תקציב ה-IT של המכבייה – יותר ממיליון ש'; טלדור תבצע אינטגרציה והטמעת מערכות

המערכת שתשרת את מערך ה-IT של "האולימפיאדה היהודית", שתיפתח בעוד כשבועיים, היא Dynamics CRM של מיקרוסופט ● לדברי מירון שוירמן, מנמ"ר המכבייה, הבחירה במערכת מייצרת הוזלה משמעותית מוכחת בכל הוצאות התקשוב של המשחקים ומבטיחה מענה הולם לכל הדרישות ● טלדור זכתה במכרז לאחר שגברה על לא פחות מ-12 חברות שהתמודדו מולה

תקציב המיחשוב ומערכות המידע של אירועי המכבייה ה-19, שייפתחו ב-18 ביולי בירושלים, נאמד ביותר ממיליון שקלים. טלדור IT מקבוצת טלדור זכתה במכרז כאינטגרטור הראשי שיבצע את הטמעת המערכות והמחשבים שישרתו את משתתפי המשחקים.

כמנמ"ר המכבייה ה-19 מכהן מירון שוירמן, בעל ניסיון רב בתפקידי ניהול במערכות מידע בארגונים, בהם קופת חולים לאומית והבנק הבינלאומי. צוות ה-IT של המשחקים כולל 35 איש, שמדווחים לשוירמן. רובם יהיו פרושים בשטח, במגרשי התחרויות.

שוירמן אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי ההכנות למכבייה החלו כבר לפני כשלוש שנים. השלב הראשון, בהיבט של ה-IT, היה הכנת מכרז לבחירת ספק האינטגרציה שיטמיע את כל המערכות ובחירת הפלטפורמה הטכנולוגית. "עמדו בפנינו שתי חלופות", אמר. "האחת הייתה לפתח הכול מחדש, כי באופן טבעי, המערכות ששירתו את המכביות הקודמות הן מיושנות. אפשרות שנייה הייתה לקחת מוצר מדף ולהתאים אותו לצרכים שלנו".

"מיחשוב המכבייה הוא פרויקט מורכב יחסית, שמוגבל בזמן, המשתמשים באים ממקומות שונים ואינם משתמשים טיפוסיים, ורוב כוח האדם התפעולי מתחלף בין המשחקים", ציין שוירמן.

בתום הליכי ההכנות בחרו אנשי ה-IT של המכבייה בפלטפורמת ה-Dynamic CRM של מיקרוסופט (Microsoft). לדברי שוירמן, הבחירה במערכת מייצרת הוזלה משמעותית מוכחת בכל הוצאות התקשוב של המכבייה ומבטיחה מענה הולם לכל הדרישות. החברה שזכתה במכרז להטמעתה היא, כאמור, טלדור, שגברה על לא פחות מ-12 חברות שהתמודדו מולה. המכרז נחשב ליוקרתי ואסטרטגי בגלל אופיו והחשיפה הבינלאומית שלו.

המערכת שפותחה על בסיס ה-Dynamics יודעת לאסוף את הנתונים מהשטח. היא מקבלת את התוצאות הסופיות מהמגרשים ומנתבת אותם לערוצים השונים. בשטח עצמו ישבו רכזים שיעקבו אחר תוצאות האמת על בסיס מערכת ייעודית של חברת שגב ספורט. הגישה אל מערכת ה-CRM תהיה מכל מקום, באמצעות ממשקים סלולריים.

לדברי שוירמן, "שלב הרישום, הקליטה ומיון האורחים והספורטאים הוא השלב הקריטי הראשון במערכת. הוא מתבצע מזה כמה חודשים ועד כה בהצלחה רבה. שלב קריטי אחר הוא תהליך תכנון המשחקים, שיבוץ למגרשי משחקים, 81 אתרים, על פי ענפי הספורט השונים. זה השלב הכי חשוב, כי בעזרתו מנהלים את כל התחרויות".

הוא ציין ש-"השקענו מחשבה רבה באבטחה. אנחנו מודעים לעובדה שיש מספיק גורמים שינסו לשבש את האירוע ולכן התקנו מערכת הרשאות מתוחכמת מאוד על שרתי WEBEX. זאת בנוסף לאתר DRP מלא, חם, שמסוגל לאפשר המשכיות תפעולית תוך שניות אחדות". שוירמן הוסיף, כי האבטחה התפעולית הופקדה בידי נטוויז'ן.

המארגנים: המכבייה הקרובה – הגדולה אי פעם
שרון פז
, מנהלת תחום פרויקטים בטלדור IT, אמרה ש-"הבחירה במערכת ה-CRM של מיקרוסופט נעשתה לאחר בדיקת חלופות שונות, ולאור העובדה שזו מערכת מוכחת, שמסוגלת לעבוד בזמן אמת. בנוסף, היא הוזילה את עלויות הפיתוח בצורה משמעותית".

היא ציינה ש-"עיקר התפקוד של המערכת יהיה ברישום כל המשתתפים, קליטתם, ניהול כלל המידע על המשחקים, שייערכו במקומות שונים בארץ, וניהול מערכי האירוח וההסעים". פז הוסיפה, כי "הצוות של טלדור בפרויקט כולל חמישה אנשים, אולם החברה רואה בו פרויקט אסטרטגי ממדרגה ראשונה. כל אנשי המקצוע וההנהלה של טלדור מחויבים לפרויקט ומעורבים בו, בשל הקריטיות שלו והזמן המוגבל בו הוא נערך".

המכבייה, שמכונה "האולימפיאדה היהודית", היא אירוע הספורט השלישי בגודלו בעולם. המשחקים נערכים מדי ארבע שנים בישראל ומשתתפים בהם אלפי ספורטאים יהודיים מרחבי העולם, מה שמקנה להם בנוסף משמעות ציונית-יהודית. לדברי המארגנים, המכבייה הקרובה תהיה הגדולה מכולן וצפויים להגיע אליה כ-20 אלף איש, מתוכם 9,000 ספורטאים מ-71 מדינות, שיתמודדו ב-42 ענפי ספורט. התקציב הכולל של כלל אירועי המכבייה מוערך ב-200 מיליון שקלים.

אירועים קרובים