AppLock: האפליקציה שתאבטח אתכם נגד משתמשים אחרים

כמה פעמים גיליתם לפתע אפליקציות שלא ידעתם מאיפה הן באו, או שהורדתם אפליקציות שאתם לא מעוניינים שמישהו ייכנס אליהן? לא עוד ● AppLock הישראלית תאפשר לכם לנעול אותן - ותייתר את הצורך להמשיך לדאוג

בעלי האנדרואיד (Android), כמה פעמים בחנתם את הטלפון או הטאבלט שלכם וגיליתם בו לפתע אפליקציות שלא אתם הורדתם? כמה פעמים הורדתם אפליקציה מסוימת, שמאפשרת גישה לנתונים מסוימים, ולא ממש רציתם שמי מאלה שיש להם גישה למכשיר שלכם יוכל להציץ? לדוגמה, אפליקציה ששומרת את נתוני המשקל שלכם, דוגמת מעקב משקל, שסקרתי כאן באחרונה, או תוכנית שמאפשרת לכם לבחון מהו גובה המשכנתא שאתם צריכים לשלם. ניתן למנוע את זה, ועל הדרך למנוע גם "צרות" אחרות. למשל, שהילדים ימלאו לכם את המכשיר במשחקים כמו קנדי קראש (Candy Crash) או Move.

אחת האפשרויות למנוע גישה לא רצויה היא פשוט לשמור את המכשיר צמוד אליכם כל הזמן, אבל זה כמעט בלתי אפשרי. דרך אחרת היא להשתמש באפליקציה AppLock של חברת DoMobile Lab, שכמו רבות מיצרניות האפליקציות שסקרתי בזמן האחרון, היא חברה ישראלית.

מדובר באפליקציה חינמית שהאפשרות הבסיסית שלה היא לנעול את האפליקציות השונות שמותקנות במכשיר האנדרואיד, לפי בחירה. במסך הראשי מוצגת רשימת כל האפליקציות המותקנות במכשיר, בין אם כאלה שהגיעו אתו כברירת מחדל או כאלה שהורדו מ-Google Play. ליד כל שם של מי מהן יש מתג קטן שמאפשר לבחור האם לנעול אותה או להשאיר אותה פתוחה. בכל פעם שרוצים לפתוח את האפליקציה לאחר נעילתה יש להכניס קוד. הקוד נקבע כבר בעת ההפעלה הראשונית של AppLock והוא משמש כהגנה עבור כל האפליקציות שרוצים לנעול, וגם כדי להיכנס ל-AppLock עצמה. בהפעלה הראשונית אמנם תידרשו לספק קוד מספרי, אבל לאחר מכן אפשר להיכנס להגדרות של האפליקציה, ולהחליף את צורת הנעילה מסיסמה מספרית לתבנית, על ידי העברת האצבע ברציפות בין מספר נקודות. כמו כן, אפשר להגדיר במסך זה כתובת דואר אלקטרוני לשליחת הסיסמה במקרה ששוכחים אותה, כולל שאלת מבחן מזהה. ניתן להגדיר את כתובת הדואר האלקטרוני גם במסך ההפעלה הראשוני של האפליקציה.

התפעול של AppLock פשוט מאוד. כדי לאתר אפליקציה, למשל, אפשר להשתמש בשדה החיפוש שנמצא בחלק העליון של המסך הראשי או שפשוט אפשר לגלול ברשימת האפליקציות שקיימות במכשיר, עד שמוצאים את מה שמחפשים.

הזזת המסך ימינה מציגה מקרא עבור כל הסימונים שמופיעים במסך הראשי, שאחת מהם, בצורת מנעול, מאפשרת לנעול במכה אחת את כל האפליקציות, או לפתוח את כולן לשימוש רגיל, אם הן נעולות. יש שם גם פרסומת לאפליקציה יומית מומלצת, אולם היא מוצגת בצורה לא מציקה בכלל, בעיקר בהתחשב בעובדה שאחרי פעם אחת כבר אין סיבה לגשת למסך הזה. גרירה שמאלה פותחת את מסך התפריט הראשי. כאן מגלים אפשרויות רבות נוספות, כמו נעילת תמונות וסרטוני וידיאו, קביעת ערכות נושא לאפליקציה עצמה ועבור מסך הסיסמה/תבנית, וכן אפשרות לגשת להגדרות האפליקציה.

עם זאת, התכונות הללו לא מוצעות בחינם. גרסת הפרימיום של AppLock עולה 2.99 דולר לשנה או 0.99 דולר לשלושה חודשים. אולם, האפליקציה שימושית גם בברירת המחדל החינמית שלה, כמות שהיא. כל השאר אלה רק קישוטים לא הכרחיים במיוחד. ניתן להשתמש בה גם אם אתם מביאים את המכשיר שלכם לעבודה (BOYD). פשוט תנעלו את כל מה שיש במכשיר וקשור לעבודה שלכם, וכך תספקו שכבת אבטחה נוספת נגד משתמשים אחרים.

להורדת AppLock מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משי

    האם אפשר להיכנס לאפליקציה מרחוק במקרה של אובדן טלפון?

  2. אריאל חרות

    יש לי את האפליקציה זמן רב והיא מעולה. אחד הדברים שאני נועל זה את הדפדפן. והנה התברר לי שבמצב של חסכון בסוללה ישנה גישה לאותו דפדפן שבמצב רגיל אין אליו גישה. מדובר על מכשיר s5. האם יש לכך פתרון? אשמח לעזרתכם.

    1. Nohamin

      העם ניתן לשחזר תמונות שנמחקו מapp lock

אירועים קרובים