תוכן שיווקי

יונתן טורצקי, Extend: "השוק בעיצומה של נטישת הבלקברי. פלטפורמת MobileIron תסייע לארגונים לבצע הגירה מנוהלת ובטוחה"

16/12/2013 16:52

"את הטרגדיה של בלקברי (Blackberry) אפשר לתמצת בשורה אחת. שווי השוק של החברה נחתך מ-83 מיליארד דולר בשנת 2008 לשווי שוק נוכחי של 3 מיליארד דולר. זוהי תוצאה של שינוי מהותי שמתרחש בשוק המובייל, שבאה לידי ביטוי בכך שבלקברי נוחלת תבוסה בסדרי גודל היסטוריים לפלטפורמות המובייל של iOS ואנדרואיד. המגזר הארגוני נדרש להתכונן לקראת הגירה ממכשירי הבלקברי שברשותו לפלטפורמות המובייל המתחרות, ולבצע זאת בצורה שתבטיח את היכולת לנהל ולאבטח ברמה גבוהה את מערך המובייל של הארגון", אמר יונתן טורצקי, מנכ"ל Extend, הנציגה הבלעדית בישראל של חברת MobileIron, ספקית עולמית מובילה של פלטפורמת ניהול מוביליטי ואבטחת מידע.

יונתן, מה השיקולים של ארגונים לבצע הגירה מבלקברי לפלטפורמות מובייל מתחרות?
השלב הראשון היה כאשר המשתמשים נטשו את הבלקברי לטובת המכשירים של אפל, ומאוחר יותר למכשירים של סמסונג. התהליך הלך והתעצם מראשית העשור הנוכחי, והוא בא לידי ביטוי בהעדפה של שוק הקונסיומר להשתמש במכשירים אינטואיטיביים יותר וידידותיים יותר מאלו שהציעה בלקברי. אבל כאן טמונה רק חצי מהתשובה. אומנם החוזקה הראשית של בלקברי הייתה במגזר הארגוני והעסקי, אלא שגם כאן שיפורים טכנולוגיים של התחרות הובילו לצמצום הפער בתחום היכולות. בנוסף, ההתדרדרות העסקית של בלקברי הוסיפה נדבך של אי וודאות, והגדלה של הסיכון לארגונים כתוצאה משימוש לאורך זמן בפלטפורמה שלה.

כך לדוגמה, בהרצאה שנשא לאחרונה בכיר במערך הטכנולוגיה והמובייל של צבא ארצות הברית, הוא העריך שמתוך 100 אלף מכשירי סמארטפון בשימוש צבא ארה"ב, כ-70 אלף הם מכשירי בלקברי. אולם הוא גם העריך שחלק משמעותי מהמשתמשים יהגר כבר במהלך שנת 2014 לפלטפורמות מבוססות iOS או אנדרואיד.

איך נראה תהליך ההגירה מהבלקברי בישראל?
חברת המחקר IDC העריכה מוקדם יותר השנה שנתח השוק בישראל של בלקברי נחתך בצורה משמעותית, וירד מ-6.3 אחוז בשנת 2011 ל-3.2 אחוז בשנת 2012. המשמעות היא שמגזר הקונסיומר כבר נטש את המכשירים של בלקברי, והמגזר הארגוני נמצא בתהליך מואץ של נטישה והגירה לפלטפורמות המתחרות.


איך MobileIron יכולה לסייע לארגונים בביצוע של הגירה מבלקברי לפלטפורמה מתחרה?

אחד היתרונות שהמגזר הארגוני מייחס לבלקברי הוא ביכולות אבטחת מידע וניהול פלטפורמת המובייל. היכולות בתחומים אלה הן הסיבה המרכזית שארגונים גדולים – עסקיים וממשלתיים כאחד – לא ממהרים להגר מהבלקברי והם יעשו זאת לאחר תהליך של בדיקות ותכנון. פלטפורמת ה-MDM של MobileIron מקשיחה פלטפורמות מבוססות iOS ואנדרואיד, ומוסיפה להן יכולות להגנה על המידע ברמה הנדרשת על ידי המגזר הארגוני.

יכולות הניהול של פלטפורמת MobileIron גם תומכות בהגירה לסביבה מרובת מערכות הפעלה, וכך לממש בארגון את מגמת ה-BYOD, ולתת בצורה אמיתית לכול עובד בארגון את האפשרות לבחור במכשיר המתאים לו.

עוד יכולת חשובה שמעניקה פלטפורמת MobileIron לארגון היא ביכולת לבצע הפרדה מוחלטת בין החלק הארגוני במכשיר החכם ובין החלק הפרטי. יכולת זו נחשבת קריטית בכלל, אך היא זוכה לפופולאריות רבה במיוחד בשוק הישראלי, בו מצד אחד המשתמשים מבקשים גישה מאובטחת וישירה למערכות הארגוניות ישירות מהסמארטפון שלהם, אך באותה עת גם להיות מסוגלים לצלם במכשיר אירוע משפחתי, ולהפיץ תמונות ברשתות החברתיות או באמצעות המייל הפרטי.

לסיכום, ההגירה מהבלקרי בעיצומה, כאשר עד היום MobileIron סייעה ליותר מ-1,000 ארגוני אנטרפרייז עולמיים לבצע הגירה מסביבת בלקברי לסביבות מתחרות.

לפרטים אודות הפתרונות של MobileIron להגירה מבלקברי – לחצו כאן.
אודות חברת Extend – לחצו כאן.

אירועים קרובים