בזק הציגה מתקן תקשורת נייד המספק שירותי טלפוניה ואינטרנט לעיר שלמה בעת חירום

המתקן נועד לספק מענה רחב היקף עבור שירותי טלפוניה ואינטרנט, כמו גם שירותים לגורמים חיוניים, בין היתר המשטרה, מגן דוד אדום, מכבי האש, העיריות, בתי החולים, הבנקים וחברות הסלולר ● במקרה של פגיעה באתר התקשורת המרכזי בעיר ישונע המת"ן לאתר הנפגע, יוצב בסמוך לו ויחובר לכבלי התקשורת שיחזירו את שירותי התקשורת לתקינותם במהירות המרבית ● עלות ההשקעה בפרויקט עומדת על כשני מיליון דולרים

בזק הציגה מתקן תקשורת נייד (מת"ן), שנועד לספק מענה רחב היקף עבור שירותי טלפוניה ואינטרנט, כמו גם שירותים לגורמים חיוניים, בין היתר המשטרה, מגן דוד אדום, מכבי האש, העיריות, בתי החולים, הבנקים וחברות הסלולר. עלות ההשקעה בפרויקט עומדת על כשני מיליון דולרים.

מתקן התקשורת הנייד מהווה גיבוי חם לכ-100 חדרי תקשורת ברחבי הארץ, במתכונת "Plug & Play", ומטרתו היא לספק מענה להשבתה מלאה או חלקית של אתר התקשורת המרכזי בעיר.

במקרה של פגיעה באתר המרכזי כתוצאה משריפה, פגיעה ישירה ממתקפת טילים, פיצוץ חבלני ואירועים דומים, שמשתקים את כלל קווי התקשורת והשירותים באותה עיר וסביבתה, ישונע המת"ן לאתר הנפגע, יוצב בסמוך לו ויחובר לכבלי התקשורת שיחזירו את שירותי התקשורת לתקינותם במהירות המרבית.

המת"ן צפוי לספק מענה להיקף גדול של שירותים וקווי תקשורת, ביניהם עד כ-60 אלף קווי לקוחות בעיר (נתון המשתנה מעיר אחת לשנייה) וכ-1,000 קווים של לקוחות עסקיים.

גודל המת"ן הוא כ-15 מ"ר (2.5 מ' על 6 מ') והוא נבנה במכולה ניידת על גבי גרר ענק. המת"ן מכיל ציוד תקשורת פסיבי ואקטיבי (כבלים אופטיים, מערכות כוח וציוד תקשורת) של בזק שתוכננו ויוצרו באופן ייחודי, על מנת להתחבר לרשת במהירות מרבית, כך שיהיה ניתן לחבר אלפי סיבים ומאות קווי נחושת בפחות מ-24 שעות ולהחזיר את השירותים לפעולה. כמו כן, נבנו תהליכים אוטומטיים תומכים להגדרת השירותים במערכות התקשורת השונות.

לדברי יובל קינן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של בזק, "זהו מערך הגיבוי המתקדם והראשון מסוגו בארץ. לאור החרפת המצב הביטחוני ומחויבותה של בזק ללקוחותיה הזקוקים לשירותי התקשורת ברחבי הארץ, ובדרום בפרט, הוחלט לזרז את תהליכי השלמת הפרויקט כך שהשמשנו אותו בתוך ימים ספורים בלבד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים