סערה באיגוד האינטרנט הישראלי: ניר קפלושניק מונה למנכ"ל במקום אתי אקרלינג

קפלושניק היה ממייסדי נס טכנולוגיות, שימש כסמנכ"ל בטלדור וכיהן כמנכ"ל ITWorks ● לטענת הבלוגר לביא שיפמן, אקרלינג החליטה לסיים את תפקידה לאחר שהבינה, כי לא תוכל לבצע אותו עם סמכויות ומלוא העצמאות הניהולית הנדרשת ● רימון לוי - היו"ר הקודם של האיגוד, מכחיש וטוען כי אקרלינג סיימה את תפקידה בהסכמה מלאה ● איגוד האינטרנט הישראלי כמרקחה

הנהלת איגוד האינטרנט הישראלי מינתה הבוקר (ה') את ניר קפלושניק למנכ"ל האיגוד, במקומה של אתי אקרלינג – שכיהנה בתפקיד במשך כשנתיים.

קפלושניק (46) היה ממייסדי נס טכנולוגיות ושימש בין היתר כסמנכ"ל מערכות המידע בטלדור. בהמשך ייסד את חברת ITWorks ושימש כמנכ"לה. הוא בעל תואר שני בניהול מערכות מידע. "האתגרים העומדים בפנינו היום הם לשמור על הרשת פתוחה, נגישה לכל וחופשית מחסמים רגולטורים ומאינטרסים עסקיים העלולים לעצור את התפתחותה ולשנות את אופייה", מסר קפלושניק עם כניסתו לתפקיד.

חילופי המנכ"לים יצרו סערת רוחות של ממש בקרב חברי האיגוד וחלק מהנהלתו. בין היתר, פרסמו הבלוגרים רועי שלומי ולביא שיפמן פוסטים המותחים ביקורת חריפה על התנהלות הוועד המנהל של האיגוד, על תהליך בחירת המנכ"ל ועל סיום תפקידה של המנכ"ל היוצאת.

לטענת שיפמן, אקרלינג החליטה לסיים את תפקידה לאחר שהבינה, כי לא תוכל לבצע אותו עם סמכויות ומלוא העצמאות הניהולית הנדרשת. שיפמן טוען, שאקרלינג פוטרה מתפקידה ולא סיימה את עבודתה מרצון. בין היתר, הוא כותב, כי עם כניסתה לתפקיד, איתרה אקרלינג נושאים רבים שצריך היה לטפל בהם – בעיקר ליקויים בנושאים ארגוניים וניהוליים. חלק מהליקויים צויינו בדו"חות שהזמין הוועד והופץ לכל חברי האיגוד.

בעקבות הדברים החמורים שכתב שיפמן והביקורת שהשמיע שלומי, פרסם רימון לוי – היו"ר הקודם של האיגוד, תגובה, שבה ציין כי אקרלינג מונתה למנכ"ל בעת ששימש כיו"ר ותפקדה בעת כהונתו של ישע סיון, שסיים מאז את תפקידו והעביר את השרביט לאלון הסגל. לוי מכחיש, כי אקרלינג פוטרה כפי שטוען שיפמן, וכתב כי היא סיימה את תפקידה בהסכמה מלאה.

הנהלת האיגוד מורכבת מוועד של תשעה חברים, הפועלים בהתנדבות וללא שום תמורה חומרית. בנוסף, מועסקים בו בשכר כ-20 עובדים. איגוד האינטרנט הישראלי מגלגל תקציב של עשרה מיליון שקלים בשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים