מיזם הסיבים האופטיים צובר תאוצה: IBC חתמה על הסכמים עם ארבע חברות נוספות

בינת עסקים, אינטרנט בינת, GNS ו-icomm יצטרפו לרשת הניטרלית ויוכלו להציע את השירותים שלהן ללקוחות דרכה ● IBC תכריז בקרוב על הסכמים עם חברות נוספות

מחיר אחיד לאינטרנט מהיר. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מיזם הסיבים האופטיים צובר תאוצה: IBC, שמפעילה את המיזם, הודיעה היום (ד') כי חתמה על הסכמים עם חברות נוספות.

בינת עסקים, אינטרנט בינת, GNS ו-icomm יצטרפו למיזם במתכונת שמכתיבה IBC: מודל Open Services Exchange, שייעודו עידוד חדשנות טכנולוגית ובחירה חופשית של הצרכנים באמצעות בניית רשת ניטרלית, שתהיה פתוחה לשימושו של כל בעל רישיון תקשורת בישראל בתנאים שווים. נוסף על החיבור לתשתית הסיבים האופטיים, ספקי השירותים שפועלים על גבי התשתית של IBC יוכלו להציע לצרכנים מגוון רחב של שירותים באמצעות הפורטל הניטרלי. בחברה מאמינים כי מודל זה יעודד חדשנות טכנולוגית ובחירה חופשית, ויאפשר הפחתה משמעותית של עלויות שירותי התקשורת לצרכן הקצה.

IBC הציבה לעצמה יעד: להתחיל את הפריסה במחצית הראשונה של 2014. על פי ההערכות, היא תשיג את היעד הזה – ובגדול, שכן ייתכן מאוד שהפריסה תתחיל עוד ברבעון הראשון של השנה. הנושא הוא לא העניין הקריטי במיזם, מאחר שהפרויקט נהנה מהפריסה הקיימת של חברת החשמל, שמגיעה לנקודות רבות בארץ. מה שכן יכול לזרז עניינים הוא כמה שיותר הסכמים שייחתמו עם ספקיות שונות, מכיוון ש-IBC לא יכולה להציע את התשתית ללקוחות קצה, אלא רק באמצעות ספקיות. ככל שיהיו יותר ספקיות שמעוניינות להציע שירותים על תשתית הסיבים האופטיים – כך תזורז הפריסה.

אינטרנט בינת היא חברת שירותי תקשורת משולבים, אבטחת מידע ואירוח שרתים. שירותי החברה כוללים תקשורת אינטרנט וטלפוניה, אחסון, גיבוי ו-DR למערכות ולמידע ארגוני, ושירותי ניטור ואבטחת מידע. שמוליק הבר, מנכ"ל החברה, אמר כי "מיזם הסיבים האופטיים הוא בעל חשיבות רבה, לאור הפוטנציאל שלו לייצר שינוי ממשי במפת התקשורת הישראלית".

בינת עסקים מספקת לעסקים פלטפורמה שלמה של שירותים שניתנים לניהול ותפעול מרחוק, בהתבסס על תקשורת ענן ותקשורת אחודה. חיים בן חמו, מנכ"ל החברה, ציין כי "הסיבים האופטיים יאפשרו לנו להתחרות ולפתח מוצרים חדשים המבוססים על מיחשוב ענן ואף להציע מגוון רחב יותר של שירותים בעלויות אטרקטיביות יותר".

GNS מפעילה תשתית ענן ציבורי מ-2007 ומתמחה בשירותי ענן וניהול שרתים וסביבות וירטואליות. לדברי המנכ"ל גיא נחמיאס, "טכנולוגיית הסיבים היא בשורה שנעוצה בהורדת החסם – הן הטכנולוגי והן של המחיר. אני מאמין שבאמצעות טכנולוגיה זו נוכל לקדם ביתר שאת את שירותי הענן שאנחנו מספקים ללקוחותינו ולתמוך בהורדת מחירים לצרכן הקצה".

icomm היא ספקית אינטרנט ושירותי מיחשוב שמספקת פתרונות תקשורת מתקדמים ללקוחות עסקיים, לחברות ולגופים מסחריים שונים. דורי ארידור, מנכ"ל החברה, ציין כי "הסיבים האופטיים יאפשרו לנו להציע לקוחותינו את השירותים גם לעסקים קטנים יותר, שעד כה נמנעו מקבלת שירותים אלה עקב עלויות התשתית הגבוהות שהיו כרוכות בכך".

לדברי דני לאובר, מנכ"ל IBC, "אנחנו מצויים בעיצומו של שלב הפיתוח בפרויקט ומגייסים שותפים שייצאו איתנו לדרך. רק תשתית סיבים אופטיים ניטרלית, שמאפשרת תקשורת סימטרית בקצבים גבוהים, של עד 1 ג'יגה-ביט לשנייה, היא הדרך היעילה להבטחת זרם מתמשך של פיתוחים ושירותים חדשניים, שיוצרים צמיחה בקהילות לצד מחירים נמוכים יותר עבור צרכנים". לאובר הוסיף כי בקרוב תכריז החברה על הסכמים עם חברות תקשורת נוספות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים