תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ארבע קושיות נפוצות מביצוע פרויקטי Hadoop בישראל

19/05/2013 13:06

חברת 3Base מקבוצת טלדור בצעה עד כה מעל 15 פרויקטי Hadoop בשוק הישראלי, הן עבור חברות אינטרנט והן בעולמות הארגוניים. לקראת כנס Hadoop הראשון בישראל שמארגנת חברת טלדור, כנס שכבר נרשמו אליו מאות משתתפים מעשרות ארגונים, מביא נתן פרידחי, סמנכ"ל קבוצת מערכות בטלדור, ארבע קושיות נפוצות מביצוע פרויקטי Hadoop בישראל.

1.    האם ניתן להשיג תועלות עסקיות מפרויקט Hadoop בזמן קצר?
לא מדובר בפרויקטים ארוכים ויקרים. ברגע שיש לקוח עסקי מעוניין שמגדיר עם צוות הפרויקט את הצורך העסקי, ניתן לגשת מיידית לעבודה: גזירת הנתונים הנדרשים מתוך הארגון ומחוצה לו (על פי הצורך) לתוך "בריכת Hadoop" ואז שימוש במוצרי מדף / פיתוחים קטנים ומהירים שמייצרים את התובנות העסקיות. ניתן להפיק תועלת עסקית ממהלך כזה כבר לאחר חודשים ספורים, כאשר לאחר יצירת התועלת הראשונית, מרחיבים את הפרויקט למקורות מידע ואזורים נוספים בהתאם לדרישות עסקיות נוספות.

2.    האם ישנם כלים ומוצרים שיודעים לעבוד מול Hadoop?
השאלה שיש לשאול כל חברת מוצר רצינית בעולמות ה-BI, חברה בעלת מוצרים לניתוח אנליטי / סמנטי, חברות לגזירת נתונים ועוד, היא לא "האם יש לה Connector ל-Hadoop", אלא "מתי יהיה לה Connector", ולרובם כבר קיים! הטכנולוגיה כל כך מתפתחת שכל מוצר בתחום חייב להוסיף את היכולות לעבוד בסביבה זו.

3.    האם פרויקט Hadoop הינו תחליף לעולמות ה-BI הקיימים?
פרויקט Hadoop עובד לצד עולמות ה-BI, ולא מחליף אותם. תמצית היכולת של Hadoop הינה לבטל את "גבולות הזמן והמקום" בטיפול בנתונים. יכולת זו, מאפשרת לייצר תובנות עסקיות מנתונים שעד כה לא השתמשו בהם בארגון (נתונים לא מובנים, לוגים של מערכות, מידע מתוך ה-Call centers, נתונים מסנסורים וכיו"ב). פרויקט זה מייצר ערך, לצד הערכים שמייצרים עולמות ה-BI המסורתיים. ברוב הארגונים אנו מוצאים פתרונות Big data מעולמות ה-MPP שנועדו להאיץ את עולמות ה-BI, ואנו עובדים לצידם ומייצרים את הערכים העסקיים שלנו. לעיתים ערכים אלה עוברים ישירות למערכות הארגוניות (כגון מערכות קמפיינים), ולעיתים מוזרמים ל- BI ומשם עוברים למערכות הארגוניות.

4.    האם האתגרים בארגונים שונים זה מזה?
הארגונים בהם אנו פועלים הנם בעלי שונות רבה. החל מחברות אינטרנט, חברות היי-טק, בנקים, חברות ביטוח, חברות טלקום, חברות בתחום ה-Retail ועד לגופים ביטחוניים. עם זאת, הבעיות של מידע רב הנצבר בארגון ומחוצה לו ולא נעשה בו שימוש, מידע היסטורי שחייבים למחוק בגלל עלויות אחסון, מידע לא מובנה שלא יודעים לטפל בו, הינם אתגרים חוצי ארגונים ותחומי פעילות. מכיוון שהאתגרים דומים, אנו מצליחים לייצר פתרונות טכנולוגיים דומים, ולהטמיע אותם בארגונים, כל ארגון מול עולם התוכן שלו.

מסקנה: המהפכה רק התחילה
לאור הבאזים המאפיינים את עולמות המחשוב, ישנה חשדנות טבעית ושמרנות שמגיעה בעיקר מחטיבות ה-IT בארגונים מטרנד נוסף שמתחיל בסערה, יעלה הרבה כסף, ואז יסתיים כפי שהתחיל. חשדנות זו הינה ברורה ומובנת. הניסיון מהפעילות שאנו מבצעים מול המחלקות העסקיות בארגונים, וה-Case Studies שאנו מביאים מהעולם, מראים שמדובר על ערכים עסקיים עצומים, שמושגים בזמן קצר ובעלות נמוכה, ובעיקר, הפרויקטים ביצור שכבר עובדים ומייצרים תועלות, מביאים אותנו למסקנה הנחרצת "המהפכה רק התחילה"!

הרעיון לקיים את הכנס בארץ נולד בעקבות כנס עולמי דומה שהשתתפנו בו לפני מספר חודשים בניו-יורק. גם אצלנו יגיעו לכנס משתתפים מחברות האינטרנט וההיי-טק, לצד חברות מהמגזר הפיננסי, העולמות הביטחוניים, חברות טלקום ועוד. כולם במטרה אחת – לרתום את המהפכה לצרכים הארגוניים שלהם.

אירועים קרובים