פיתוח ישראלי: הסמארטפון הקבוע לרכב הראשון מסוגו

המכשיר, Voyager, הוא פרי שיתוף פעולה של אקסל טלקום הישראלית עם ענקית הסלולר אלקטל-מובייל ● הוא מושתת על מערכת ההפעלה אנדרואיד ומאפשר נהיגה "עם הידיים על ההגה" ● המכשיר כולל תכונות שונות, בהן מקש לפתיחה מהירה של Waze, חיוג קולי המאפשר הפעלה מהירה של שיחות ממקש ייעודי, חיבור ישיר למחשב הרכב, לקבלת אבחונים ובעיות ברכב, וחיבור למערכת הסאונד

חברת אקסל טלקום הישראלית וענקית הסלולר אלקטל-מובייל (Alcatel Mobile) ישיקו בתערוכת הסלולר העולמית MWC, שתיפתח ביום ב' הבא בברצלונה, את הטלפון החכם הקבוע לרכב הראשון בעולם.

המכשיר, Voyager, מושתת על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) והוא מאפשר נהיגה "עם הידיים על ההגה". בניגוד להתקני בלוטות' (Bluetooth) ואוזניות למיניהן, שרובן מחוץ לחוק במידה שהמכשיר אינו מוחזק בצורה קבועה ברכב, Voyager מותקן ברכב באופן קבוע. כמו כן, הוא מצויד במגוון תכונות שעל פי אקסל טלקום מסייעות בנסיעה בטיחותית יותר.

במכשיר החדש כלולות תכונות שונות, בהן מקש לפתיחה מהירה של יישום הניווט Waze, חיוג קולי המאפשר הפעלה מהירה של שיחות ממקש ייעודי, חיבור ישיר למחשב הרכב (OBD), לקבלת אבחונים ובעיות ברכב, וחיבור למערכת הסאונד. בנוסף, Voyager משמש כפלטפורמה לכל יישומי הרכב, בהם יישומים למציאת חנייה, תשלום עבור חנייה ויישומים ייעודיים לניהול צי רכב, מהווה תחנת Wi-Fi המאפשרת לכל הנוסעים ברכב לגלוש באינטרנט ולקבל ולשלוח אי-מיילים וביצוע סנכרון של אנשי הקשר מהסמארטפון הנייד דרך הג'י-מייל (Gmail) או האאוטלוק (Outlook).

דו"ח של GSMA בנושא עתיד התקשורת ברכב חוזה, כי בעוד עשור, כל הרכבים החדשים יחוברו לאינטרנט באמצעות רשתות הסלולר וכי הדרך הנוחה והידידותית ביותר למשתמש שתאפשר זאת באופן בטוח היא פתרון מובנה עם SIM ברכב. בנוסף, מציין הדו"ח שמפעילי הסלולר בעולם יחלו בעתיד לשווק חבילות ייעודיות לרכב שיכללו חבילות גלישה משותפות לרכב ולסמארטפון, שירות טלמטיקה למכוניות, ניהול צי רכב, סטרימינג של מוזיקה לרכב ועוד. בהתאם לכך צפוי גודל השוק של פתרונות התקשורת לרכב, שעמד אשתקד על קרוב לשני מיליארד דולרים, לגדול עד 2025 לכ-20 מיליארד.

מארק סילנפרוינד, מנכ"ל אקסל טלקום, אמר ש-"בשוק הישראלי קיימים כיום כ-500 אלף טלפונים קבועים לרכב שנמצאים בשימוש בזכות הבטיחות וקלות התפעול שלהם בזמן השהייה ברכב. Voyager יהווה שדרוג לאותם מכשירים".

לדבריו, "מפעילים רבים בעולם המערבי, שהגיעו לחדירה של 110%, רואים בסביבת הרכב יעד אסטרטגי. בהתאם לכך פיתחנו את Voyager, תוך מתן מענה לדרישות ולאפיונים שקיבלנו ממפעילים באירופה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אשר סרור

    המכשיר נראה יפה מאוד ומשוכלל האם הוא עובד ברשת פלאלפון ? אם כן כמה הוא עולה תענוג כזה ואם אפשר כבר להתקין אותו ברכב ואיפה וגם אפשר להיות ראשון בניסוי

אירועים קרובים