דיווח: AT&T רוצה לרכוש נתח מטלפוניקה האירופית

החברה מחפשת רכישות מחוץ לארצות הברית ובוחנת אפשרות לרכוש נתח מהחברה הספרדית ● בינתיים, מגעים שניהלה AT&T עם הממשל הספרדי לרכישת כ-30% מטלפוניקה נכשלו ● ענקית התקשורת האמריקנית שוקלת בנוסף אפשרויות רכישה של נתחים מ-O2, שהיא הזרוע של טלפוניקה בבריטניה, או את עסקי אמריקה הלטינית של החברה

יצטרכו להוכיח שלא היו דברים מעולם. AT&T

AT&T האמריקנית מחפשת רכישות מחוץ לארצות הברית ובוחנת אפשרות לרכוש נתח מטלפוניקה (Telefonica), המפעילה השנייה בגודלה בספרד – כך דיווחה בסוף השבוע סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg), שציטטה גורמים המקורבים לנושא.

לפי הדיווח, ענקית התקשורת האמריקנית כבר ניהלה מגעים עם הממשל הספרדי, מתוך עניין לרכוש נתח של 29.9% מטלפוניקה, אך נענתה ש-"רכישה מעין זו לא תתקבל בברכה". עוד ציין הדיווח, כי AT&T שוקלת גם אפשרויות רכישה של נתחים מ-O2, שהיא הזרוע של טלפוניקה בבריטניה, או את עסקי אמריקה הלטינית של החברה.

בתחילת השנה כתב הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), כי AT&T חייבת "להימלט מן המעצורים של צמיחה מבית" ולהתרחב באמצעות רכישת מפעילה אירופית. גם ברויטרס (Reuters) נכתב אז, כי רכישת טלפוניקה היא אפשרות מתאימה, משום שהיא מעוניינת למכור נתח מהחברה הבת שלה, טלפוניקה גרמניה, במטרה להקטין את חובותיה.

ב-2011 השקיעה ענקית התקשורת האמריקנית מאמצים לרכוש את טי-מובייל (T-Mobile), המפעילה הרביעית בגודלה בארצות הברית, אך העסקה נחסמה על-ידי הרגולטור האמריקני, ה-FCC, שהביע חשש שהחברה המאוחדת תפגע בתחרות, מה שיגרום להעלאת מחירים לצרכנים. הדברים אף הגיעו לידי כך שמשרד המשפטים של ארצות הברית תבע את AT&T בדרישה להפסיק את המיזוג, מה שגרם לה לעצור את העסקה.

מאז, בניסיונותיה להתרחב רכשה החברה את מותג אלטל (Altel) תמורת 780 מיליון דולרים – רכישה שהוסיפה לה 585 אלף מנויים ורצועות נוספות של ספקטרום 700, 850 ו-1,900 מגה-הרץ. אחר כך רכשה AT&T את הספקטרום של WCS (ר"ת Wireless Communications Service).

אתר בלומברג ציין, כי AT&T מחזיקה ב-9% מחברת America Movil שבבעלות קרלוס סלים, המתחרה מול טלפוניקה במדינות אמריקה הלטינית, וסביר להניח שניסיונותיה לרכוש את טלפוניקה קיבלו את ברכתו.

אירועים קרובים