הבנק המרכזי של סין אסר על מסחר בביטקוין – והביא לצניחה בשער המטבע

המטבע הפופולרי נחל מפלה לאחר שהסינים החליטו לאסור על המוסדות הפיננסיים במדינה לקבל אותו, בטענה שלא מדובר ב-"מטבע ממשי" ושהוא מציב סיכונים לכלכלה הסינית ● לאחר ההודעה צנח שערו של הביטקוין לפחות מ-1,000 דולרים, המשקפים ירידה של 28% במשך שעתיים בלבד

ביטקוין. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

סין לא מכירה בביטקוין: הבנק המרכזי של המדינה הודיע כי הוא אוסר על הבנקים ויתר המוסדות הפיננסיים בה לסחור במטבע הווירטואלי החדש, שהולך וצובר תאוצה במקומות אחרים בעולם. הסיבה לכך היא שעל פי הרשויות, המסחר בביטקוין אמנם לא מאיים עדיין על המערכת הבנקאית הסינית אולם מציב בפניה סיכונים רבים. סיבות נוספות הן שלא מדובר ב-"מטבע ממשי" ושאין הגנות חוקיות שקשורות במסחר בו.

ההודעה של הבנק המרכזי הסיני הביאה לירידה תלולה בשערו של הביטקוין: זה נפל הבוקר (ה') ב-28% בתוך שעתיים בלבד לערך של פחות מ-1,000 דולרים. לעומת המוסדות הפיננסיים, בהצהרה שפורסמה באתר של הבנק המרכזי נכתב כי אזרחים סיניים יכולים להמשיך ולהשתמש במטבע, כל עוד הם נוטלים על עצמם את הסיכונים שכרוכים בשימוש בו. עוד נכתב בהצהרה כי הרשויות בסין יפעלו כדי למנוע הלבנת כספים באמצעות ביטקוין ויעקבו אחר סיכונים שקשורים אליו, כמו שימוש בו לפעילויות לא חוקיות או לצרכים ספקולטיביים.

זנון קפרון, יועץ פיננסי מפירמת Kapronasia, העדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה ואמר כי "מדובר בצעד חיובי, משום שהוא נותן לגיטימציה לרעיון שהביטקוין יכול להיות מטבע מקובל ברמה הכלל ארצית".

לעומת השלטונות, שתיים מחברות הטכנולוגיה המרכזיות בסין מכירות בביטקוין: צ'יינה טלקום (China Telecom) מאפשרת לקנות ממנה באמצעות המטבע הווירטואלי טלפונים של סמסונג (Samsung) וביידו (Baidu), "הגוגל (Google) של סין", מאפשרת לגולשים לשלם לה בביטקוין. אף על פי שהמטבע לא מעוגן עדיין בחוק הסיני, קל מאוד לאזרחי המדינה לקנות אותו במטבע הסיני, יואן, ולמכור אותו בדולרים.

השתתף בהכנת הידיעה: יניב הלפרין

מתעניינים בביטקוין? מעוניינים לשמוע על מה כל הבאזז? הירשמו עכשיו לכנס ביטקוין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים