פול אוטליני, מנכ"ל אינטל: נשקיע 20 מיליון שקלים בקידום החינוך הטכנולוגי בישראל

אוטליני הגיע לישראל על מנת להכריז על העמקת ההשקעה בחינוך הטכנולוגי, בשיתוף פעולה עם משרד החינוך ● לדבריו, המטרה של החברה היא להכפיל את מספר בוגרי התיכון בישראל המסיימים את לימודיהם הטכנולוגיים בארץ ● ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על כך ואמר, כי "אני בטוח שהידע הטכנולוגי הישראלי ימשיך לעמוד בחזית החדשנות ותעשיית ההיי-טק בעולם"

אינטל (Intel) העולמית תשקיע 20 מיליון שקלים בארבע השנים הבאות לקידום החינוך הטכנולוגי בישראל – כך הודיע פול אוטליני, מנכ"ל החברה, במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (ה') בירושלים. אוטליני הגיע לביקור קצר בישראל כדי להכריז על העמקת ההשקעה של אינטל בחינוך הטכנולוגי בארץ. לדבריו, המטרה של החברה היא להכפיל את מספר בוגרי התיכון בישראל המסיימים את לימודיהם הטכנולוגיים בארץ.

"ישראל נמצאת כיום בין מובילות הקדמה הטכנולוגית בעולם כבר זמן רב", אמר אוטליני. לדבריו, "אנחנו רוצים להשקיע בחוכמה ובאופן שישמור על חוסנה של כלכלת ישראל". אוטוליני הוסיף, כי "חלק מהמשימות ההנדסיות המורכבות ביותר שלנו נעשות בישראל ולכן, יש לנו עניין לקדם את החינוך הטכנולוגי כאן".

יצוין, כי חלק מההשקעה יופנה לשיתוף פעולה עם משרד החינוך לקידום החינוך הטכנולוגי. בשלב הראשון תושק התוכנית ב-25 בתי ספר בדרום הארץ, כאשר מהנדסים ובכירים באינטל ילוו את התלמידים, כדי לעודד אותם לבחור במקצועות מדעיים. אינטל, שמשקיעה בחינוך הטכנולוגי בארץ מזה שנים רבות, אף מתכוונת לגייס חברות היי-טק ישראליות לתוכנית.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים אמר אוטליני, כי אינטל דבקה במדיניותה לא להחליף את רשויות הממשלה באחריות לחינוך וכי היא מהווה גורם מסייע בלבד, כפי שעשתה עד כה.

אוטליני נפגש הבוקר עם נשיא המדינה, שמעון פרס, ואתמול – עם עובדי החברה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החינוך, גדעון סער, בירכו על המיזם של אינטל. לדברי נתניהו, "התוכנית משתלבת במדיניותה של הממשלה לקדם את החינוך הטכנולוגי בבתי הספר. אני בטוח ששיתוף הפעולה המוצלח של מדינת ישראל ואינטל יימשך גם בשנים הבאות, והידע הטכנולוגי הישראלי ימשיך לעמוד בחזית החדשנות ותעשיית ההיי-טק בעולם".

סער אמר, כי "חיזוק המצוינות במערכת החינוך בכלל ובתחום המדע והטכנולוגיה בפרט יבסס את היתרון היחסי של מדינת ישראל למול מדינות העולם. המצוינות בקרב תלמידי ישראל היא מנוע צמיחה מרכזי של החברה והמשק הישראלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים