 מיליארד עד 2017 ואפסון רוצה לקחת חלק חשוב בו. בימים האחרונים התחלנו לפנות גם בישראל למפתחים בסביבת האנדרואיד, כדי לחפש רעיונות חדשניים ומבטיחים שיצטרפו למהלך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים