צבי פלג, אורט: "היו תקופות חשוכות בחינוך הטכנולוגי – כיום אנחנו מצויים בריצה מטורפת של קידמה"

"מורים, מנהלי בתי ספר ואנשי חינוך ככלל מכל העולם באים אלינו כדי ללמוד ולהתרשם", אמר פלג, מנכ"ל הרשת ● הוא ציין כי אורט מכשירה אלפי הנדסאים לשירות בצה"ל ולעבודה בתעשייה, ופועלת במגזרים שונים בחברה הישראלית, בהם החרדי והבדואי

"היו תקופות חשוכות יותר בחינוך הטכנולוגי בישראל. הן עברו ובשנים האחרונות אנחנו מצויים בריצה מטורפת של קידמה. מורים, מנהלי בתי ספר ואנשי חינוך ככלל מכל העולם באים אלינו כדי ללמוד ולהתרשם", כך אמר צבי פלג, מנכ"ל רשת אורט.

פלג דיבר בכנס EduTech 2013 לתיקשוב בחינוך, שדן בשאלה כיצד תיראה כיתת העתיד. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות מאות אנשי חינוך ותיקשוב.

"מי שמכיר באמת את החינוך בישראל יודע שאנשי החינוך שלנו פועלים מתוך אהבה", אמר פלג. "רבים מאנשי תעשיית ההיי-טק הישראלית רוצים להיות מחנכים. העניין הוא שכל אחד חושב שהוא יודע מה טוב יותר ומה פחות. בנוסף, כל ממשלה חדשה רוצה להמציא את הגלגל מחדש".

לדבריו, "לפני חמש שנים הגענו למסקנה שתלמיד יכול תוך כדי לימודיו בתיכון לסיים תעודת הנדסאי – והדבר הצליח. אמרנו: 'בואו ניתן לעוד ועוד תלמידים להיות שוחרים, נלביש אותם מדים והם יהיו הנדסאים'. עד אז הייתה שוחרות רק בחיל האוויר. הגענו למצב בו אלפי תלמידים משתתפים בתוכנית הזאת והכשרנו אלפי הנדסאים לתחומי האלקטרוניקה, המחשבים והחשמל. הם מתגייסים ועוסקים במקצוע בחיל האוויר, בחיל הים, באגף התיקשוב ובמודיעין".

ככלל, פלג ציין כי "החינוך הטכנולוגי ברשת אורט צמח ב-20%. ייצרנו עוד ועוד חיילים מקצועיים בתחום, שאחר כך עוברים לעבוד בתעשייה. אלא שכולנו שוכחים שהחינוך הוא תהליך ארוך עם השפעה ארוכת טווח. המבקרים לא תמיד מבינים ומפנימים זאת".

פלג הוסיף כי "אחד הדגלים שהרשת נושאת הוא ערך החוסן חברתי. אל לנו לאבד את התלמידים בגלל הניכור שיש במחשבים, צריכה להיות העצמה רגשית. הבה ניגע בנערים, כי אם לא נחבר אותם הם לא יהיו איתנו".

הוא אמר שרשת אורט מונה 200 מוסדות חינוך בישראל, "מכל מגזרי האוכלוסייה: ערבים, חרדים, דרוזים ואחרים – כולם בנינו". על פי פלג, "אנחנו מעצבים את תוכניות העתיד למדינת ישראל, מאתגרים את הנוער ומכשירים אותו לעסוק במדעים ולהתמחות בענפי ההיי-טק. אי אפשר ללמד מחשבים וחשמל בלי מקצועות ליבה. פתחנו חמישה כפרים טכנולוגיים לחרדים ואמרנו להם שקודם ירכשו מקצוע ורק לאחר מכן יתגייסו. אפשר להתייחס לאוכלוסיה הזו באופן אחר – ללכת איתם ולא נגדם". הוא ציין כי אוכלוסיה נוספת שרשת אורט פועלת בתוכה היא האוכלוסייה הבדואית.

"הפכנו לא אור לגויים אלא אורט לגויים", סיכם פלג. "אנחנו יצואני חינוך מספר 1 לאיחוד האירופי. אנחנו נמצאים ב-36 בתי ספר יהודיים בעולם, רק השנה פתחנו שתי מגמות טכנולוגיות במוסקבה ואנחנו נמצאים במשא ומתן מתקדם כדי להיכנס לסין. הבה נהיה אופטימיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים