אילן אלתר, AlterNet: "העולם מרובה המסכים יוצר קשיים למנהל אבטחת המידע הארגוני"

"קשה בעולם זה למנהל אבטחת המידע להגדיר את האסטרטגיה הארגונית, שבין היתר כוללת את סוג מכשירי הקצה איתם ניתן להתחבר למערכות הארגוניות ומה ניתן לעשות איתם", אמר אלתר, המנכ"ל והבעלים של החברה ● לדבריו, "בארגונים בהם העובדים יכולים להביא את המכשיר הסלולרי, המנמ"ר נדרש להיערכות מיוחדת לצורך מתן יכולת לעובדים בארגון להתחבר למערכות הארגוניות"

"בעולם מרובה מסכים, קיים קושי למנהל אבטחת המידע להגדיר את האסטרטגיה הארגונית, שבין היתר כוללת את סוג מכשירי הקצה איתם ניתן להתחבר למערכות הארגוניות ומה ניתן לעשות איתם", כך אמר אילן אלתר, המנכ"ל והבעלים של AlterNet.

אלתר דיבר בכנס Mobility 2012, שנערך באחרונה במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. השתתפו בו מאות מקצועני IT לתחום והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"גוגל (Google) פרסמה באחרונה שאנחנו מקבלים כ-90% מהמדיה אותה אנחנו צורכים באמצעות אחד מארבעת המסכים: המכשיר הסלולרי, הטאבלט, המחשב הנייד או מסך הטלויזיה", אמר אלתר. "המחקר גם מראה שאנחנו נוהגים להשתמש ביותר ממסך אחד בו זמנית. כך, למשל, בעת צפייה בטלוויזיה אנחנו גם מחפשים מידע באינטרנט, באמצעות המכשיר הסלולרי או הטאבלט, או קוראים באמצעותם דואר אלקטרוני בעת עריכת מסמכים במחשב הנייד".

"המגוון הרחב של מכשירי הטלפון החכמים והטאבלטים, המתחדשים השכם והערב, יוצר מצב בו הארגון נדרש לתמיכה במגוון רחב של מכשירי קצה סלולריים", הוסיף. "בארגונים שמספקים לעובדיהם מכשיר טלפון נייד הם יכולים לבחור, מבין המכשירים הסלולריים המסופקים על ידי הארגון, את מכשיר הקצה בו הם מעדיפים להשתמש. לעתים קרובות העובדים מעדיפים לרכוש באופן עצמאי מכשיר חדשני, אותו הארגון לא מספק לעובדיו, ולהשתמש בו לצורך העבודה השוטפת".

"בשני המקרים", ציין אלתר, "הארגון נדרש לטפל בבעיות אבטחת המידע של מגוון רחב של מכשירים ומערכות הפעלה. המנמ"ר, שבין יתר תפקידיו אחראי לניהול ותפעול עמדות הקצה של משתמשי הארגון ולאבטחת המידע הארגוני, התרכז עד כה בניהול המחשבים הנייחים והניידים. יחד עם מנהל אבטחת המידע, הוא הגדיר את מדיניות הקשחת המיחשוב האישי, שבדרך כלל הביאה למניעת היכולת לחבר התקן זיכרון שליף ולהגדרת מדיניות סיסמאות חזקות והחלפתם בפרקי זמן קצובים, אך בעיקר למניעת היכולת להתקין תוכנות על עמדות הקצה הארגוניות".

הוא הסביר, כי "כיום, המצב השתנה. בארגונים בהם העובדים יכולים להביא את המכשיר הסלולרי, המנמ"ר נדרש להיערכות מיוחדת לצורך מתן יכולת לעובדים בארגון להתחבר למערכות הארגוניות".

אלתר סיכם באמרו, כי "נדרש להבחין ולעשות סדר בעולם זה, בו מתערבבים המושגים BYOD (ר"ת הבא את רכיבך האישי מהבית לעבודה) ו-MDM (ר"ת ניהול רכיבים ניידים). יש בלבול בין Secure Email Client בטכנולוגיה של Secure Container ו-Mobile Secure GW יחד עם כלי פיתוח ושליטה ארגוניים על יישומי מובייל, שפותחו לטובת עובדי הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים