נתן פרידחי, טלדור: "יש ל-2013 פוטנציאל להיות שנה הרבה יותר טובה מכפי שמקובל לחשוב בענף"

"המחלקות העסקיות בארגון מבינות, כי ה-IT יכול לייצר להן ערך באמצעות פתרונות מתקדמים, מה שדוחף את מקבלי ההחלטות להגדיל את ההשקעה בפתרונות IT", הסביר פרידחי - סמנכ"ל קבוצת המערכות בטלדור, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "לצד המנועים המסורתיים העיקריים - ERP ו-CRM, מערכות פיננסיות ו-GIS, אני צופה שב-2013 יתבססו ה-Big Data ומיחשוב הענן כמקורות הכנסה חשובים בקבוצת המערכות בטלדור"

20/01/2013 17:13

"יש ל-2013 פוטנציאל להיות שנה הרבה יותר טובה מכפי שמקובל לחשוב בתעשיית ה-IT, מכיוון שההכרה בחשיבות מערך ה-IT כמייצר ערך עסקי לארגון תמשיך לעלות", כך אומר נתן פרידחי, סמנכ"ל קבוצת המערכות בטלדור, בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "המחלקות העסקיות בארגון מבינות, כי ה-IT יכול לייצר להן ערך באמצעות פתרונות מתקדמים, המבוססים על המידע הקיים בארגון ומידע שמתקבל ממקורות חוץ, כגון רשתות חברתיות. כל זאת דוחף את מקבלי ההחלטות להגדיל את ההשקעה בפתרונות IT".

מה יהיו מנועי הצמיחה של קבוצת המערכות ב-2013?
"לצד המנועים המסורתיים העיקריים – ERP ו-CRM, מערכות פיננסיות ו-GIS, אני צופה שב-2013 יתבססו ה-Big Data ומיחשוב הענן כמקורות הכנסה חשובים בקבוצה. בוטיק התוכנה טריבייס מוזג במהלך השנה החולפת לתוך קבוצת המערכות. המדובר בכ-170 מהנדסות תוכנה מהמגזר החרדי, אשר השכלנו לשמר עבורן את תנאי העבודה הייחודיים שלהן ולשלבן בהצלחה בקבוצת מערכות. כיום אנו נמנים על שלושת הגופים הגדולים במשק בהעסקת עובדים מהמגזר החרדי. ההבדל הוא שלא מדובר בעובדות בתחום ההטמעה והבדיקות, אלא מפתחות תוכנה המשולבות בפרויקטי פיתוח מתקדמים ביותר בעולמות ה-ווב ובפרויקטי ליבה מורכבים שאנחנו מבצעים בטלדור. בכוונתנו להמשיך ולהרחיב את שילוב העובדים מהמגזר החרדי בטלדור גם ב-2013".

כיצד מתמודדת קבוצת המערכות בטלדור עם התחרות הקשה בענף ה-IT  המקומי?
"בשנה האחרונה התחלפו מנמ"רים בארגונים לא מעטים. המנמ"רים החדשים רוצים להוכיח את עצמם ולא לקפוא על השמרים עם טכנולוגיות מיושנות. די ברור שחברות ה-IT שידעו להגיע לאותם מנמ"רים ולהציע יותר ערך לשוק, הן אלה שיפרצו קדימה ויובילו את השוק.

הפתרונות שאנו מציעים מניעים צמיחה וגידול בערך העסקי של לקוחותינו. דוגמה טובה לכך היא ענקית התוכנה אינפוסיס (Infosys), אותה אנו מייצגים בישראל. יש התעניינות גדולה מאוד מצד הבנקים בישראל בפלטפורמת Finacle של אינפוסיס, המהווה מערכת ליבה עבור מוסדות פיננסיים ונותנת מענה שלם לכל האספקטים של ענף הבנקאות.

השנה גם קיבלנו באופן בלעדי את נציגות מוצר טיוב הנתונים טריליום. אנחנו מציעים לשוק פתרונות ייחודיים לבעיות עסקיות מורכבות כגון פתרון מלא לנושא הלבנת הון, שדורש גם טיוב נתונים, גם מנועי חוקה מתקדמים, גם היבטים מתקדמים של Big Data וכו'.

יעד נוסף שלקחנו בקבוצה הוא להוביל את יישום המערכות מבוססות פלטפורמת XRM של מיקרוסופט (Microsoft), ואנחנו מובילים במספר הפרויקטים המבוצעים בשיטה זו.

מעבר לשותפויות הטבעיות שלנו עם ספקי פתרונות מתעשיית הטכנולוגיה, אנו רואים חשיבות רבה גם לשותפות עם האקדמיה – במטרה לטפח את הדור הבא של מומחי הטכנולוגיה בישראל. בשנים האחרונות מתקבל הרושם שלא קיימת מסגרת מסודרת באקדמיה בישראל להכשרת מנהלי פרויקטים – דבר שפוגע באיכות הפרויקטים ומגדיל את העלויות. כדי לתת מענה לאתגר זה אנו מקיימים שיתוף פעולה ייחודי עם המכללה האקדמית נתניה במסלול לימודי ניהול פרויקטים המשולב ב-MBA ו-BA, שמטרתו להשביח את מנהלי הפרויקטים ולתרום להצלחתם של פרויקטים בתחום ה-IT. מחזור ראשון של 30 סטודנטים כבר יצא לדרך בשנת הלימודים הנוכחית".

מהי התפיסה הניהולית שלך בקבוצת המערכות?
"המוטו שלי הוא תיאום ציפיות ב-360 מעלות – העובדים, הלקוחות, השותפים העסקיים, הקולגות בארגון ומחוצה לו, המנכ"ל ודירקטוריון החברה. לא להבטיח מה שלא ניתן לקיים, להגיד באופן ברור מה אתה מצפה ולשמוע ולהקשיב מה מצופה ממך. מוטו כזה מביא לניהול איכותי, ואף לשביעות רצון במעגל הפעילות. אנחנו החברה המובילה היום בשוק בביצוע פרויקטים במחיר קבוע, ובתנאים קבועים, מוסכמים וידועים מראש, וזאת תודות לניהול קפדני ותיאום ציפיות מראש. מיקוד הוא שם המשחק. אנחנו לא אומרים שאנחנו יודעים לעשות הכל, אבל מה שאנחנו עושים – אנחנו משתדלים לעשות הכי טוב ועם עם צוותים מאוד מנוסים. אין פלא שאנו נתפסים כהגונים, שירותיים מאוד וככאלה שמטפחים מערכות יחסים עם לקוחות לאורך שנים רבות".

פרויקטי IT, חזנות ושירה יהודית
לפרידחי (46) יש פרספקטיבה של למעלה מ-25 שנה על ענף ה-IT המקומי והגלובלי. הוא הצטרף לטלדור לפני שבע שנים, לאחר מספר תפקידי ניהול בכירים באמדוקס (Amdocs) ובנס טכנולוגיות. בצבא שירת במסגרת ממר"ם ביחידת המחשב של חיל הים. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים במסלול מערכות מידע.

פרידחי נשוי ליעל ואב לארבעה ילדים: קובי – בקורס קצינים, אופיר – בישיבת הסדר, יערה – בתיכון, ועומר –  בכיתה ג'. בזמנו החופשי המועט, חובב פרידחי חזנות ושירה יהודית. לדבריו, לאחר אינספור טיסות עבודה בגלובוס במסגרת עבודותיו הקודמות, הוא מעדיף להמעיט ככל שניתן בטיסות ובוחר לנפוש בארץ עם המשפחה.

כמי ששימש בעבר כמנהל העסקים הראשי וכסמנכ"ל המגזר הפיננסי של טלדור, התמקד פרידחי בשנים האחרונות באחריות לביצוע פרויקטים, פיתוח עסקי ומכירות. באוגוסט האחרון קיבל את המושכות לניהול קבוצת המערכות בטלדור. פרידחי קיבל את הקבוצה לאחר מהלך רה-ארגון בטלדור, שהוביל מנכ"ל החברה מזה חמש שנים, אריה רימיני, ואשר כלל בין היתר את הטמעת חטיבת העסקים ואת חברת טריבייס – אשר נרכשה בתחילת 2012, בקבוצת המערכות. במסגרת תפקידו כסמנכ"ל קבוצת המערכות בטלדור, חולש כיום פרידחי על כשליש מפעילות קבוצת טלדור.

"התכנית שלנו היא להמשיך ולהוביל את תחום ביצוע הפרויקטים בארץ, ולהתקדם בשרשרת הערך שאנחנו נותנים ללקוח, תוך ניצול היכולות של כלל טלדור". נתן פרידחי, סמנכ"ל קבוצת המערכות בטלדור. צילום: פלי הנמר

"קבוצת המערכות היא בית התוכנה ומרכז הידע העיקרי של טלדור", מספר פרידחי. "הקבוצה מספקת את הדבק הפרויקטלי שמחבר את חטיבותיה השונות של טלדור והופך אותה ל-One Stop Shop המוביל בענף: טלדור תקשורת גלאסהאוס בהובלת טירן לוי, חטיבת השירותים המנוהלים בהובלת יוסי פחימה וחטיבת מיקור חוץ של תהליכים עסקיים (BPO) בהובלת חיים סלע".

לדבריו, "בקבוצת המערכות מבוצע המספר הגבוה ביותר של פרויקטי תוכנה מבין חברות האינטגרציה בישראל. עובדינו מעורבים בשלל פרויקטים – פיתוח תוכנה, מערכות פיננסיות, מערכות ליבה מורכבות, מערכות מידע גיאוגרפיות (GIS), מערכות בסביבות ענן ועוד. בכל רגע נתון מתבצעים בקבוצת המערכות עשרות פרויקטי תוכנה במקביל במגזרים שונים, מרביתם במגזר הפיננסי, הציבורי והביטחוני, כ-30 פרויקטים בעולמות הענן הציבורי במגזר ההיי-טק ולמעלה מעשרה פרויקטים ביצור ב-Big Data מבוסס Hadoop. כמו כן, מעל לאלף יועצים מטלדור עובדים כיום אצל לקוחותינו בכל מגזרי ה-IT בארץ".

מי הלקוחות הבולטים של קבוצת מערכות?
"אנו מבצעים פרויקטים בבנקים הגדולים בישראל. בבנק דיסקונט, למשל, פיתחנו את מערכת הערוצים יחד עם שותפתנו, ענקית התוכנה אינפוסיס. בנוסף, מעורבת קבוצת המערכות בטלדור בפרויקטי מיחשוב תשתיות לאומיות פורצי דרך, כגון מערכת העוגן למיחשוב נמל אילת שעלתה לאחרונה לאוויר, פרויקט מיחשוב בחברה הלאומית לאספקת פחם, פרויקטי ענק בתחום BOT כגון בניית מערכת תיקשוב במרכז ההדרכה של משטרת ישראל שנבנה בימים אלה בבית שמש ועוד.

אנו גאים במיוחד במגנ"א – מערכת הדיווחים של הרשות לניירות ערך, אותה אפיינו ופיתחנו בשנים האחרונות ואנו ממשיכים לתחזק ולשכלל בהתאם לדרישות הרגולציה. כמו כן, הקמנו את שיר"ה – מערכת הליבה של מנהלת בתי הדין הרבניים ואנחנו מקימים את מערכת המיחשוב החדשה של רשות הגביה והאכיפה.

עוד פיתוח שמעורר בנו גאווה גדולה הוא מאסטרו – פלטפורמה ייעודית פרי פיתוח של טלדור לניהול רשויות מקומיות בעיתות חירום. לקחנו את הניסיון הרב שצברנו במערכות לשעת חירום כגון מערכת שו"ב עבור נציבות הכבאות הארצית, הניסיון במערכות אינטגרטיביות בתחום ה-GIS, ופתרונות נוספים לרשויות המוניציפאליות ופיחתנו פתרון מלא לרשויות מקומיות לשעת חירום. הנושא עלה לאחרונה ביתר שאת בעקבות מבצע 'עמוד ענן' ומערכת מאסטרו שלנו כבר נרכשה על ידי מספר עיריות ומועצות אזוריות ומספר לא מבוטל של רשויות מגלות בה עניין".

תמהיל של מנהלים מבוגרים ומנהלים צעירים
מיהם שותפיך לעשייה?

"בקבוצת המערכות אני עובד בצמוד עם מנהלת משאבי אנוש, רעות מגן. חטיבת היועצים מנוהלת על ידי שני מנהלים מוכשרים וצעירים – אופיר קרקו וסער רם. מוטי מזרחי – מנהל אגף פיתוח התוכנה, מטפח קשרי עבודה לטווח ארוך עם עשרות לקוחות הקבוצה, ומשמר קבוצה של מנהלים איכותיים אצלו, כגון שי פרדו, שרון פז ורן צחורי. ליבנת קופיט – מנהלת פרויקטים בכירה, מנהלת את הפרויקט ברשות הגביה והאכיפה, שהוא מגה-פרויקט בקבוצה. סמנכ"ל המכירות בקבוצה, משה מורשת, מביא ניסיון רב במכירת פרויקטים, מוצרים וטכנולוגיות חדשות. פולינה פברי – סמנכ"ל לקוחות אסטרטגיים בקבוצה, מביאה יכולות יוצאות דופן בניהול לקוח בהיבט של מכירות, ופיני מנדל – מנכ"ל טריבייס, הצליח להכפיל את פעילות החברה מאז שרכשנו אותה.

עוד ראוי לציין את מנהלי הכספים של הקבוצה, עופר מורן ועידו מונשרי, ואת ליאת אבני – מנהלת התפעול, שעושים עבודה מצוינת במידוד ותמחור עלויות, את שותפתי אביגיל גודינגר – מנהלת תחום הגיוס בטלדור, את רפי אשר – מנהל המכרזים והפעילויות חוצות הארגון בקבוצה, ועידן אגור – האמון על הבאת טכנולוגיות, מוצרים ופתרונות חדשים לקבוצה.

הצוות הניהולי שלי מורכב גם ממנהלים מבוגרים ומנוסים, וגם ממנהלים צעירים, אני מאמין שזה התמהיל הנכון לבניית צוות. אני נמצא בקשרי עבודה הדוקים עם סמנכ"ל הכספים, אייל טוכמן, שלא רק דואג שאעמוד ביעדי הקבוצה, אלא מסייע לי באתגרים בהם אני נתקל. אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, הוא שותפי העיקרי לדרך. אנו רואים עין בעין את אסטרטגיית הקבוצה והדרכים למימושה".

היכן תרצה לראות את קבוצת המערכות בטלדור בעוד חמש שנים?
"התכנית שלנו היא להמשיך ולהוביל את תחום ביצוע הפרויקטים בארץ, ולהתקדם בשרשרת הערך שאנחנו נותנים ללקוח, תוך ניצול היכולות של כלל טלדור. בכוונתנו להמשיך ליצור פתרונות עסקיים מבוססי תוכנה, תוך שימוש במוצרי מדף מתקדמים מהארץ ומהעולם. אנו רוצים להרחיב את עולם ה-Nearshore המבוסס על כח אדם איכותי מהמגזר החרדי, ולהמשיך להוביל פתרונות אפליקטיביים מבוססי Hadoop, שנותנים ערכים עסקיים עצומים לארגונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים