שר הכלכלה, נפתלי בנט: "כל מגזרי התעשייה חייבים לאמץ את החדשנות של ההיי-טק"

"מי שלא יעשה את זה לאורך זמן - יקרוס", כך אמר השר בנט בוועידה השנתית של התאחדות התעשיינים ● הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "האתגר הוא להרחיב את החינוך הטכנולוגי כדי להכניס חדשנות והיי-טק לכלל התעשייה"

פרשה מ-1996. נפתלי בנט. צילום: יהודה עשור

"מודל החדשנות של ההיי-טק חייב להיות מאומץ על ידי כל מגזרי התעשייה. זו הדרך היחידה שיכולה להתקיים. כל מי שחושב שרק ההיי-טק מעניין אותנו – טועה. צריכה להיות חדשנות בכל מקום ובכל התעשיות, ומי שלא יעשה את זה לאורך זמן – יקרוס", כך אמר היום (ה') שר הכלכלה, נפתלי בנט, בוועידה השנתית של התאחדות התעשיינים, שמתקיימת באילת. בוועידה משתתפים כ-1,000 תעשיינים, ראשי תעשיות ומנכ"לי חברות מכל מגזרי המשק. פתח אותה מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק.

לדברי בנט, "המציאות הגיאוגרפית והכלכלית שבה ישראל נמצאת מחייבת אותה לחדש כל הזמן בכל התעשיות, להשקיע במוצרים חדשים, בטכנולוגיה וברעיונות מקוריים, שייתנו יתרון על פני המתחרים. אין יותר מקום לתעשיות שעושות את אותו הדבר כל הזמן. לא נוכל להתחרות בהודים, בסינים ובמדינות אחרות".

אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים. צילום: יהודה עשורבנט אמר שהחדשנות מחייבת גם את הממשלה, בכל מה שקשור לשירות לאזרח. הוא קרא למשרדי הממשלה לאמץ נוהל שהוא הנהיג במשרד הכלכלה לפיו גוף שנותן שירות לאזרחים ישלם קנס על כל אי עמידה בלוח זמנים ברמת מענה או מתן אישורים. "הקנסות האלה יגרמו לחדשנות ולהתייעלות של המשרדים. הם ידעו שהם צריכים לשרת אתכם, מה שיגרום להתייעלות גם של הגופים עצמם".

"מערכת טילים שמיירטת רגולציות מיותרות"
הוא ציין כי "אנחנו נגד רגולציות שפוגעות בתעשייה, מכל המגזרים. לשם כך הקמנו מערכת טילים שמיירטת רגולציות מיותרות ודוחה כל מיני הצעות חוק שיש מאחוריהן כוונות טובות אבל משמעותן היא העמסת עלויות על התעשייה הישראלית, על כל מגזריה. אני יודע שבניגוד לנו, הממשלה, לכם יש ברירה. אם לא נפעל למענכם, תקומו ותעזבו את הארץ. לכן, המלחמה היא על לבכם", הוסיף השר.

עוד אמר בנט כי מתוך תקציב של 1.3 מיליארד שקלים הקצה המדען הראשי 200 מיליון לקידום חדשנות במפעלי תעשייה, קטנים כגדולים. הוא ציין כי מרכז ההשקעות שינה את מדיניות הקצאת התקציבים שלו והוסיף פרמטר המודד את מידת ההשקעה של המפעל בחדשנות.

לדברי שר הכלכלה, מצב התעסוקה במשק טוב מאוד, למרות "בעיות נקודתיות שקיימות בתעשיות מסוימות בחברות מסוימות, שהן חלק מהמחזור של כל כלכלה. לא צריך להתבלבל מזה".

הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה. צילום: יהודה עשורבהמשך אמר בנט כי על ישראל לייצר תשתית לתעשיות מגדלור, כדי שתהיינה "אור לגויים" ובעלות חדשנות. הוא מנה בהקשר זה, בין היתר, את תחומי אבטחת הסייבר, האנרגיה, הרפואה והמזון.

"המושגים היי-טק ולואו-טק לא קיימים"
הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אמר בוועידה כי האתגר של הממשלה הוא להרחיב את החינוך הטכנולוגי, כדי להכניס חדשנות והיי-טק לכל מגזרי התעשייה. למעשה, הוסיף, "המושגים היי-טק ולואו-טק כבר מזמן לא קיימים. כל מפעל, מהקטן ביותר ועד לגדול ביותר, בכל מגזר, חייב להכניס היי-טק. זוהי החדשנות".

לוקר התייחס לשוק העבודה ואמר כי "יש בשוק הרבה מאוד עובדים לא מיומנים והם לא משולבים בעבודה, ומצד שני יש מחסור בעובדים מקצועיים, טכנולוגיים, כאלה שיכולים לסייע לתעשייה. הגישור על הפער הזה הוא תפקידה של הממשלה".

"ביקרתי במפעלים בדרום – ונדהמתי. הם נראים כמו בתי מרקחת. הכול בהם ממוחשב, היי-טקי. ככה צריכה להיראות כל התעשייה בכל הארץ", הוסיף.

"ישראל מצטיירת בעולם כמדינה מובילה בחדשנות", סיכם לוקר. "לפני ימים אחדים היה בארץ נשיא EMC, ג'ו טוצ'י. לפניו היו כאן ראשי חברות אחרות, כמו יבמ (IBM), סיסקו (Cisco) ומיקרוסופט (Microsoft). כולם נותרו פעורי פה כיצד אנחנו מצליחים להשיג את ההישגים שלנו, למרות ועל אף מה שקורה מסביבנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים