אור ניר, קומסק: "קיים פער בין הצהרות ההאקרים למימוש בפועל"

ההאקרים לא מימשו, נכון להבוקר (א'), את הבטחתם "למחוק את ישראל מהאינטרנט" ובמקום זאת תקפו עשרות בודדים של אתרים ישראליים, ברמה נמוכה עד בינונית, אמר ניר, יועץ אבטחה בכיר בחברה ● "מה שמסתמן הוא שההאקרים מבצעים פעולת השחתה על אתרים שהתשתיות שלהם אינן מאובטחות מספיק ומאפשרות חדירה והשחתה", אמר ● ככלל, ניר ציין שבמהלך סוף השבוע היו מתקפות של האקרים בכל העולם

"סוף השבוע הסתמן בתקיפות כלל עולמיות על אתרים מרובים ללא אבחנה כלשהי. ביניהם היו גם עשרות אתרים ישראליים", אמר אור ניר, יועץ אבטחה בכיר בקומסק. כך או כך, לדבריו, "מסתמן פער בין הצהרותיהם הגרנדיוזיות של ההאקרים ליכולותיהם בפועל".

"ההאקרים הצהירו שכוונתם 'למחוק את ישראל מהאינטרנט'", אמר. "החשש הראשון, בהסתמך על הצהרות התוקפים, היה שהם יבצעו מתקפת DDoS עצומה נגד תשתיות האינטרנט הישראליות. לעומת זאת, מה שמסתמן הוא שהם מבצעים פעולת השחתה על אתרים שהתשתיות שלהם אינן מאובטחות מספיק ומאפשרות חדירה והשחתה".

הוא ציין את הרשימה של יותר מ-1,300 אתרים ישראליים שהתוקפים פרסמו והודיעו שאותם אתרים יהוו להם מטרה. "בדיקה ברשימה שהוצגה ב-Pastebin מעלה שכל אותם אתרים כבר הותקפו בעבר ואינם חדשים לתוקפים כלל, אך בעלי האתרים הללו לא טרחו להגן על עצמם מפני מתקפה עתידית נוספת, בין אם עקב מחסור בידע טכני, מודעות או אמצעים פיננסיים", אמר. "גם פרופילי פייסבוק (Facebook) שנפרצים אינם עניין חדש: זה קורה בכל יום והאחריות להגן על המשתמשים ועל פרטיותם ברשת היא רק שלהם עצמם".

"בינתיים, עשרות מעטות של אתרים ישראליים נפגעו במתקפה הנוכחית בשל השחתה, ברמה נמוכה עד בינונית", ציין ניר. "הם לא מתפקדים מאחר שהם לא היו מוקשחים דיים על מנת לעמוד במתקפות. נכון לעכשיו, לא מדובר במספר מתקפות יוצא מן הכלל ו-ודאי שישראל לא נמחקה מהאינטרנט". הוא הוסיף, כי "כתוצאה מעומס התעבורה, אתר הסטטיסטיקות והפרסום של ההאקרים לא עמד בעומס הפניות אליו וקרס כמה פעמים במהלך סוף השבוע. בכך ההאקרים הבקיעו גול עצמי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים