גרסה חדשה של פיירפוקס תאפשר שיחות קול ווידיאו דרך הדפדפן

מלבד תיקוני אבטחה ויציבות, פיירפוקס 22 של מוזילה יאפשר העברת קבצים ממחשב למחשב בטכנולוגיית P2P ● שיפורים נוספים: יכולת לשנות את קצב התצוגה של רכיבי וידיאו ואודיו שמשתמשים בתגי HTML 5 ושיפורים בביצועי התצוגה

עוד גרסה על המדפים. פיירפוקס

הגרסה החדשה של פיירפוקס (Firefox), דפדפן הקוד הפתוח הפופולרי של ארגון מוזילה (Mozilla), כוללת תמיכת ברירת מחדל ב-WebRTC. תקן זה מאפשר למי שמצויד בפיירפוקס 22 לבצע שיחות וידיאו וקול ישירות, דרך הדפדפן, עם בעלי דפדפנים תואמים – וזאת ללא שימוש בתוספים. תקן זה נתמך גם על ידי כרום (Chrome) של גוגל (Google), שהייתה זו שבעצם הגדירה את הטכנולוגיה הזו לפני שהפכה אותה לקוד חופשי.

מעבר לכך, בעזרת רכיבי נוסף שמכונה DataChannels, ניתן להשתמש בדפדפנים לצורך העברת קבצים ממחשב למחשב בטכנולוגיית P2P, בזמן שיחת וידיאו או מחוץ לשיחה, לדוגמה על ידי גרירת הקבצים הרצויים לחלון השיחה. שירות חדש בשם Sharefest כבר משתמש ביכולת שיתוף קבצים זו. כל שהמשתמש צריך לעשות הוא לגרור את הקובץ לדפדפן ולקבל כתובת, ומאותו רגע – כל עוד הדפדפן נשאר פתוח – כל מי שהכתובת ברשותו יכול להוריד את הקובץ למחשב.

מעבר לכך, ומלבד תיקוני אבטחה ויציבות, מציעה הגרסה החדשה ניהול שירותים חברתיים דרך מנהל התוספים, יכולת לשנות את קצב התצוגה של רכיבי וידיאו ואודיו שמשתמשים בתגי HTML 5, תמיכה בשני אלמנטים חדשים של HTML 5 (נתונים ושעה), שיפורים במנוע הג'אווה סקריפט (OdinMonkey) לשיפור ביצועים, וכן שיפור בביצועים של התצוגה באמצעות WebGL.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים