תוכן שיווקי
לקראת אירוע - BYNET EXPO 2017, יום ג' 16 במאי, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב

"המסע אל הארגון הדיגיטלי מתחיל במהפכת מחשוב הענן"

11/05/2017 12:45
עופר ביתן, סמנכ"ל הנדסה לטכנולוגיות מחשוב בבינת. צילום: יח"צ

"כל הארגונים, ללא יוצא מן הכלל, מרגישים את הצורך לקפוץ מדרגה, ולעבור ממרכז נתונים וירטואלי למחשוב מנוהל בענן. הכוונה היא לעבור למודל IT כשירות – ITaaS – ולהפוך את צריכת שירותי ה-IT בתוך הארגון לעצמאים, אוטומטיים, מבוקרים, מנוהלים מראש, מוכתבי מדיניות ארגונית מסודרת, יעילים וזריזים יותר", כך אמר עופר ביתן, סמנכ"ל הנדסת מחשוב בבינת תקשורת מחשבים, בראיון עימו לקראת אירוע Bynet Expo 2017.

לדבריו, "המגזר הארגוני הפנים כי המסע אל הארגון הדיגיטלי מתחיל במהפכת מחשוב הענן, ושזהו הקונספט היחיד שיכול לספק לארגון את הדינאמיות והזריזות הנדרשות בשוק התחרותי של היום. מנקודת המוצא הזו ארגונים רבים יצאו לדרך של בחינת המודל המתאים להם למחשוב ענן – ציבורי, פרטי והיברידי".

"הענן נותן לנו את היכולת לנהל מראש את אורך החיים של הצריכה", מוסיף ביתן, "וההבנה המדויקת של אופן הצריכה מאפשרות לארגון להשיג שתי תוצאות קרדינליות: חיסכון מהותי בתשתיות המחשוב; ויכולת של המנמ"ר להצדיק את עלות התשתיות ולחלק את ההוצאות למרכזי עלות שונים בתוך הארגון".

לדבריו, "הדרך לענן הפרטי היא תוצאה של תובנה שנבנתה בקרב ארגונים בשנתיים האחרונות, לאחר שהתחילו להשתמש בשירותי ענן ציבורי של הספקיות הרב-לאומיות הגדולות. מגוון השירותים שם רחב וזמין, וקלות הצריכה משכה לקוחות רבים לשימוש בעננים אלה, אלא שלאחר תקופה של שימוש זהיר, אנחנו רואים ארגונים שהגיעו למסקנות המגבילות את השימוש בשירותי הענן הציבורי".

"למרות הגמישות והנוחות בצריכה, ענן ציבורי מצטייר לאורך זמן כפתרון יקר יותר מפתרונות On Premise. זאת בנוסף לכך שארגונים רבים אינם יכולים להרשות לעצמם שימוש מהותי בענן ציבורי, בשל רגישות לרגולציה, ענייני קניין רוחני או בשל החזקת נתונים רגישים".

צרכים ל-IT, צרכים לפיתוח

"אנחנו רואים שוני בצרכים של שתי אוכלוסיות בתוך גופי הטכנולוגיה בארגון, אמר ביתן. "אנשי ה-IT הקלאסי מחפשים בראש ובראשונה אוטומציה לשירותי המחשוב ותזמור לסביבות וירטואליות ופיזיות גם יחד".

"מאידך, אצל גופי הפיתוח הצרכים הם מורכבים יותר בהשוואה למשתמש הקלאסי. כך לדוגמה, סביבות QA הן מורכבות יותר – Multi Tier Blueprint, בעלות אופי דינאמי, בעותקים רבים, בגדלים שונים, ולתקופות זמן קצרות ומוגדרות".

גופי  הפיתוח מעוניינים בפתרון מתקדם יותר, שינהל באותה נשימה את תהליך הפיתוח באופן חכם יותר. לכן דווקא גופים אלה הם מועמדים רלוונטיים יותר לשימוש היברידי משולב עם עננים ציבוריים, בפרט שהמידע שלהם פחות רגיש לייצוא מחוץ לארגון. בכל מקרה, בנייה של ארכיטקטורת ענן שתהיה תואמת לדרישות כל המשתמשים דורשת שיתוף פעולה של כל בעלי התפקידים לסנכרון ותפעול של כלי הניהול הנבחרים".

Bynet Expo - אירוע ה-ICT הגדול של השנה

Bynet Expo – אירוע ה-ICT הגדול של השנה

בנוסף, מציין ביתן כי "כדי לפתור את המורכבות בבניית ארכיטקטורת ענן, כדאי לפרק את הבעיה לפי שכבות של שירותים ומנגנוני אוטומציה".

"ההיגיון אומר שהפירוק מתחיל מהשכבות התחתונות, כאשר תשתית פיזית המבוססת על טכנולוגיית Hyper Convergence הופכת את אתגר המשאבים הפיזיים לנושא קל, ומספקת למרכז הנתונים רמת גמישות חדשנית ביותר, כולל: יכולות לגידול הדרגתי וליניארי במודל Pay as you Grow; סוף לצווארי בקבוק ברמת המשאבים ושמירה על יכולת גידול בלתי תלויה ועוצמתית; או הפחתת עלות התחזוקה הכוללת של התשתית על ידי מערכת ניהול, תפעול וניטור שכולה מוגדרת תוכנה – Software Defined".

"בנושאים אלה ואחרים נעסוק באירוע Bynet Expo", סיכם ביתן. "במיוחד נענה לשאלה – איך מתחילים? נציג את התפישות השונות הקיימות, את הספקיות המובילות בתחום, ונראה את הדרך איך לעשות שימוש טוב יותר בטכנולוגיה כדי לסייע לארגון לממש את יעדיו העסקיים מהר יותר".

אירועים קרובים