תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | זכייתה של לאומי קארד בפרס הצטיינות בתחרות IT Awards 2013

ראיון עם שרון אברבנאל, מנהל תחום System Center בחברת YSide מקבוצת SQLink, בעקבות זכייתה של לאומי קארד בפרס הצטיינות בתחרות IT Awards 2013 בקטגורית שו"ב וניטור אפליקטיבי

30/12/2013 09:32

ספר לנו בכמה מילים על חברת YSide מקבוצת SQLink והחזון שלה.
YSIDE היא חברה לייעוץ ויישום פתרונות מתקדמים בתשתית ה-IT, המציעה ללקוחותיה חבילות שירות רבות ערך ועוצמה המשלבות חשיבה אסטרטגית, מקצועיות ומומחי טכנולוגיה ברמה הגבוהה ביותר. החברה מתמקדת ומתמחה במוצרי מיקרוסופט ובדגש מיוחד על משפחת SYSTEM CENTER על כל מוצריה: SCCM ,SCVMM ,DPM ,ORCHESTRATOR ו-SCO.

מה הייתה מטרת הפרויקט בלאומי קארד?
מטרת הפרויקט הייתה להביא למיכון, סטנדרטיזציה וייעול של תהליכים חוצי תשתיות בארגון ולספק פתרון אוטומציה ואינטגרציה, אשר ייתן שירותים מבוקרים לאתגרי בקרה וניהול שונים שעמדו בפני הארגון.

באיזה פתרון בחרתם וכיצד הוא מסייע ללאומי קארד?

בחרנו בפתרון ה-Orchestrator מבית מיקרוסופט. היתרון הבולט שלו מתבטא בגמישות רבה ובמתן מענה מקיף לכלל הצרכים הארגוניים. הפתרון מתממשק למערכות תשתית רבות בארגון – בין אם הן מיקרוסופטיות או אחרות – מייעל ומארגן את העבודה איתן וכן את צריכת השירותים, ובכך מביא לצמצום משאבים וטעויות אנוש.

אתן שלוש דוגמאות לתהליכים הממחישים זאת:

א. VM Provision – תהליך הקמת מכונות וירטואליות לפי הסטנדרטים הארגוניים בצורה אוטומטית לאחר סבב אישורים של הגורמים הרלוונטיים. תהליך זה קיצר את זמן ההמתנה לשרת שהוקם בצורה ידנית מ-80 דקות ויותר – ל-25 דקות.
ב. Patch Management – בכל לילה התהליך מוודא כי כלל השרתים בארגון נמצאים ברשימת מערכת ה-Patching. לאחר ביצוע Patching לשרתים השונים, התהליך מפיק דוח אשר מציג נתונים רלוונטיים לתקינות השרת בסיום העדכון. תהליך זה קיצר זמן פעולה של שני אנשי צוות אשר עבדו במשך למעלה משלוש שעות לשעת עבודה אחת.
ג. Backup & Restore Check – תהליך המוודא את קיום הגיבויים ותקינותם על גבי מערכות האחסון בארגון (בין אם מדובר בשרת ווירטואלי או פיזי), התהליך מונע טעויות אנוש וחוסך בקרה על קיום ותקינות הגיבויים בארגון.

מה היה תהליך העבודה וחלקכם בפרויקט?
חלק משמעותי מן העבודה כלל פיתוח הלוגיקה שעומדת מאחורי כל תהליך והתחשבות במקרי קצה.סיפקנו פורטל שירותים עצמאיים להקמת שרתים ווירטואליים וקבלת שירותים אוטומטיים, זאת על מנת לתת שירות טוב יותר ולקצר את זמני השירות ואספקת השרתים והשירותים למנהלי הפרויקטים ומשתמשי הקצה השונים.

בנוסף, התאמות רבות שפותחו מבוססות על פעולות שונות שה-Orchestrator יודע ויכול לבצע Out Of The Box, אולם במהלך הפרויקט ביצענו השלמות עם Scripts שונים אשר הוטמעו כחלק אינטגראלי בתוך התהליכים בפתרון.

מה מתכננים לשלב בעתיד בתהליכי ה-Orchestrator בלאומי קארד?
כבר היום, הפתרון משמש מאות משתמשים באספקת שירותים עצמאיים שנגישים להם בפורטל באמצעות שילוב של פתרון ה-Orchestrator ו-Service Manager, בכך אנו חוסכים להם זמן המתנה לקבלת השירות.

אנו עובדים מול אנשי התשתיות הרלוונטיים בארגון בכדי להוסיף תכולות חדשות לפתרון. ניתן לבנות תהליכים שייתנו מענה ויחסכו כסף על רכישת מוצרי צד שלישי שמוגבלים למטרה אחת ספציפית שלשמה הם נועדו.

שרון אברבנאל, מנהל תחום System Center ב-Yside מקבוצת SQLink ומנהל Infrastructure & Management user group במיקרוסופט. הוא מתמחה בתחום השו"ב והאוטומציה, עוסק בפיתוחים והרחבות של המוצרים השונים, כותב בלוג טכנולוגי ומרצה בנושא.

אירועים קרובים