סטודנטים מהטכניון פיתחו מערכת לניווט בתוך מבנים

באמצעות אלגוריתם לקריאת מפה או תכנית בניה, מאפשרת המערכת לאתר חנות בקניון גדול, לשכה ספציפית בבניין משרדים או שער עליה למטוס בשדה תעופה

סטודנטים מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון פיתחו מערכת לניווט בתוך מבנים, המאפשרת להתמקם ולהתמצא בכל מבנה גדול בעזרת הסמארטפון. הסטודנטים, דרור באום ואלכס פורטנוב – בהנחיית איתי דברן מהטכניון וקונסטנטין אלסטר מקוואלקום (Qualcomm), בנו מערכת לקריאת מפה או תכנית בניה, המאפשרת למשתמש לאתר חנות בקניון גדול, לשכה ספציפית בבניין משרדים או שער עליה למטוס בשדה תעופה. המערכת משרטטת באופן אוטומטי את המסלול שעל המשתמש לעבור מהמקום בו הוא נמצא ועד ליעדו.

כך זה עובד: בעזרת מצלמת הטלפון הנייד מצלם המשתמש את תכנית הקומה, האזור או המבוך, כשהוא מודפס או משורטט ידנית. הטלפון שולח את התרשים לשרת, שמאחסן את התמונה יחד עם פרמטרים נוספים. בעזרת האצבעות, מסמן המשתמש את נקודות ההתחלה והסיום והמכשיר שולח בקשה לשרת, אשר מפעיל אלגוריתמים גרפיים ומציג על המסך את המרחק הקצר ביותר בין שתי הנקודות, ללא היתקלות במכשולים. התמונה נשארת בשרת ואף מונפק לה QR Code, בו ניתן להשתמש גם בעתיד.

"למעשה בנינו את התשתית ליצירה של מפות ניווט בתוך מבנים, על סמך תרשימי הארכיטקטורה שלהם", מסבירים הסטודנטים באום ופורטנוב. "אם יוצב בכניסה לקניונים ברקוד עם התכנית האדריכלית שלהם, ניתן יהיה לסרוק אותו בעזרת הטלפון ובתוך שניות לקבל את המסלול הקצר ביותר לחנות המבוקשת".

כך זה נראה:

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים