תוכן שיווקי

"רכישת KCS, לפני שנה, ממצבת אותה בקדמת תחום ה-GRC"

בראיון לציון שנה לרכישתה של KCS על ידי חברת קומטק מקבוצת מלם-תים, מתארים תומר כהן - סמנכ"ל מכירות בחברת KCS, וסיימון צ'ולסקי - סמנכ"ל התפעול ((COO בחברה, את המגמות המרכזיות שחווה שוק ה-GRC בארץ ובעולם, ואת השינויים שעברה KCS בעקבות רכישתה

23/06/2013 14:39

"בראייה של שנה אחורה אנו מזהים חיבור מעניין של שתי התרחשויות שהבשילו במקביל. אחת נוגעת למגמה בשוק, שעבר בשנה האחרונה תהליך של הבשלה ורצון לאמץ פתרונות טכנולוגיים לניהול תחום ה-GRC (ר"ת Governance, Risk and Compliance). שנייה נוגעת לרכישה של KCS על ידי חברת קומטק מקבוצת מלם-תים, שהפך אותנו לשחקן מפתח בשוק. למעשה, הגב הרחב של קבוצת מלם-תים מציב את KCS בנקודה המסייעת להוביל את תחום פתרונות הממשל התאגידי, ניהול סיכונים, ציות וניהול חוזים", לדברי תומר כהן – סמנכ"ל מכירות בחברת KCS, וסיימון צ'ולסקי – סמנכ"ל התפעול (COO) בחברה.

חברת KCS מתמחה בפתרונות GRC לארגונים מוטי רגולציה, כגון: בנקאות, פיננסים, ביטוח, תשתיות ופארמה. החברה מציעה פתרונות מקצה לקצה לניהול ביקורת פנים, ניהול סיכונים, ניהול חוזים, ניהול SOX וניהול תהליכי BCP. בנוסף, החברה מציעה פתרונות ניהול בקרת איכות (QMS) של תקנות ה- FDA במגזר הפארמה.

מהם הטרנדים המובילים והאתגרים המרכזיים שזיהיתם בתחום ה-GRC?
תומר כהן, סמנכ"ל מכירות, KCSתומר כהן: טרנד מוביל בארץ ובעולם נוגע לביקוש הגובר לפתרונות GRC. הלחץ הרגולטורי עולה, וזה נכון הן לרגולציה מקומית והן לתקנים בינלאומיים שנקלטים בישראל. הרגולציה הפכה לאתגר עימו מתמודדים הדרגים הגבוהים ביותר של הארגון, לרבות הדירקטוריון וההנהלה הבכירה. ארגונים מפנימים שאת התהליך הרגולטורי עליהם לנהל בדומה לכול תהליך עסקי שמצוי בליבת עיסוקיו של הארגון. זו הסיבה לביקוש הגובר לפתרונות GRC, שחברת המחקר העולמית פורסטר מעריכה שגדל בקצב דו ספרתי מכובד של 14 אחוזים לשנה.

טרנד מרכזי נוסף הוא ההתעוררות סביב תחום ניהול תהליכי BCP. ארגונים נדרשים להוכיח לרגולטור, ובמסגרת ציות לתקנים בינלאומיים, את היכולת שלהם להמשכיות עסקית במקרי חירום. בתחום הזה פיתחנו מערכת מידע שבלחיצת כפתור מוציאה לפועל תכנית BCP ארגונית, וכוללת מודולים של הכנות וניהול אירועים.

איך ממוצבת היום KCS בתחום של פתרונות ה-GRC?
סיימון צ'ולסקי, סמנכ"ל התפעול (COO) ב-KCSסיימון צ'ולסקי: ליבת פעילות החברה הינה מתן פתרונות ה-GRC. הללו מוכרים בשוק כהופכים את עולמות התוכן שלנו, לכאלו שהם – מנוהלים, קלים לתפעול ואינטואיטיביים לשימוש. הפתרונות שאנו מציעים נבחרו על ידי לקוחות מובילים במגזר הבנקאות, הביטוח, הפארמה ובארגונים גדולים נוספים. אין ספק, שבעקבות הצטרפותנו לקבוצת מלם-תים ביצענו קפיצת מדרגה משמעותית. עברנו כברת דרך מהיותנו סטארט-אפ לחברת תוכנה בשלה, בעלת יכולות מינוף של המוצרים שלנו והתאמתם לטובת כלל השוק. כמו כן, אנו מבצעים פרויקטים בכול גודל או היקף. חשוב לציין, שהחברה עברה שדרוג בכול התחומים – מו"פ, תמיכה, ושירות. כחלק מעליית המדרגה הטמענו את תקני ISO 9001 ואת ISO 90003, ואנחנו מפתחים את תחום השותפויות העסקיות בארץ ובחו"ל.

לסיכום, ארגונים מתייחסים לנושא של רגולציה וציות כאל סוג של סיכון לארגון, כזה שמצריך ניהול ותפעול. הרגולטור אינו פשרן, והסיכון יכול להיות במספר דרכים, לדוגמא: פגיעה במוניטין של הארגון, התנגשות עם הרגולטור, או פגיעה בשורה התחתונה של הארגון. מהסיבה הזו על ארגונים להיערך לתת מענה מבעוד מועד ולנהל את התהליך בצורה יזומה.

לפרטים נוספים

אירועים קרובים