תוכן שיווקי

מקאן – האנליטיקס של האנשים

10/04/2024 12:38
אוהד אפלבאום, מנמ"ר מקאן.

תכליתה האחת והיחידה של הקבוצה שלנו היא לייצר צמיחה דרמטית עבור לקוחותינו. כך אנחנו חושבים וכך אנחנו מודדים את עצמנו. מתקשורת המונים לפרפורמנס, מפלטפורמה אחת לאמנות הפצה מורכבת, מיצירתיות לאנליטיות, מקמפיינים לנוכחות רציפה, מפרסום מסחרי לתוכן… You name it. כל מה שאנחנו עושים או יוצרים מכוון לחולל צמיחה. אנחנו מקאן תל אביב, וכן, אפשר להגדיר אותנו כקבוצת ה-Growth Obsession.

שוחחנו עם אוהד אפלבאום, מנמ"ר.

לפני יישום Tableau, מה היה מצב הדאטה ב-HR של הארגון?

"מקאן מתבססת על נתונים באופן שוטף למען קבלת ההחלטות על ידי המנהלים בארגון. עד היישום הזה, הנתונים שהוצגו ב-Tableau היו נתונים כספיים ועסקיים בלבד, בעוד הנתונים הנדרשים לניהול המשאב האנושי בארגון היו מפוזרים בכלים ובמערכות שונות בארגון ללא רכיב אנליטי, והוצג בהם מידע חלקי וידני בנראות מוגבלת. מגבלה זאת הביאה לקושי בהבנה של הדאטה בראיית על, בזיהוי נושאים הדורשים טיפול ובניהול המשאב האנושי באופן מיטבי".

אילו מטרות עמדו על הפרק?

"לאור אתגרי הגיוס מול תעשיית ההיי-טק ולאור הרצון לשמר את העובדים המצטיינים, מטרת הפרויקט המרכזית הייתה לתת למנהלים בארגון כלי שיעזור להם לשפר את שביעות רצון העובדים, וכתוצאה מכך להוריד את אחוזי הנטישה שלהם. החלטנו לפתח כלי שיאפשר למנהלים ראיית-על מרכזית על העובדים שלהם וגם יציף נתונים שדורשים התייחסות, יחשוף תובנות בצורה אינטואיטיבית וייתן המלצות ליישום.

"ייעדנו לכלול במערכת שלושה תחומים: משמעות ופיתוח – קידומים וקורסים;  איזון בית-עבודה – שעות עבודה וניצול ימי חופש; תגמול ושכר".

מה היו האתגרים שעמדו בפניכם?

"היו מספר אתגרים בולטים: הנגשה של הדאטה למנהלים ברחבי הארגון, תוך שמירה על מידע רגיש של נתוני העובדים; איסוף מידע ממספר מקורות מידע שונים למבנה אחיד ושמירה על מהימנות הדאטה; בניית ממדים וטבלאות עובדות, כולל שמירת היסטוריה על בסיס תשתית נתוני מערכת לניהול המשאב האנושי של מלם; הנגשת הנתונים בוויזואליזציה מתקדמת המותאמת לשפת המותג; והכנסת לוגיקה עסקית המתאימה לעולמות האלה וגמישה מספיק לתפעול יום-יומי".

כיצד התמודדתם עם האתגרים וכיצד Tableau נתן מענה?

"לאור מורכבות הפרויקט והצורך ביישום UI/UX מורכב וייחודי בחרנו ליישם את הפתרון על בסיס Tableau (מבית סיילספורס). הכלי מאוד ידידותי למשתמשים בתחקור נתונים מעמיק ומורכב, גמיש מאוד ביכולות הפיתוח, יודע לייצר דו"חות מדהימים ולמעשה מסייע בקבלת החלטות עסקיות קריטיות לכל ארגון. כמו כן, הכלי מספק פתרון בעבודה בסביבת דאטה ממערכות מרובות, מאפשר ניהול הרשאות ויכולת מידור, שיתופיות של דאטה, התראות ועוד.

"חברת G-Stat אפיינה ופיתחה עבורנו את תהליכי הגזירה, מודל הנתונים, את הדשבורדים, לרבות תכנון ועיצוב ה-UI/UX, והייתה שותפה משמעותית בעיצוב ובהטמעת הפתרון. החברה ממשיכה ללוות אותנו לאורך כל הדרך בייעוץ ותמיכה שוטפת על ידי צוות מקצועי של מומחים בתחומם".

מה קרה מאז הוטמע Tableau?

"כיום משתמשים במערכת למעלה מ-100 מנהלים ברחבי הארגון בכל יחידה עסקית, וכמובן מחלקת משאבי האנוש.

הכלי מאפשר: הרמת דגלים אדומים והצפת נתונים שדורשים התייחסות, כמו כן מתן המלצות ליישום על ידי המנהל; קבלת אינדיקציות לגבי רמת מוחזקות – בהתבסס על נתונים ממערכות ארגוניות, ומאפשר לראות אם הנכסים האנושיים שלנו מוחזקים על מנת לשמור עליהם; השוואה של כל התחומים לאורך זמן ומול גופים מקבילים בארגון".

מהן התועלות שהטמעת הפתרון הביאה לארגון?

אני יכול להצביע על מספר תועלות מיידיות מהפרויקט: ניהול פרו-אקטיבי מבוסס נתונים בשלושת התחומים, אשר מביא שיפור בשביעות רצון העובדים ומוריד את אחוזי נטישת העובדים בחברה; שיפור לאורך זמן בתחושת המשמעות והפיתוח של העובדים, באיזון בין עבודה לחיים פרטיים וביחס בין תגמול העובד לביצועים.

"כתוצאה מתהליך בניית המערכת, שיחות עם מנהלים ועובדים, בדיקת הנתונים, והפיילוט שבוצע אנחנו רואים כבר השנה ירידה באחוזי התחלופה של העובדים לעומת שנים קודמות".

למידע נוסף: הקישו כאן, וכאן.

מקאן תל אביב - תמונה קבוצתית בטקס מצטייני המחשוב.

מקאן תל אביב – תמונה קבוצתית בטקס מצטייני המחשוב. צילום: ניב קנטור

אירועים קרובים