מעקב משקל: האפליקציה שעוזרת להילחם בקילוגרמים

יש בעלי משקל עודף שצריכים כלי שישמש "שוטר" ויעזור להם לראות כמה הם ירדו מהשקילה האחרונה ועד כמה דרכם למשקל הרצוי ארוכה ● האפליקציה הישראלית מעקב משקל טובה לצורך העניין ועושה זאת בפשטות

כמה אני שוקל היום? האם ירדתי או עליתי? ומהו בכלל המשקל הרצוי שלי? שאלות אלה, בואו נודה על האמת, מעסיקות רבים מאתנו, שנלחמים במגפה ב-ה"א הידיעה של תחילת המאה ה-21: ההשמנה. חלק ניכר מהאוכלוסייה עסוק בדיאטות למיניהן ורבים כבר ביצעו ניתוחים לקיצור קיבה, במטרה להיפטר מהקילוגרמים העודפים.

אלא שהנושא תופס מקום מרכזי לא רק מהפן הבריאותי, וזה לא מפליא, עקב החשיבות הרבה כל כך שיש כיום למראה החיצוני. בניגוד לימים עברו, בהם המגמה הייתה להוסיף במשקל, כיום המראה הרזה או החטוב הוא זה ששולט.

כמו ברוב התחומים, גם כאן העולם הסלולרי בא לעזרתנו. אפליקציה בשם מעקב משקל, אותה כתב איתן גולדשטיין (שכבר סקרתי כאן אפליקציה אחרת שלו, בשם Info), יכולה לשמש את שומרי ומורידי המשקל בינינו, אלה שהמראה חשוב להם.

עם הכניסה לאפליקציה בפעם הראשונה, היא מבקשת מאיתנו להכניס את הגובה, המשקל הרצוי והגיל שלנו. לאחר מכן היא מכניסה אותנו למסך הראשי של האפליקציה, שמאפשר לעדכן בכל יום את נתוני המשקל. ניתן לראות גם את גרף המשקל שלנו, שממחיש בצורה ויזואלית האם ירדנו או חלילה עלינו במשקל, או שהוא נשאר סטטי. הגרף לא פועל היטב בכל המכשירים. ב-Note II, בקשה להצגת הגרף גרמה לקריסת האפליקציה.

אם רוצים, מעקב משקל מאפשרת לנו להכניס את כתובת הדואר האלקטרוני, כדי לקבל את נתוני המשקל ישירות לתיבה. ניתן גם לצרף את המשקל ללוח השנה של המכשיר החכם, על מנת לוודא שאמנם נשקלנו בימים המבוקשים (אם לא בכל יום) ואפילו יש אפשרות לייצא/לייבא את קובץ הנתונים של האפליקציה מהענן, באמצעות שימוש בחשבון דרופבוקס (Dropbox).

כל שעלינו לעשות על מנת להכניס את המשקל בכל פעם הוא ללחוץ על השעון כדי להגדיר באיזו שעה בוצעה השקילה, ללחוץ על תיבת הקילוגרמים כדי להכניס את הנתון שהתקבל – ולאשר. הגדרת ברירת המחדל היא להכניס את המשקל לאותו היום, וכדי להקליד נתונים ששייכים לתאריכים מוקדמים יותר, לוחצים על כפתור ההגדרות, בוחרים ב-"הכנס נתוני עבר" ומקלידים את התאריך המבוקש ואת המשקל.
האפליקציה מאפשרת לראות במרוכז מה היה הנתון בכל תאריך בו בוצעה שקילה, כמה המשתמש עלה או ירד לעומת הפעם הקודמת (עלייה מסומלת בחץ אדום וירידה – בחץ ירוק), ואת ה-BMI – מדד מסת הגוף.

תחת הלשונית סטטיסטיקה ניתן למצוא נתונים כמו מהו המשקל המומלץ של המשתמש, בהתאם לגובה ולגיל שלו, וכמה קילוגרמים הוא צריך להוריד (או להעלות) כדי להגיע אליו. כמו כן, המסך הזה כולל מספר מחשבונים: אחד מחשב את ה-BMI, שני את ה-WHtR (יחס היקף מותניים לגובה) ושלישי הוא מחשבון קלוריות, שמציין כמה קלוריות צריך המשתמש לאכול.

כדי להקל על המשתמשים כתב אפשטיין מדריך לאפליקציה, שניתן לקריאה בכפתור ההגדרות של המכשיר. כמו כן, ניתן לשמור בכפתור ההגדרות את קובץ נתוני השקילה לזיכרון המכשיר ואף לטעון אותו משם במקרה הצורך.

מעקב משקל היא אפליקציה שמיועדת לאנדרואיד (Android) בגרסה 2.3 ומעלה וממשק המשתמש שלה פשוט מאוד, במיוחד הכנסת המשקל. אפליקציה שמשמשת מעין "שוטר" ומזכירה לעושה הדיאטה תדיר כמה אתם שוקלים וכמה אתם צריכים לרדת יכולה להיות דבר מצוין, אבל יש לזכור שהיא רק כלי עזר. הירידה עצמה היא בידיו בלבד.

להורדת מעקב משקל מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זהר

    אני משתמש וממליץ על אפליקציה דומה, בשם LIBRA

  2. אבי

    למה כל הכתבות וכן ההודעות בטלפונים שלי אני מקבל הצעות להרזיה, לרדת במשקל?, אולי אני מאלה אשר מעוניינים לעלות במשקל... איך ניתן להפסיק מכל המתקשרים למינהם להפסיק להציע להתקשר אלי, זאת מאחר והטלפונים שלהם חסויים, ימח שמכם כל המטרידים...

אירועים קרובים