בפעם הראשונה: רופא ביצע ניתוח בשילוב המשקפיים החדשים של גוגל

ד"ר רפאל גרוסמן, מנתח מהמרכז הרפואי במזרח מדינת מיין בארצות הברית, השתמש ב-Google Glass על מנת "להראות שהמכשיר והפלטפורמה שלו הם כלים אינטואיטיביים בעלי פוטנציאל רב בנושא בריאות הציבור, ובייחוד לצורך ניתוחים" ● מאחר שזה הניתוח משולב משקפי גוגל הראשון מסוגו, הוא בחר בהליך פשוט יחסית: החדרת צינור הזנה בדרך של אנדוסקופיה, כלומר - מבלי לחתוך את הבטן

מסתבר שהמשקפיים החדשים של גוגל (Google) יכולים לשמש גם לצרכים רפואיים: ד"ר רפאל גרוסמן, מנתח מהמרכז הרפואי במזרח מדינת מיין בארצות הברית, דיווח בסוף השבוע על ניתוח שביצע ובו השתמש ב-Google Glass. ד"ר גרוסמן, שמעיד על עצמו שהוא חוקר את המשקפיים החדשים של גוגל, שידר בעזרתם בווידיאו ניתוח אותו ביצע למכשיר iPad שהיה מרוחק ממקום הניתוח. מבחינה תיאורטית, ה-iPad יכול היה להימצא גם בארץ אחרת או אפילו ביבשת אחרת.

"על ידי ביצוע ותיעוד האירוע רציתי להראות שהמכשיר הזה והפלטפורמה שלו הם כלים אינטואיטיביים בעלי פוטנציאל רב בנושא בריאות הציבור, ובייחוד לצורך ניתוחים. הם מאפשרים קבלת ייעוץ תוך כדי ניתוח, פיקוח על ניתוחים ולימוד מרחוק של נושאים רפואיים – וכל אלה בדרך פשוטה", כתב הרופא בבלוג שלו.

הוא ציין, כי דאג גם לנושא הפרטיות ועשה את כל הפעולות הנחוצות על מנת להבטיח ששום מידע רפואי אישי של המנותח לא יזלוג. בין היתר, הוא אפילו לא צילם את פניו. בנוסף. הרופא קיבל מראש את רשותו והסכמתו של המנותח לבצע את הפעולה.

ד"ר גרוסמן בחר בניתוח בפרוצדורה פשוטה יחסית, שבמהלכו ביצע גסטרוסטומיה (הכנסת צינור הזנה) בדרך של אנדוסקופיה (בלי לחתוך את הבטן). "מאחר שזו הפעם הראשונה, רציתי להשתמש במשקפיים במהלך פרוצדורה ניתוחית פשוטה ושכיחה", הוא כתב בבלוג. לדבריו, הוא הצליח לשדר למכשיר ה-iPad את בטנו של המטופל ואפילו מבט אנדוסקופי בצורה פשוטה וזולה.

המנתח הביע תקווה שהניסיון "תוצרת בית" הראשון הזה יסייע בסלילת הדרך לביצוע ניתוחים בעזרת Google Glass בעתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים